Woezel X Jurre
Re: Woezel X Jurre
Nog even, hopelijk heeft Maria een positief bericht.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die Woezel is een sneaky typje. Wel lekker smikkelen van versvleesvoer en nog wel in de puppenvariant, maar ......
Bij de dierenarts bleek ze niet drachtig. Echt helemaal niets! Wel een ruime kilo aangekomen, dankzij mijn goede zorgen, wat toch op haar normale gewicht van bijna 8 kg. wel erg veel is. Dat wordt bonen eten dus..
Wel heel erg jammer, we hadden er ons allemaal zo op verheugd!
Bij de dierenarts bleek ze niet drachtig. Echt helemaal niets! Wel een ruime kilo aangekomen, dankzij mijn goede zorgen, wat toch op haar normale gewicht van bijna 8 kg. wel erg veel is. Dat wordt bonen eten dus..
Wel heel erg jammer, we hadden er ons allemaal zo op verheugd!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Ach Maria wat is dat jammer. Wat kan zo'n hondje je op het verkeerde been zetten hé.
Nu afvallen, dat zal ze minder prettig vinden.
Wat gek dat ze toch eigenlijk niet goed wilde eten, zou Woezel dan schijnzwanger kunnen zijn. Daar moet toch een oorzaak voor zijn.
Of heeft ze vaker periodes dat ze niet goed eet.
Het is nogmaals erg jammer, de knop moet weer om. Dit maal nog geen pupjes voor Woezel.
Nu afvallen, dat zal ze minder prettig vinden.
Wat gek dat ze toch eigenlijk niet goed wilde eten, zou Woezel dan schijnzwanger kunnen zijn. Daar moet toch een oorzaak voor zijn.
Of heeft ze vaker periodes dat ze niet goed eet.
Het is nogmaals erg jammer, de knop moet weer om. Dit maal nog geen pupjes voor Woezel.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou ja zeg wat jammer zeg dit je stelt je zelf er helemaal op in en dan is ze niet zwanger, vreemd toch dat zich zwanger gedroeg net of ze het wist. 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ach, wat ontzettend jammer Maria. Echt heel erg sneu. Jullie hadden er zo naar uit gekeken.
Die Woezeltje...geen pups dit keer. Wat vond de DA verder van haar? Schijnzwanger of gewoon een beetje 'gevuld' ?
Nog speciale tips i.v.m. schijnzwangerschap of gewoon veel afleiding?
Dat zal haar toch erg tegenvallen...aan de bonen..na die lekkere vleesjes.
Zondag maar flink rennen over het strand.
Die Woezeltje...geen pups dit keer. Wat vond de DA verder van haar? Schijnzwanger of gewoon een beetje 'gevuld' ?
Nog speciale tips i.v.m. schijnzwangerschap of gewoon veel afleiding?
Dat zal haar toch erg tegenvallen...aan de bonen..na die lekkere vleesjes.
Zondag maar flink rennen over het strand.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat schijndrachtig, maar niet extreem. De DA zei, dat ondergeschikte teefjes vaker schijndrachtig zijn dan dominante, omdat de lageren in rang in een roedel ook de pups van de alpha zullen moeten "mee" voeden. Klinkt plausibel, al vraag ik me af hoe wolverig onze honden nog zijn. In een kleine 10 % van alle dekkingen blijft een teef leeg. Ook weer volgens de DA. Hij was vol bewondering voor de wijze waarop de HSC de fokkerij heeft opgezet en volgt. Ik heb vele griezelverhalen gehoord: Er zijn hoe langer hoe meer rassen waar "wat mee is", door selectie en door populariteit. De Goldens hebben een erfelijk kankergen, honden van 3-4 jaar sterven eraan, de Cavaliers King Charles hebben dat dwerg-gen, waardoor hun schedel te klein is voor alles wat daar in hoort, ze schijnen ongemerkt te lijden aan hevige hoofdpijnen, de Tollers worddt het volgend ras wat rot gefokt wordt. De Franse en Engelse bulldogs hebben een hartafwijking. Als ze al 10 jaar worden, heeft 100% deze afwijking.
Ach, ik heb een gezonde hond en dat is natuurlijk wel het belangrijkste.
Ach, ik heb een gezonde hond en dat is natuurlijk wel het belangrijkste.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Een gezonde hond is het belangrijkste, je probeert het gewoon de volgende keer weer.
Ja erg van al die rassen die maar doorgefokt en verkeerd gefokt worden. Daar zou toch paal en perk aan gesteld moeten worden.
Als koper moet je zo'n hond niet willen, maar dat zal nooit lukken om dat voor elkaar te krijgen vrees ik.
Ja erg van al die rassen die maar doorgefokt en verkeerd gefokt worden. Daar zou toch paal en perk aan gesteld moeten worden.
Als koper moet je zo'n hond niet willen, maar dat zal nooit lukken om dat voor elkaar te krijgen vrees ik.
Precies en wie weet is het de volgende keer wel raak Maria.
Ja als je dat door fokken van die rassen en de gevolgen daar van hoort word je er niet echt vrolijk van, Bert had een collega met zo king charles spaniel die moest binnen een jaar al een zware en kostbare operatie aan zijn ogen ondergaan omdat zijn traanbuizen niet goed waren en als je hoorde wat hij betaalt had voor dat beest.
Ja als je dat door fokken van die rassen en de gevolgen daar van hoort word je er niet echt vrolijk van, Bert had een collega met zo king charles spaniel die moest binnen een jaar al een zware en kostbare operatie aan zijn ogen ondergaan omdat zijn traanbuizen niet goed waren en als je hoorde wat hij betaalt had voor dat beest.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ach wat jammer. Knappe actrice, die Woezel...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ach wat jammer Maria!
Ik had toch ook zo graag die pups gezien...
Maak je van haar volgende loopsheid weer gebruik van Jurre/Joris?
Sterkte met het lijnen.
Ik had toch ook zo graag die pups gezien...
Maak je van haar volgende loopsheid weer gebruik van Jurre/Joris?
Sterkte met het lijnen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
ewhuitema
Wat een teleurstelling, je zou bijna denken dat ze een toneelstukje heeft opgevoerd!
-
Renate
Ach wat jammer!
Ik kan me voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn.
Gelukkig wel een gezonde Woezel!
Gelukkig wel een gezonde Woezel!
-
Desi
Och Maria, wat jammer dat Woezel leeg is gebleven. Deze periode kwam voor jullie zo heerlijk uit met de meivacantie straks. Maar bonen, helpt dat voor het afvallen? En hoeveel en wat voor soort geef je dan en nog hoeveel brokjes.
(Desi is ook nog best een beetje stevig 13,2 kg, terwijl ze de helft van de hoeveelheid als Leentje krijgt)
(Desi is ook nog best een beetje stevig 13,2 kg, terwijl ze de helft van de hoeveelheid als Leentje krijgt)
Nou Anja dat lijkt me wel wat zwaar, Bickel weegt bij de dierenarts 10,3 kilo en mocht volgens de dames op de rits dag wel iets lichter (1 kilo) terwijl die toch 41 schoft hoogte is, intussen geef ik hem wat minder voer en ik heb toch idee dat die wat minder is intussen.
Hoeveel weegt Leentje nu dan Anja?
Hoeveel weegt Leentje nu dan Anja?
Groetjes, Andrea
-
Ria
Wat vervelend Maria. Dit is je nog nooit overkomen he. Maar hoe is het nu met Woezel zelf?
Ja, heel erg jammer,hoor. Heb mijn verpleegstersuniform maar weer opgeborgen 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zeker Loes, voor jou ook even slikken.
Had toch zo leuk geweest, een paar kleine Woezeltjes op de wereld helpen.
Maar gelukkig is ze fit, vrolijk....en een beetje mollig.
Had toch zo leuk geweest, een paar kleine Woezeltjes op de wereld helpen.
Maar gelukkig is ze fit, vrolijk....en een beetje mollig.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ja en dat mollige moet er toch weer af vóór de volgende poging.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Een teleurstelling voor jullie dat Woezel leeg is gebleven
maar misschien dat er bij een volgende poging er wel een mooi resultaat is