Teven en loopsheid.
Na een dag of 10 gaat het rode bloed over in lichtgekleurd vocht en is de vulva inderdaad op zijn grootst en zacht; de meeste honden zijn willig vanaf een dag of 11 en gedurende 2-3 dagen, maar daar kan flinke grote variatie inzitten (kan al vanaf de 5e dag zijn en tot zelfs na de 3 weken), maar in principe moet je maar van een normale periode uitgaan, al is een 1e loopsheid niet altijd kenmerkend voor de rest van de loopsheden. Zou wel prettig zijn als je inderdaad kunt ontdekken op welke dag ze willig is, maar niet alle teven laten dat zo duidelijk merken (ik weet er met Norma alles van
). Ook voor en na de loopsheid is er vaak een groot verschil in aantrekkelijkheid, bij sommige teven is de loopsheid over en geen reu wordt dan nog opgewonden, terwijl andere teven kennelijk nog lang lekker blijven ruiken en dan tot hun verdriet i.p.v. lekker spelen er alleen maar gesnuffeld enz wordt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik zie het voor me, wel om te lachen. Maar het zal je inderdaad maar gebeuren.Ariënne schreef:We kwamen net weer terug van even weggeweest. Staat er een reutje aan de buitenkant van het kattenluikje en Vera aan de binnenkant te piepen!![]()
![]()
Gelukkig paste hij niet door het luik!!Je zou gek opkijken!
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die Veertje, zo lekker
Hij heeft wel mooie ogen hoor. Wat een geluk dat hij niet door het luikje kan.
En die foto onder haar dekentje
Hoe verloopt de loopsheid nu? Gaat alles zoder gebibber?
Hij heeft wel mooie ogen hoor. Wat een geluk dat hij niet door het luikje kan.
En die foto onder haar dekentje
Hoe verloopt de loopsheid nu? Gaat alles zoder gebibber?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Er zaten een paar dagen bij, rond de 13e dag, waarvan ik dacht dat het DE dagen waren. Maar heel overtuigend de staart opzij doen, heb ik niet gezien...
Ik heb het gevoel dat dat bij Vera toch ook wel puzzelen wordt. We hebben tegen die tijd een leuke man in de buurt nodig!
Waar we dan vaker langs kunnen gaan.

Ik heb het gevoel dat dat bij Vera toch ook wel puzzelen wordt. We hebben tegen die tijd een leuke man in de buurt nodig!

-
Renate
Geweldige foto, Ariënne. Ik krijg bijna medelijden met die twee, zo hulpeloos bij dat kattenluikje.
Phoebe verliest geen bloed meer, maar wat donkergele afscheiding. Is dat normaal (ze zit nu op de 11e dag vd loopsheid) of zou ze al langer loops geweest zijn zonder dat ik het gemerkt heb?
Buiten is ze erg onrustig. Ze trekt enorm aan de riem en is druk met snuffelen.
Phoebe verliest geen bloed meer, maar wat donkergele afscheiding. Is dat normaal (ze zit nu op de 11e dag vd loopsheid) of zou ze al langer loops geweest zijn zonder dat ik het gemerkt heb?
Buiten is ze erg onrustig. Ze trekt enorm aan de riem en is druk met snuffelen.
Hoi Renate,
Als het bloeden stopt op de 11e dag, is dat heel normaal. Dan wordt het uitkijken geblazen, want dan is ze het meest aantrekkelijk voor een reu.
Een doorzichtige afscheiding is o.k.
Als het donker is en vies ruikt, moet je goed opletten of ze niet sloom wordt, veel drinkt enz.
Maar zo te horen heeft ze het wel druk met reutjes ruiken
Als het bloeden stopt op de 11e dag, is dat heel normaal. Dan wordt het uitkijken geblazen, want dan is ze het meest aantrekkelijk voor een reu.
Een doorzichtige afscheiding is o.k.
Als het donker is en vies ruikt, moet je goed opletten of ze niet sloom wordt, veel drinkt enz.
Maar zo te horen heeft ze het wel druk met reutjes ruiken
Laatst gewijzigd door Jeanette op 29 aug 2007, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Renate
Bedankt Jeanette,
Nee, volgens mij is de afscheiding doorzichtig en ik heb niet geroken dat het stinkt ofzo, dus dat zal wel goed zijn.
Reutjes snuffelen
wat schattig. Ze trekt wel echt hard hoor. Elke struik en paal moet besnuffeld worden.
Phoebe's grote vriend Vigo (een prachtige, jonge Viszla) is op vakantie. Ze zoekte zich elke dag rot op de plek waar we Vigo vaak tegenkomen. Wat zou ze denken: "waar zit-ie nou op het moment dat je hem nodig hebt
"
Nee, volgens mij is de afscheiding doorzichtig en ik heb niet geroken dat het stinkt ofzo, dus dat zal wel goed zijn.
Reutjes snuffelen
Phoebe's grote vriend Vigo (een prachtige, jonge Viszla) is op vakantie. Ze zoekte zich elke dag rot op de plek waar we Vigo vaak tegenkomen. Wat zou ze denken: "waar zit-ie nou op het moment dat je hem nodig hebt
Ha ha, pas maar goed op je kleine meisje.
Ruwharige blonde Visla's........
Sommige teefjes blijven lang vruchtbaar. Dus net als je denkt, na een dag of 10, ach ze spelen zo gezellig, huppekee....
Ruwharige blonde Visla's........
Sommige teefjes blijven lang vruchtbaar. Dus net als je denkt, na een dag of 10, ach ze spelen zo gezellig, huppekee....
-
Renate
Vera's loopsheid hebben we, dacht ik, zo goed als achter de rug.
Gelukkig is het heel goed gegaan!
Nu zou ik nog willen overleggen of Vera's onzekere, soms wat bange gedrag naar vreemden toe, een belemmering kunnen zijn ivm het fokken van een nestje.
Ik hoop dat ik het daar met Loes bijv. nog even over kan hebben tijdens de wandeling in Zwiggelte.
Verder is ze een prima, leuk hondje natuurlijk!
Gelukkig is het heel goed gegaan!
Nu zou ik nog willen overleggen of Vera's onzekere, soms wat bange gedrag naar vreemden toe, een belemmering kunnen zijn ivm het fokken van een nestje.
Ik hoop dat ik het daar met Loes bijv. nog even over kan hebben tijdens de wandeling in Zwiggelte.
Verder is ze een prima, leuk hondje natuurlijk!

Ach, je kunt ook teveel van het goede hebben. Tijdens Stappers logeerpartij bij Margo liep hij zo de flat van de buren in, even kijken hoe gezellig het daar is. Het daar aanwezige kleinkind schrok vreselijk, gillen dus. Maar inmiddels waren we daar al achter, gillende kinderen wordt Stapper niet heet of koud van.
Ook schijnt hij daar alle honden en baasjes van de buurt ingelijfd te hebben. Allemaal leuk. Lekker hoor, loop je met twee honden aan de riem, een ouwetje en een jonge kerel en alles is leuk leuk leuk.........
Ook leuk, Margo helpen met schoenen opruimen. Tot laat in de avond vond ze hier en daar een linker of rechter
Wel jammer, alleen laten was er niet bij, hij blafte de boel bij elkaar. Dat terwijl hij hier geen kik geeft. Zelfs niet bij het horen van de sleutel in het slot
Ook schijnt hij daar alle honden en baasjes van de buurt ingelijfd te hebben. Allemaal leuk. Lekker hoor, loop je met twee honden aan de riem, een ouwetje en een jonge kerel en alles is leuk leuk leuk.........
Ook leuk, Margo helpen met schoenen opruimen. Tot laat in de avond vond ze hier en daar een linker of rechter
Wel jammer, alleen laten was er niet bij, hij blafte de boel bij elkaar. Dat terwijl hij hier geen kik geeft. Zelfs niet bij het horen van de sleutel in het slot