Lola (Pippeloentje) X Diesel

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: Lola (Pippeloentje) X Diesel

Bericht door Ariënne »

Wat een dikke schat deze Tibbe! :hihi: Veel geluk met hem!
Lise, welkom trouwens! Wil je je misschien nog even voorstellen onder Nieuwe leden?? Vast bedankt!
Afbeelding

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Liseel schreef:Hoi hoi,

Wij gaan morgen een pup halen uit het nest van Lola en Diesel! het wordt die blonde jongen met die dikke vacht. Ik vind het echt heel erg spannend en leuk....
:yes2:
Hoi, leuk .
Heel veel plezier

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Liseel schreef:Bedankt voor de complimenten en het warm welkom! Ik zal als hij er is wel probereren een aantal foto's te plaatsen.
Wij zijn 9 juli gaan kijken en de dag daarvoor waren ze net gechipt. Het is echt een heerlijk ventje, toen we gingen kijken kreeg mijn vriend allemaal kusjes van hem en hij ging bij mij op schoot heel hard liggen snurken, toen waren we verkocht!

groetje Liseel
Wat een heerlijk beestje

Liseel

Bericht door Liseel »

Oh ja, ik zal me nog wat uitgebreider voorstellen.
Ik ben dus Lise 34 jaar oud, heb al 10 jaar een relatie met Vincent, geen kinderen. Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis van Leiderdorp.
Ik ben voor het eerst in contact gekomen met een hollandse smous toen mijn goede vriendin 7 jaar geleden een 1/2 smous kreeg. Zijn vader was een hollandse smous en zijn moeder een zwarte labrador. Hij heet Isra, is wat groter en donkerder qua vacht als een hollandse smous, maar lijkt verder sprekend, hij heeft ook dat vrolijke smous karakter en is totaal verzot op graven. Aangezien wij zo dol zijn op hem en hij in vakanties vaak komt logeren, begonnen we zelf ook na te denken over een hond en aangezien we het liefst een hond wilde die op hem leek, kwamen we uit op een hollandse smous. Ook nog eens een prima formaat, aangezien ik geen rijbewijs heb, zal hij ook nog overal mee naar toe gaan in de fietsmand.
We hebben Tibbe (originele naam is Corylus) vanmorgen om 10 uur opgehaald. Hij lag de hele weg in de auto in m'n nek maar was gelukkig niet aan het piepen. Eenmaal thuis heeft hij wel een beetje gemekkerd, maar hij ligt nu compleet knock-out in z'n bench. We zullen zien hou het vanacht gaat...
Ik zal waarschijnlijk nog vele vragen hebben over opvoeding maar gelukkig is er dan ook zo'n forum waar je met vragen bij de ervaringsdeskundigen terecht kan....
Groetjes Lise

loes

Bericht door loes »

Zal ik maar beginnen om ongevraagd raad te geven, al ben je dat 'probleem' misschien al tegengekomen.
Zet de bench of een diepe doos de 1e nacht(en) naast je bed, zodat hij jullie aanwezigheid voelt en je hem kunt geruststellen (eventueel even laten plassen) als hij echt onrustig wordt. Afhankelijk van de pup is het meestal maar kort nodig, zonodig de slaapplaats steeds verder verplaatsen todat hij op de voor hem bedoelde plaats slaapt
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Liseel

Bericht door Liseel »

Ik heb inderdaad al een doos in huis gehaald en een handoek uit zijn nest meegenomen on er in te leggen. Ik heb die opvoed boeken van Gwen Bayley gekocht, ik hoop dat die een beetje in orde zijn, is in iedergeval gebaseerd op positieve beloning.
Ik heb voor de tussendoor plasjes een lage kattenbak met een krant er in gekocht. Moet ik hem daar dan gelijk inzetten als ik zie dat hij wat gaat doen? Om twintig keer per dag met hond naar hat park aan de overkant te rennen is mischien ook een beetje veel voor hem. Iemand nog tips over zindelijk maken?

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Heb je helemaal geen tuin?

loes

Bericht door loes »

Bailey is uitstekend :thumbsup:
Nou 20x is een beetje veel, maar zodra hij wakker wordt moet hij plassen. Als je naar beneden moet (trap/lift?) dan draag je hem, een hond die opgetild wordt, plast niet.
Ik heb sinds 1977 5 pups gehad en zindelijk worden varieerde van vrijwel direct tot een maand of 5 en onze jongste smous had ook daarna nog wel eens een ongelukje. Zij is ook in de stad opgegroeid, bij de andere honden woonden we in de polder en hadden een tuin, maar ik heb ze nooit in de tuin uitgelaten. In de zomer is zindelijk maken natuurlijk stukken makkelijker dan in (de sneeuw in) de winter.
In de andere topics over de pups (bij avonturen bijv.) wordt/is al heel wat over het zindelijkheidsprobleem geschreven
H K Jelle 13-5-2004

Liseel

Bericht door Liseel »

Ik ga het lezen op het forum, bedank voor de tips! We hebben inderdaad geen tuin, maar een binnenplaatsje. We wonen namelijk in een oud huis...
groetjes

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Aha, kan het me als plattelander bijna niet voorstellen. Is dan wel een stuk lastiger met zindelijk maken!

loes

Bericht door loes »

Valt wel mee hoor. Met Fija moest ik ook elke keer naar beneden en naar een grasveld een stuk verderop. Het was alleen vervelend dat het januari was en koud en heel stormachtig, dus ik moest me altijd eerst aankleden en Fija vond het slechte weer niet leuk.
Maar ook toen we wel op het platteland woonden liet ik de honden altijd buiten de tuin uit ook met zindelijk maken.
H K Jelle 13-5-2004

corrie

Bericht door corrie »

Hoi Lise ,

Ik las net je verhaal hier en hoe je tot de keuze van een smous kwam. Is het niet van 6 jaar geleden , die smous en de zwarte labrador. In die tijd(april) is er een oeps nestje geboren . De paps was een smous en de mams een zwarte hond , weet niet if het een labrador was. Er waren 7 pupjes. De papa van dat nest was Abe Mozes uit Alphen een de Rijn.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Martine

Bericht door Martine »

corrie schreef:De papa van dat nest was Abe Mozes uit Alphen een de Rijn.
...en dat is weer de overgrootopa van jullie Tibbe! :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Liseel

Bericht door Liseel »

Ha! :klappen: geweldig, dan zijn ze dus familie! want de vader van Isra kwam inderdaad uit Alphen a/d Rijn. Ik ga zo gelijk m'n vriendin bellen. Zal ze leuk vinden! Ze heeft nog wel wat contact met mensen die ook een pup uit dat nestje hebben. Dan heeft Abe-Mozes sterke genen, want ze lijken allemaal op een smous maar dan + 7 kilo en wat bruine haren

loes

Bericht door loes »

Leuk, zo ook weer wat te horen van het slippertje van Moos. Voluit Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes, de enige reu uit ons 1e nestje. We hebben zelf zus Adah gehouden.
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

En Moos is ook weer de opa van Suske, toch? De vader van Bobbie... :hihi:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

:ja:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Ja, en Moos is is dus ook de vader van Lisa, Jutte en Bobbie (1) uit zijn eerste smouzennest. Bobbie (2) de vader van Diesel heeft ook Moos als vader, maar komt uit het tweede smouzennest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

rini

Bericht door rini »

Wat een klein smouzenwereldje toch :hihi:

Maar tijdens het wachten op een pup werden we gebeld door Netty,er was een 1/2 smous met een zwarte moeder die herplaatst moest worden want ze hadden er eigenlijk geen tijd voor.Maar het beestje (teef, met de naam Koffie!) ) was 7 mnd en nog nooit binnen geweest en had ook verder ook geen mens of dier gezien.Ik had daar geen goed gevoel bij en heb dat dus voorbij laten gaan.Mischien ook wel uit hetzelfde nest.
Afbeelding

Gesloten