Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Renate

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Renate »

Ik heb het nooit moeilijk gevonden om ze uit elkaar te houden. Ik kijk niet speciaal naar een kenmerk. Dat wordt me vaak gevraagd. Ik zie gewoon wie wie is. Ik heb zelfs kleren die ik Romy leuk vind staan en Dana nooit draagt. Mijn omgeving moet daar soms om lachen.

Martijns moeder speelde altijd dat ze ze uit elkaar kon houden. Ze zei als we binnen kwamen altijd meisjes en keek vervolgens welke knuffel de meiden bij zich hadden. Ik had dat door en heb de knuffels een keer verwisseld. Ze ging meteen de boot in, wat mij een lachbui en een draai om mijn oren bezorgde.

Martijn ziet het ook niet altijd. Als baby vond ik ze regelmatig in het verkeerde bedje. Inmiddels melden ze zich wel als papa zich vergist. Denk maar niet dat Romy uit Dana's beker drinkt.

Ik kleed de meisjes nooit hetzelfde. Daar hou ik absoluut niet van. Ik heb gisteren nog zitten griezelen op hyves. Ik accepteerde iemand met een 'echte tweeling' op elke foto hetzelfde tot het slabbertje aan toe. Brrrrrrrrrrrr.
Bij Dana in de klas zit ook een halve tweeling. (de andere helft zit in een andere klas). Die worden beiden omgekleed tussen de middag als er 1 vies geworden is.
:schrik:

Maar goed het is weer lekker -000-

De laatste 2 volle dagen van Boeste zijn ingegaan. Zijn uitvliegtasje staat al klaar en vanmorgen heb ik zijn 'handleiding' geschreven voor Alma en Dick.
Maandag vliegt Phoebe's laatste telg uit!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Een slimpie die Dana!
Ik ga maar eens even een vlag zoeken!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

En wij kunnen niet wachten op die eigenwijze Boester......eindelijk gaat hij zijn huis verwisselen......
Ben benieuwd wat ik allemaal nog weg moet halen morgenmiddag....ik denk dat we het redelijk in orde hebben maar je weet maar nooit........
Onze caravan is al bijna leeg en voor vanavond vinden we het wel goed zo.
Eerst nog de 2 oudste kids op bed en dan maken we even de spulletjes voor Boester klaar die ik nodig heb voor zo'n lange, lange ;) reis....
En het wordt nog wel erg warm ook morgen.....

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

D-day! :dog: Ons laatste Helmonster vliegt uit!

Nog een paar uurtjes en dan gaat Boester naar huis. Vanmorgen vroeg (5.30 uur) opgestaan om lekker nog even met Phoebe en Boester te wandelen.
Boester heeft zijn eerste ree met kalf ontmoet. Ik heb hem nog mooi in kunnen prenten dat hij daar níet op mag jagen.
:innocent: En dat heeft hij me beloofd :mrgreen:

Hij heeft weer netjes buiten gepoept. Helaas kon hij zijn nachtplas niet meer ophouden. Dat had hij al op de krant gedaan voor we gingen wandelen.
Meer mijn fout natuurlijk. Ik had hem even in de tuin moeten zetten. :stupid:

Ik neem hem zo nog mee naar Romy's zwemles. Dan kan hij straks lekker slapen als Alma en Dick naar huis rijden.

:jeah:
Daaaaaaaaaaaaaaaag Boester! Veel plezier en geluk thuis. Wees een brave hond en trouwe vriend. Neem alle goede dingen mee naar huis en laat de rest maar hier in Helmond
:kus:

Alma

Bericht door Alma »

Jippie!!!

Het ondernemende Helmonstertje gaan we ophalen en het klein beetje rust dat we hier thuis nog hebben :hihi: met 3 kids en een kat zal opgevuld gaan worden door Boester!!! :jeah:
De kids balen allemaal dat ze op school zitten en pas na 15.30 uur hun hondje kunnen verwelkomen....
:cry:
Wij vinden het natuurlijk helemaal niet erg!!!!
Het zal idd wel tijd worden om hem nu een eigen plekje te geven en dan kan Phoebe weer haar eigen leventje oppakken.
Boester zal nog wel wat worden ingetoomd door Feline de kat.......zij is waarschijnlijk de baas....spannend hoe dat verloopt vanmiddag.
Morgenavond gelijk op puppycursus waar het niet meteen heel druk voor hem wordt heeft 'de mevrouw' al gezegd.

Zo ik stop......Peter is al naar school en de dames moeten nog wakker worden.
Dick en ik eten eerst even samen en dan maak ik ze wakker, afgelopen dagen was het steeds zo laat op de camping dat ik ze nu nog eventjes de rust gun.

Waarschijnlijk tot vanavond laat op het forum......als Boester eindelijk uitgeteld in zn bench ligt........ :dog:

groetjes, Alma :wave:

Renate

Bericht door Renate »

Waarschijnlijk tot vanavond laat op het forum
:jeah2: Ik ben er vanavond, want ik barst van de nieuwsgierigheid hoe Boester het doet
:dog:

Martine

Bericht door Martine »

Renate en Alma, wat een bijzondere dag voor jullie; Renate krijgt haar leven terug en Alma raakt haar leven kwijt... :hihi: ;) :hihi:
Heel veel plezier vandaag en ook ik ben heel benieuwd naar Boesters' avonturen.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een mooie dag gewenst dames :thumbsup: :dog: :kus: :(:)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

karin73

Bericht door karin73 »

Geniet ervan! Wat zal het straks rustig zijn bij jullie Renate, en bij Alma is het gedaan met de (nacht)rust.

Fijne dag!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Alma en familie heel veel geluk met Boester! :jeah2: Ik ben benieuwd naar de verhalen!
Renate, super gedaan! Sterkte daar met afscheid nemen! :friends:
Hartstikke fijn als je zo contact kunt blijven houden! :thumbsup:

Ik had een vlag geregeld, maar kan hem niet uploaden. :|
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Het is zonder vlag ook gelukt, Ariënne.

Boester zou - mits ze geen file hebben gehad - nu thuis moeten zijn. Ik heb prachtige bloemen gekregen van Dick en Alma. En ook de meisjes zijn verwend met een schattig bloemenmandje.

We hebben lekker even koffie gedronken in de tuin, de papieren ingevuld en toen Dana uit school was nog even door het parkje gewandeld met Phoebe en Boester. Boester heeft meteen laten zien hoe goed hij al buiten kan poepen en hoe lekker hij konijnenkeuteltjes vindt.

Hoewel ik zelf geen moeite heb om de pups naar hun nieuwe thuis te zien gaan, had ik bij Boester wel het idee dat hij dacht dat hij bij ons hoorde.
Hij wist al goed waar we woonden en welke benen hij moest volgen (die dikke :crazy: ) als Phoebe uit het zicht was.

Ik hoop op: uit het oog, uit het hart, want ik gun dat kleine kereltje een fijn thuis bij Alma, Dick en hun kinderen.

Phoebe zoekt niet naar haar zoon. Gelukkig maar. Dat had ik zo sneu gevonden. Ik zal haar zo ook haar bench teruggeven. De (papegaaien)voerbakken weer omhoog en haar kleedje erin.
Maar eerst ga ik haar behandelen met een tekenmiddeltje. Want wat een ellende, die beesten. Zelfs Boester had er 2 (nog wandelende) vanmorgen.

Als Martijn vanavond thuiskomt, zie je niet meer dat hier een nest puppies rondgelopen heeft.
Niet Dana maar Martijn had het meeste moeite met het vertrek van Boester.

Dana heeft het alweer over het volgende nest van Phoebe. Een bescheiden bestelling deze keer:
:dog: :dog: :dog:

Komt het iemand bekend voor?

wubke

Bericht door wubke »

Toevallig met de W?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Geweldig.
:dog: :dog: :dog:
Goh, hoe zou ze dat nou bedenken :idea:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Toevallig met de W?
Toevallig Wel

:poot: :poot: :poot:

loes

Bericht door loes »

Voor jullie een met succes afgesloten hoofdstuk ! Misschien nog eens als oppas? Behalve op Jelle natuurlijk, hebben we ook een enkele keer op Frodo gepast, want Hennies oude vader woont hier niet ver vandaan.
Dat Boester jullie gezin al als thuis zag, kan ik me voorstellen. De reden dat men tegenwoordig de pups net na de 7e week naar de nieuwe eigenaar wil laten gaan, is juist omdat het hechten dan begint. Gelukkig is het een lekker vrij kereltje en zijn de meeste smouzen sowieso allemansvriendjes.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben zo trots op die kleine deugniet! Leuk om je berichtjes te lezen, Alma. Martijn mist Boester het ergste.

De nieuwe baasjes van Tieske belden ook vanmiddag. Ties doet het hartstikke goed. Er wordt hard en serieus aan zijn opvoeding gewerkt. Hij vergeet vaak zijn behoefte te doen tijdens het wandelen omdat hij zoveel ziet, maar hij is wel krant- en tuinzindelijk. Het komt vast goed. Het gaat goed tussen Tieske en kater Tobias. Tobias heeft hem goed onder de duim.

Zijn baasjes zijn zo blij met Ties. Hij heeft het getroffen bij dit leuke gezin.
Tieske is niet te houden van enthousiasme als hij kleine kinderen hoort of ziet. Tja daar kijk ik niet van op: Dana's lieveling kon 7 weken op haar volle aandacht rekenen. Nooit klopte hij onvergeefs bij Dana aan.
Dat is hij blijkbaar niet vergeten.

Ik moet echt eens informeren naar Dolorus-Lara. Van haar weet ik nog niets.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een verhalen en foto's van af de vorige week tot nu.
Moest de tijd er voor nemen om helemaal bij te lezen.
Inderdaad kan nu de vlag in top voor jullie; een prima klus is geklaard. :thumbsup:
Eindelijk ook Boester op zijn nieuwe stek, en naar ik al verwachtte, heel goed ontvangen.
Ik heb toch echt van hem genoten op de Doe-dag, wat een geweldig leuk kereltje.

Peter had destijds, net als Martijn nu, ook zoveel moeite om Frinco te laten gaan, die ook een week langer bleef. Dat wordt in een week zo helemaal jouw hondje....
Dat is een reden om langer verblijf vanéén pup te vermijden; dat is veel te leuk.

Maar Dana nog steeds gek op W-dreej... :kus:
Zou leuk zijn als die allemaal komen wandelen 7 juni, maar of dat erin zit?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Peter had destijds, net als Martijn nu, ook zoveel moeite om Frinco te laten gaan, die ook een week langer bleef. Dat wordt in een week zo helemaal jouw hondje....
Dat is een reden om langer verblijf vanéén pup te vermijden; dat is veel te leuk.
Het gekke is dat Martijn eigenlijk niet veel aan de pups gedaan heeft. Ook niet met Boester in de laatste week. Wel was Boester (oorspronkelijk naar Martijn vernoemd als Tieske) vanaf dag 1 zijn favoriet.
Volgens mij heeft Martijn bewust afstand gehouden van het nestje. Hij vindt het veel te moeilijk om ze te laten gaan.
Maar Dana nog steeds gek op W-dreej...
Zou leuk zijn als die allemaal komen wandelen 7 juni, maar of dat erin zit?
Volgens mij zijn W-dreej de eerste pupjes waar Dana bewust mee in aanraking kwam. Toen we Phoebe gingen halen was ze pas 3 jaar oud en zelfs een beetje bang van dieren.
W-dreej hebben haar hart gestolen. Al bij de eerste blik. Haar knuffels waren jarenlang gewoon haar schaapjes of lammetjes, maar sinds ons bezoek aan W-dreej heten ze Wim, Wilke en Wieske en hebben natuurlijk een bijpassend bandje om (blauw, roze en geel)

Phoebe en ik zijn iig van de partij de 7e, Charlotte. David, Peerke en Tessel ook als het goed is. Of Martijn en/of Dana meekomen weet ik nog niet.
Ik geef onze definitieve samenstelling nog wel door.

@Alma:

Succes vannacht! Ik hoop dat Boester het net zo voortreffelijk doet als hier. Geef hem maar een dikke knuffel als hij nog wakker is.

Renate

Bericht door Renate »

Boester, vriendje :thumbsup:

We gaan vanavond allebei naar school, Boester en ik. Ik heb rekenen-wiskunde en muziek op het programma staan. Ik ben benieuwd welke lessen Boester krijgt.

Krengen zijn het, die teken! Vraag eens aan de DA of Boester al wat mag hebben tegen vlooien en teken. Phoebe was een winter-pup, dus ik weet niet vanaf hoe oud ze zoiets mogen hebben.
En volgens mij heb ik hier op het forum gelezen dat wat knoflook ook helpt? Gaf jij dat aan Lisa, Erna, of zit ik er naast?

Ik heb vanmiddag mevrouw Paanakker gebeld om te vragen hoe het met Dolorus-Lara gaat. We hebben lang aan de telefoon gezeten. Mevrouw is erg blij met Lara. Ze loopt al goed aan de riem, apporteert een balletje en bouwt een stapeltje van kussens en een grote knuffel om op de bank te kunnen klimmen. Slim ding!
Alleen de zindelijkheid wil nog niet zo lukken. Het huis is zo groot dat ze steeds een plekje vindt om haar haar plas te doen.
Buiten doet ze niks. Waarschijnlijk veel te veel afgeleid. Zonde van de tijd om te plassen terwijl je aan de wandel bent.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Volgens mij is Boester toe aan zijn eigen topic :jeah:

Dolorus-Lara gaat dus ook heel goed.
Ach, dat plassen komt vanzelf.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten