Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Wat leuk die twee naast elkaar op het kleed.
Niet te veel aan Suus hechten hoor, je zal haar wel missen als ze weer weg gaat.
En Phoebe ook zo te zien, want die vindt het wel gezellig met haar dochter.
Niet te veel aan Suus hechten hoor, je zal haar wel missen als ze weer weg gaat.
En Phoebe ook zo te zien, want die vindt het wel gezellig met haar dochter.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoelang blijft Suus?
Leuk dat Suus haar mams opzoekt en bij haar gaat liggen.
Tegen de tijd dat ze weer gaat vertrekken, weet je hoe het is om twee honden te hebben, en een pup op te voeden.
Leuk dat Suus haar mams opzoekt en bij haar gaat liggen.
Tegen de tijd dat ze weer gaat vertrekken, weet je hoe het is om twee honden te hebben, en een pup op te voeden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Suus blijft 3 weken bij ons.
Het bij-Phoebe-liggen deed Suus in stapjes. Eerst ging ze naast Phoebe's kleed liggen, toen met haar voorpootjes erop, toen haar koppie op haar pootjes en daarna pas helemaal.
Phoebe vindt dat prima. Ze kauwen ook gezamenlijk op het bot wat Phoebe van Alma en haar gezin gekregen heeft.
Buiten is Phoebe soms wat minder vriendelijk tegen de wat onstuimige Suus. Suus wil alleen spelen en Phoebe vindt wat rustig rond snuffelen ook wel lekker.
Suus begrijpt de snauw die ze dan krijgt meteen en houdt afstand.
Niet zo leuk om te zien, maar zo is de hondentaal.
Tja Charlotte, daar zeg je wat. Als ik heel eerlijk ben vind ik het wel veel werk hoor, een pup erbij. Ik was veel 'mindere' dingetjes toch vergeten. Zo maakte Suus vanmorgen een mandje van Dana kapot
en loopt ze regelrecht op fietsers af. Phoebe sloopt nooit iets van de meiden
en loop niet méér voor een fiets.
Phoebe zoekt ook niet echt het gezelschap van Suus op. Het is altijd andersom. 1 hond is echt wel makkelijker als 2, vind ik. Alhoewel het natuurlijk wel weer scheelt als ze beide volwassen (lees wel opgevoed) zijn.
Voor ik beslis of er nog een hondje bij komt, wil ik nog wel eens op een volwassen hond passen.
Wie weet gaan de pups van een volgend nest ook wel weer allemaal naar een nieuw baasje.
Het bij-Phoebe-liggen deed Suus in stapjes. Eerst ging ze naast Phoebe's kleed liggen, toen met haar voorpootjes erop, toen haar koppie op haar pootjes en daarna pas helemaal.
Phoebe vindt dat prima. Ze kauwen ook gezamenlijk op het bot wat Phoebe van Alma en haar gezin gekregen heeft.
Buiten is Phoebe soms wat minder vriendelijk tegen de wat onstuimige Suus. Suus wil alleen spelen en Phoebe vindt wat rustig rond snuffelen ook wel lekker.
Suus begrijpt de snauw die ze dan krijgt meteen en houdt afstand.
Niet zo leuk om te zien, maar zo is de hondentaal.
Tja Charlotte, daar zeg je wat. Als ik heel eerlijk ben vind ik het wel veel werk hoor, een pup erbij. Ik was veel 'mindere' dingetjes toch vergeten. Zo maakte Suus vanmorgen een mandje van Dana kapot
Phoebe zoekt ook niet echt het gezelschap van Suus op. Het is altijd andersom. 1 hond is echt wel makkelijker als 2, vind ik. Alhoewel het natuurlijk wel weer scheelt als ze beide volwassen (lees wel opgevoed) zijn.
Voor ik beslis of er nog een hondje bij komt, wil ik nog wel eens op een volwassen hond passen.
Wie weet gaan de pups van een volgend nest ook wel weer allemaal naar een nieuw baasje.
Hoe leuk een pup ook is, er gaat toch niets boven een volwassen hond die
blindelings weet wat je bedoelt. Helemaal wanneer er al zoveel andere dingen
in je agenda staan.
blindelings weet wat je bedoelt. Helemaal wanneer er al zoveel andere dingen
in je agenda staan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Renate
Ja dat bedoel ik, Mary.
Het is heerlijk om Suus hier te hebben. Ik lag me rot om haar streken, maar het heeft me wel aan het denken gezet of ik dat zelf straks dag-in, dag-uit wil....
Phoebe is zo makkelijk. Zij is natuurlijk ook een lucky geweest. Het bekende lot uit de loterij.
Het is heerlijk om Suus hier te hebben. Ik lag me rot om haar streken, maar het heeft me wel aan het denken gezet of ik dat zelf straks dag-in, dag-uit wil....
Phoebe is zo makkelijk. Zij is natuurlijk ook een lucky geweest. Het bekende lot uit de loterij.
Ik pas af en toe op de honden van mijn vriendin, een Jack Russel en Bouvier.
Geen omkijken naar. Ook met wandelen, luisteren prima en dan zijn zelfs meerdere honden (wel tijdelijk) leuk om te hebben.
Het enigste nadeel is dat die Bouv zo groot is, niet echt mijn ding, maar voor de rest...
Maar voorlopig hóef je ook niet Renate; wij hebben er ook lang over getwijfeld voor Guusje erbij kwam. Voordien veel te druk met onze 4 kids.
Geen omkijken naar. Ook met wandelen, luisteren prima en dan zijn zelfs meerdere honden (wel tijdelijk) leuk om te hebben.
Het enigste nadeel is dat die Bouv zo groot is, niet echt mijn ding, maar voor de rest...
Maar voorlopig hóef je ook niet Renate; wij hebben er ook lang over getwijfeld voor Guusje erbij kwam. Voordien veel te druk met onze 4 kids.
Charlotte
-
Alma
Héé Renate,
ik kan het me goed voorstellen, ik ben ook erg blij dat Boester hier best heel braaf is en dat hij steeds groter wordt.
Het lotje uit de loterij....dat zijn er dan twee....Phoebe en Boester
Maar eerlijk is eerlijk...als er fietsers langskomen dan luistert Boester ook niet goed hoor....maar ja, hou oud zijn ze nu helemaal.
Boester heeft alleen nog maar een viltstift kapot gebeten die op de grond lag. Per ongeluk gaatjes in een overhemd gemaakt en een beker ranja leeggelikt.
Voor de rest blijft alles ongemoeid...
Heerlijk zoals Mary zegt dat je een volwassen hond hebt die weet hoe je het wilt hebben, maatje van je is en zo in die volle agenda past...
Succes met Suus.....grappig we hebben het hier over Suus, maar Peet heeft sinds kort een vriendinnetje die zo heet.......
Alma
ik kan het me goed voorstellen, ik ben ook erg blij dat Boester hier best heel braaf is en dat hij steeds groter wordt.
Het lotje uit de loterij....dat zijn er dan twee....Phoebe en Boester
Maar eerlijk is eerlijk...als er fietsers langskomen dan luistert Boester ook niet goed hoor....maar ja, hou oud zijn ze nu helemaal.
Boester heeft alleen nog maar een viltstift kapot gebeten die op de grond lag. Per ongeluk gaatjes in een overhemd gemaakt en een beker ranja leeggelikt.
Voor de rest blijft alles ongemoeid...
Heerlijk zoals Mary zegt dat je een volwassen hond hebt die weet hoe je het wilt hebben, maatje van je is en zo in die volle agenda past...
Succes met Suus.....grappig we hebben het hier over Suus, maar Peet heeft sinds kort een vriendinnetje die zo heet.......
Alma
-
Renate
Natuurlijk luistert Boester ook nog niet altijd. Dat deed Phoebe ook niet toen ze 4 maanden oud was. Maar dat soort dingen ben ik vergeten. Nu we Suus in huis hebben, denk ik vaak oja... en daarom vind ik het nu minder vanzelfsprekend dat er nog een hond (pup) bijkomt.
Suus schiet naar buiten zodra de voordeur open gaat. Phoebe komt niet buiten tenzij het haar gevraagd wordt. Ze blijft netjes binnen op de mat zitten. Zelfs als ik met Suus even naar het veldje loop voor een plas tussendoor.
Nu lopen Phoebe en Suus samen te stoeien en dan is het wel weer erg leuk.
We zien wel hoe het loopt en hoe ik erover denk. Het heeft in ieder geval geen invloed op wel een nestje of niet. Het nest vond ik een geweldig leuke ervaring en dat wil ik nog wel eens meemaken.
Suus schiet naar buiten zodra de voordeur open gaat. Phoebe komt niet buiten tenzij het haar gevraagd wordt. Ze blijft netjes binnen op de mat zitten. Zelfs als ik met Suus even naar het veldje loop voor een plas tussendoor.
Nu lopen Phoebe en Suus samen te stoeien en dan is het wel weer erg leuk.
We zien wel hoe het loopt en hoe ik erover denk. Het heeft in ieder geval geen invloed op wel een nestje of niet. Het nest vond ik een geweldig leuke ervaring en dat wil ik nog wel eens meemaken.
Bij Phoebe was je ook niet meteen overal blij mee. Je hebt het hondje
serieus opgevoed en er erg je best op gedaan. Bij een tweede hond moet
je toch dezelfde investering van tijd doen en er zelf ook heel veel zin in
hebben. Zonder echt zin zou ik er nooit aan beginnen. Straks de studie
klaar en een baan. De meisjes, waar je ook veel tijd en denkwerk voor
nodig hebt. Volgens mij heb je het druk zat.
serieus opgevoed en er erg je best op gedaan. Bij een tweede hond moet
je toch dezelfde investering van tijd doen en er zelf ook heel veel zin in
hebben. Zonder echt zin zou ik er nooit aan beginnen. Straks de studie
klaar en een baan. De meisjes, waar je ook veel tijd en denkwerk voor
nodig hebt. Volgens mij heb je het druk zat.
Renate je hebt nog alle tijd om er goed over na te denken.
De puppytijd is lastig, maar eenmaal volwassen en opgevoed heb je nog jaren plezier van een eventuele tweede hond.
Wat een nadeel van een tweede hond kan zijn is dat de jongste hond nooit gewend is geweest om alleen te zijn. Dat moet vanaf het allereerste begin meteen aangeleerd worden.
Als de oudste hond dood gaat is de jongste niet gewend alleen te zijn. Heb al van twee mensen gehoord dat dat problemen gaf. Een van die mensen heeft weer een hond erbij genomen terwijl ze dat vooraf niet van plan was.
De puppytijd is lastig, maar eenmaal volwassen en opgevoed heb je nog jaren plezier van een eventuele tweede hond.
Wat een nadeel van een tweede hond kan zijn is dat de jongste hond nooit gewend is geweest om alleen te zijn. Dat moet vanaf het allereerste begin meteen aangeleerd worden.
Als de oudste hond dood gaat is de jongste niet gewend alleen te zijn. Heb al van twee mensen gehoord dat dat problemen gaf. Een van die mensen heeft weer een hond erbij genomen terwijl ze dat vooraf niet van plan was.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Daar had ik nou nooit over nagedacht.
Zo zou je dus nooit kunnen zeggen : dit is onze laatste hond.
Zo zou je dus nooit kunnen zeggen : dit is onze laatste hond.
Ik had daar vooraf ook nooit bij stilgestaan. Mijn schoonzusje verwacht problemen met de jongste hond als de oudste dood gaat, het blijkt dat die niet alleen kan zijn.
Mijn golden wilde na zijn twaalfde door zijn hartkwaal ook niet meer alleen zijn.
Het kan je dus ook overkomen met maar een hond. Hij is ruim 14 jaar geworden
en nooit meer alleen thuis geweest. Ik had de luxe dat ik dat wel voor hem heb
kunnen regelen.
Het kan je dus ook overkomen met maar een hond. Hij is ruim 14 jaar geworden
en nooit meer alleen thuis geweest. Ik had de luxe dat ik dat wel voor hem heb
kunnen regelen.
-
Alma
Klopt....ik heb ook een kennis met twee honden...die doen erg een raar als er één weg is.....
Zou het niet een kwestie van opnieuw wennen zijn??
Maar Renate het is net zoiets als dat je weer opnieuw een baby in huis hebt...volgens mij vergeet men toch een hoop zaken van de eerste tijd.....
gr, Alma
Zou het niet een kwestie van opnieuw wennen zijn??
Maar Renate het is net zoiets als dat je weer opnieuw een baby in huis hebt...volgens mij vergeet men toch een hoop zaken van de eerste tijd.....
gr, Alma
2 honden is harstikke leuk en echt een feest om steeds naar te kijken.Nu doen Boy en Missy eigenlijk niets alleen.Samen eten,slapen en als ze niet op 1 kussen liggen zorgen ze wel dat ze elkaar zien!
In de (hopelijk verre ) toekomst zal er nog 1 hond zijn en Missy kennende zal ze het er echt heel moielijk mee krijgen!
In de (hopelijk verre ) toekomst zal er nog 1 hond zijn en Missy kennende zal ze het er echt heel moielijk mee krijgen!

-
Renate
Natuurlijk is 2 honden hartstikke leuk. Ik wilde het ook altijd. Tot nu. Ik heb het gevoel alsof ik een stap terug moet doen. Nu is het erg rommelig hier de laatste tijd. Misschien dat dat ook meespeelt, maar ik vind een pup erbij wel echt meer werk als 1 hond.
Ik ging gisteren met Dana, Romy, Anne (oppaskindje), Phoebe en Suus naar het bos en had het er flink druk mee. Romy ziet geen gevaar, dus altijd uitkijken in het verkeer, maar Suus is nog erger: zij huppelt gewoon op elke fiets af. De kleine schat vindt alles leuk en gezellig. Met dat schattige puppie-huppeltje gaat ze overal op af. Suus ziet mij vast als spelbreker met mijn beperkende regeltjes.
Doet me denken aan een uitspraak van Daphne Deckers:
Als moeder voel je je soms een verkeersdrempel.
Je bent er voor de veiligheid, maar je aanwezigheid wordt als bijzonder hinderlijk ervaren.
Ik ging gisteren met Dana, Romy, Anne (oppaskindje), Phoebe en Suus naar het bos en had het er flink druk mee. Romy ziet geen gevaar, dus altijd uitkijken in het verkeer, maar Suus is nog erger: zij huppelt gewoon op elke fiets af. De kleine schat vindt alles leuk en gezellig. Met dat schattige puppie-huppeltje gaat ze overal op af. Suus ziet mij vast als spelbreker met mijn beperkende regeltjes.
Doet me denken aan een uitspraak van Daphne Deckers:
Als moeder voel je je soms een verkeersdrempel.
Je bent er voor de veiligheid, maar je aanwezigheid wordt als bijzonder hinderlijk ervaren.
-
Alma
Yes, dat is een mooie uitspraak.....
En dat liggen als verkeersdrempel vinden wij (in ieder geval ik...) weleens erg lastig...
gr, Alma
En dat liggen als verkeersdrempel vinden wij (in ieder geval ik...) weleens erg lastig...
gr, Alma
Er komt dan ook wel bijzonder veel over je heen..... 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Phoebe liet haar rustig zoeken. Die slimmert wist natuurlijk allang dat er niets meer te halen is.
Ik ben net op het veldje gepijnigd door een jonge beagle. Die liep aan de lange lijn die langs mijn blote benen schuurde. Ik heb er 2 flinke schaaf/brandwonden aan over gehouden. Wat je al niet over hebt voor het plezier van je hond(en). Want wat hebben ze leuk gespeeld.