Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Mary

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Mary »

Mary schreef:Eigenlijk zie ik het overal.
???? :hihi: Dit hoort er niet meer tussen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Gelukkig zijn er ook mensen die ze leuk vinden. Anders had ik nu 3 witte smouzen gehad :fluit:

Vanmiddag zijn we naar mijn ouders gegaan. Phoebe en Boester gingen ook mee. Boester heeft heerlijk in de tuin geravot en iedereen vermaakt met zijn kunsten. Nadat Dolorus met mevr Paanakker meegegaan is -ze gaat trouwens Lara heten - heb ik Boester een halsbandje om gedaan. Soms krabt hij even, maar hij vindt het eigenlijk wel prima.
Hij is vandaag ook al 2x mee uit geweest aan de riem. Dat doet hij hartstikke goed. Hij dartelt vrolijk achter Phoebe aan. We hebben illegaal door het park gewandeld (verboden voor honden) zodat Boester ook even los kon lopen.
Andere honden vindt hij prachtig. En heeft hij even naar de voorbij rijdende auto's zitten kijken. Prachtig om te zien hoe hij de wereld verkent.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Die bonte vind ik ook erg leuk Loes....gaan we daar ook een lijntje in doen.... :tong:

Nee hoor, gekkigheid.....ze zijn me allemaal even lief.
Maar ik zou geen smouzenmens zijn als ik niet zou hopen dat er uiteindelijk een zo smouzig mogelijke smous zal 'ontstaan'.
Maar niettemin vind ik de witjes en bontjes om op te eten.
Vast wel omdat ze toch zo bijzonder zijn...en dat is een goed teken, als ze een meerderheid vormde zouden we nog lang niet smouzig genoeg zijn.
En wat een uitzondering is....wordt altijd gewaardeerd. :kus:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Wat een leuke foto's Renate, vooral die van de meiden met de pups.
Dat Dana het al een beetje verwerkt heeft is mooi meegenomen. Lekker weer rust in de tent voor jullie. Alleen Boester nog als pup om je heen, wel leuk om van hem nog even op je gemak te kunnen genieten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Veel mensen zijn ook gek op wildzwijntjes. Gelukkig maar dat de "miskleurtjes" voor de doorsnee smouzenliefhebbers totaal geen probleem zijn en als ik een pup kreeg die een afwijkende kleur zou hebben/ontwikkelen zou ik die ongetwijfeld net zo lief vinden , maar ik vind een smous met een smouzenkleur en dan ook nog een beetje donker gewoon hartstikke mooi. Want, mooi rood is niet lelijk, toch? Vrijwel al mijn dieren waren rood. Zelf zou ik helemaal nooit een witte of een zwarte hond nemen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

[quote="Renate"] Nadat Dolorus met mevr Paanakker meegegaan is -ze gaat trouwens Lara heten - quote]

Leuke naam.
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

Leuk om de avonturen van Boestertje met Phoebe te lezen :hihi: :hihi:
Drinkt hij nog bij haar?

We hebben trouwens vanmiddag de bench verplaatst. We hadden toch niet zo'n goed gevoel over de hal. Het eerste punt is dat het daar vrij warm kan worden in de zomer en als we dan weg zijn.....
Het volgende punt was dat het echt een plek van Boester moet zijn en als we dan allemaal thuis zijn en ik wil dat ie ffe op zn plekkie gaat dat hij dan steeds de hal in moet en als hij er bij blijft ik weer een plek moet verzinnen.
Dit is toch het meest praktisch, hij zit vlakbij de achterdeur voor de plasjes en andere zaken.....en 's nachts zit ie gezellig samen met de kat Feline...dat gaat wel goed. We hebben al zo vaak honden met katten gehad en het is wonderlijk hoe leuk dat vaak gaat.

groetjes, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lekker gezellig erbij ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Dit is een veel leukere plek voor Boester.
Lisa heeft een groot hok in de gang staan (ligt ze nu ook in na een heel druk weekend voor haar) Toen ze klein was had ik ook nog een bench in de kamer staan, die is later vervangen voor haar mand.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Ja, dat gaat er vast van komen, later een mand.
Onze andere hond had trouwens nooit een mand maar altijd een (open) bench en hij ging daar graag in. Deze houten bench (de bewuste met schoentje bovenop in het jubileumboek...) staat nu dus in de woonkamer.
Dick heeft er alleen nog twee gaten ingezaagd bovenaan voor wat meer frissigheid. Met de jaren wordt je wijzer.....

Renate: groetjes en knuffels aan Phoebe en Boester.
Al wat gehoord van de andere twee pups die gisteren weggingen?

Inenting: Ik mag gewoon op puppycursus komen de eerste prik was al goed genoeg en ze laten de hondjes de eerste tijd nog niet uitgebreid met elkaar spelen.

Alma

Renate

Bericht door Renate »

Vanmorgen is Boester mee op pad geweest. Ik durf hem niet los in de kamer te laten - dan hou ik waarschijnlijk geen gordijnen over - en na een hele nacht alleen in de bench wilde ik hem ook niet de hele morgen alleen opsluiten.
Phoebe erbij in de bench/ren vind ik ook niet zo fijn, want dan blijft-ie maar bij haar drinken.
Dus dan maar mee op pad. Eerst brachten we Dana naar school. Daar heeft-ie uitgebreid geknuffeld met de trimster van Phoebe, die ook bij de bevalling aanwezig was. Boester was meteen haar favoriet. Ze was meteen na de geboorte al een co-ouderschap op aan het zetten met haar buurvrouw van Phoebe's uitlaatservice. Ze hadden even de wachtlijst over het hoofd gezien :tong: .
Nadat Dana afgeleverd was gingen we naar het zwembad voor Romy's zwemles. Romy zwemt op Het Rijtven. Dat is een soort dorp voor gehandicapte mensen. Het ligt prachtig, midden in de bossen. Er rijdt daar alleen bestemmingsverkeer, dus Boester kon heerlijk loslopen op weg naar het zwembad. Hij dartelde vrolijk achter mij aan. Grappig hoe zeer hij op mijn stem reageert. Als mijn pa hem riep, hoorde hij niks, maar ik kon roepen wat ik wil (van keukenrol tot pepermuntje) en hij kwam.
Terwijl ik Romy omkleedde, deed Boester een grote plas in de kleedkamer.
Romy ging zwemmen en mijn pa en ik gingen lekker met een kopje koffie en thee op een bankje in de zon zitten. Boester dartelde vrolijk rond het bankje en speelde later met mijn lege bekertje. De laatste 10 minuten van Romy's les zijn we gaan kijken. Boester vond dat zwembad heel interessant en het kostte me moeite om hem op schoot te houden. Toen we terug naar de auto liepen, kon Boester weer lekker los lopen. Dat gaat echt super.
Bij Romy's school ging hij weer mee naar binnen, want het werd zo snel warm in de auto. Één van Romy's juffen heeft uitgebreid met hem geknuffeld.
Na het bezoekje aan Romy's school heb ik Boester thuis gebracht. Van 11 tot 12 uur geef ik nog computerles aan Dana's klas, maar ik was bang dat de kinderen geen aandacht voor de les zouden hebben als ik Boester meenam. Bovendien was hij ook erg moe. Hij heeft lekker in de bench geslapen tot Dana en ik uit school kwamen. Als ik zo Dana naar school breng mogen Phoebe en Boester weer mee. Eind van de middag gaan Martijn en ik naar Guido Weijers in Utrecht. Martijns moeder komt op de meiden en Boester passen.
Tot morgen weer!
Leuk om de avonturen van Boestertje met Phoebe te lezen
Drinkt hij nog bij haar?
Het liefst alle maaltijden:

Erna

Bericht door Erna »

Leuk, Boester boft maar.

Alma

Bericht door Alma »

Ik krijg straks toch een hondje dat zelfs naar het zwembad is geweest!!!
Leuk dat ie op je stem reageert, ben benieuwd hoelang het gaat duren hier voordat we hetzelfde bereikt hebben....
Dic foto is echt komisch onder alle tepels van de melkfabriek en Phoebe zit er bij van ik laat het nog maar fftjes gebeuren....

groetjes een een leuke avond,
Alma

Erna

Bericht door Erna »

Boester zal snel genoeg aan jou stem wennen Alma. Maar de stemmen van de fokker zullen ze nooit vergeten, zeker niet nu Boester wat langer bij hun blijft.
Toen wij zaterdag bij Corrie waren en Jelle (zoon) puppies riep kwamen Lobke (dochter van Jutte) en Lisa als eerste aangerend.
Lisa is inmiddels vier jaar en Lobke 15 maanden.

Mary

Bericht door Mary »

Precies, Pim is al acht maar wordt nog altijd dolenthousiast van de stem
van de fokster.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

rini

Bericht door rini »

Missy is een fervent tv kijker maar als we het (nest)filmpje kijken waarop de stem van Veronique te horen is is ze door het dolle heen en kwispelt d'r staart er
bijna af en duwt je zowat van de stoel af!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Wat leuk om jullie verhalen toe horen over de stemherkenning. Ik zou Missy wel eens willen zien bij dat filmpje, Rini. Geweldig!

Ik kreeg gisteren een mailtje over Lieve Suus:

Even een mail om te laten weten dat het heel geweldig goed gaat met Lieve Suus! Ze is zo lief, en speels, en leert zo snel, en is aanhankelijk, ze eet goed, is vrolijk, kan heel goed voetballen, went goed. Ze heeft zo'n basisvertrouwen gekregen bij jullie, we zijn heel blij met haar en met de manier waarop jullie haar hebben grootgebracht.
Inderdaad schrikt ze steeds bij iets nieuws, bibbert, maar het gaat heel snel over.
We hebben nu twee nachten naast haar bench geslapen, ze werd om de drie uur wakker, even een plasje doen in de voortuin, dan een woord of een aaitje en ze sliep alweer. Dit willen we nu gaan afbouwen.

We genieten volop, hopelijk missen jullie die helmonsters niet al te erg,

En de nieuwe baasjes van Olivia-Belle hebben gebeld. Zij doet het ook erg goed en heeft het prima naar haar zin thuis.

Ik heb alleen nog niks van Dolorus-Lara gehoord, maar ik ga er maar vanuit dat geen nieuws, goed nieuws is. Ik ben benieuwd of ze met de kittens speelt die ze ook zondag op zijn gaan halen.

Volgens mij mist Boester zijn brusjes nog het meest van allemaal. De andere pups hebben allerlei nieuwe dingen te ontdekken, wat hen natuurlijk afleidt.
Het wordt tijd dat Boester ook naar huis gaat, Alma! Ik hoop dat hij op de Doe-dag met de pups van Raya kan spelen. Dat zal hem goed doen. Maar eerst ga ik nog lekker van hem genieten. Als de meiden zo naar school zijn, ga ik lekker met Phoebe en Boester naar het bos. Ik moet nog een geschikte tas voor Boester gaan zoeken, want hij wil niet bij me zitten. Lopen is vééél leuker. Hij doet me denken aan Dieseltje (van Martine) tijdens de wandeling in Kijkduin. De tas had Martine ook wel thuis kunnen laten. Daar wilde Diesel echt niet in. Bij Boester gaat het al net zo. Die deinst nergens voor terug.

Verder ga ik vanmorgen de ren afbreken en de bench op zijn oude plekje terug zettten. Ik zal vandaag Maria bellen of ik de nestkist, ren en toebehoren mee mag nemen naar de Doe-dag. Dan ben ik alles weer kwijt.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

wij zijn hier ook erg aan toe om dat laatste Helmonstertje in huis te krijgen !!
Ik moet om 9.15 op school beginnen en loop nog een beetje rond te leuteren in pyama.....volgende week ben ik eindelijk weer eens sneller in de kleren en al lekker buiten geweest met Boester.
Volgende week dinsdag werkt Dick speciaal voor Boester thuis.......hij zal niet veel werken, denk ik :hihi: , Dick denkt nog steeds van wel :crazy:
Fijn te horen dat de andere pups het ook zo goed doen en heel vrij zijn, goed gedaan Renate en de rest!! ;)
Ik herken dat van Svetko, het ondernemend zijn. Wij hebben ooit toen ie klein was een bolder kar gehuurd......dacht je nu echt dat ie daarin wilde??? Daar liepen we dan met een lege bolderkar en een smousje parmant stappend ernaast......
De huurprijs was nog hoog ook kan ik me herinneren......

groetjes, de meiden moeten bijna weg, die gaan 's morgens altijd zelf, binnenkort zal ik heerlijk met Boester mee naar school wandelen, ik kan hier zo een 'soort' van wandelpad naast de weg lopen en daar mag hij ook van alles doen ook. Het is een 300 meter naar school, dus een mooi klein wandelingetje.

Alma

loes

Bericht door loes »

Renate schreef:Verder ga ik vanmorgen de ren afbreken en de bench op zijn oude plekje terug zettten. Ik zal vandaag Maria bellen of ik de nestkist, ren en toebehoren mee mag nemen naar de Doe-dag. Dan ben ik alles weer kwijt.
Het is idd de bedoeling dat de nestkist naar de Doedag gaat, want dan neemt óf Maria óf wij hem mee. Het is de bedoeling dat wij er nog een lang weekendje van gaan maken en dan is die kist moeilijk te vervoeren, want zo groot is de camper nu ook weer niet. Maar gaan we wel naar huis (ben verkouden aan het worden en dat ontaardt bij mij altijd in hoge koorts) dan kan hij met ons mee.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Nou dat komt dan goed uit, Loes! Ik zorg ervoor dat hij mee naar Didam gaat. Ik heb er veel plezier en gemak van gehad, maar nu is het een sta-in-de-weg geworden.
Fijn dat ik weet dat hij iig mee naar Didam kan, want als ik Maria niet te pakken zou krijgen (ik moet naar school vanavond en morgenavond hebben wij een feestje), weet ik niet of ik het ding meegesjouwd had. Ik moet er mijn halve auto voor verbouwen.

Gesloten