Lisa x Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

Lisa eet nog net als voorheen, als ik haar meer zou geven zou ze het opeten. Ze is altijd een makkelijke eter geweest.
Als Lisa op haar rug ligt en je gaat met je vinger over haar buik heen is het net of er onderin haar buik, tussen de onderste twee tepels aan weerszijde een kleine verdikking te voelen is. Ik weet niet of ik het zo kan bekijken, wacht het verder nog maar af.

Maria jij bent de meest ervaren fokker van dit forum, Jij en ook Loes weten alles van de dekkingen en de nesten die bij de smousjes plaatsvinden en geboren worden.
Hoe vaak komt het voor dat een teefje leeg blijft na een geslaagde dekking?
Zelf ga ik er van uit dat Lisa haar pups zal krijgen, maar zolang ik het nog niet zeker weet!! Wachten duurt lang.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Het gebeurt natuurlijk wel, maar vaak is dat toch al een dekking, die net echt gemakkelijk ging en misschien zonder onze bemoeienis helemaal niet op dat tijdstip plaatsgevonden zou hebben.
Maar er zijn natuurlijk ook reuen, die wel dekken, maar zich niet kunnen voortplanten, zoals bijvoorbeeld Jutter. Zonde natuurlijk, een hond, die hoge ogen gooit op tentoonstellingen, maar niet voor nageslacht kan zorgen :cry:
Maar in Lisa's geval , tweemaal een goede dekking, zou ik ook op een goede afloop rekenen :thumbsup:
Sommige honden hebben last van misselijkheid, gebrek aan eetlust, maar tot de 4e ? (even uit mijn hoofd) week kunnen vruchten nog "verdwijnen", dus vóór die tijd is niks zeker.
Erna, als ze in de bieb (ik neem tenminste aan, dat je daar lid van bent) het boek De geboorte van de Hond van Naaktgeboren hebben, moet je dat eens lezen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes ik heb deze titel al vaker langs zien schuiven op het forum. Ik zal proberen het boek via Iona van de bieb te lenen. Zelf ben ik geen lid van de bieb :oops:

Als jullie nog boektitels en een zeer korte beschrijving van hondenboeken willen weten kan je kijken bij http://www.markiesjes.nl/ ga dan naar boekenkast.

Zeker jammer dat Jutter niet voor nageslacht kan zorgen, het is zo'n mooie hond.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

Jammer z'n mooie reu als Jutter, dat die geen pa kan wonrden :(

Erna, moed houden. Hoe gaat het met het gewicht van Lisa? Hoeveel groeien smouse teefjes gemiddeld wannner ze zwanger zijn? En is dat ook al in d de eerste 4 weken?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Volgens de boekjes ( :wink: ) hoef je een teef de eerste 7 weken niet eens iets bij te voeren, dus zal ze dan ook niet veel aan gewicht toenemen.
De natuur heeft het mooi geregeld. Mams kan nog van alles tot pak weg de laatste twee weken. Dan groeien de pups als kool.
:roll:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Alsof je het over mij hebt.
Ik herken mijzelf daar wel in.
:wink: :wink: :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Lisa is nog niets aangekomen, ze krijgt ook nog niets extra in haar bak.
Ze is vandaag geplukt (en geknipt :oops: )Ik heb weer een half hondje over.
Heb er nog geen foto van gemaakt.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Het is nu vier weken geleden dat Lisa werd gedekt. Weet nog steeds niet of ze drachtig is. In het bos gaat ze niet meer als een dolle achter de konijnen aan, al gaat ze nog wel de dekking in. Speelt nog met andere honden, rent daarbij ook nog voluit.
Het onderzoek bij de dierenarts heb ik achterwege gelaten omdat ik had gelezen dat een dierenarts lang niet altijd kan zien of een hond drachtig is. Dat had mijn eigen dierenarts een paar weken geleden ook al gezegd.
Lisa gaat van donderdag tot maandag logeren bij Corrie en Cock. Ik zal Lisa haar buik eens vergelijken met die van Jutte, misschien zie ik dan verschil.
Mijn gevoel zegt me dat Lisa drachtig is, hoop dat mijn gevoel me niet in de steek laat.

Groetjes, Erna.

Desi

Bericht door Desi »

Ik hoop het voor jou Erna, dat ze drachtig is. Dat wordt dan een leuke drukke periode van kerst en oud en nieuw! :D :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wij blijven duimen hoor!!!
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Ook Jip gedekt

Bericht door Maria »

Erna, Lisa is vast en zeker drachtig. Gewoon op vertrouwen.
Jip is vanavond gedekt door Brutie (voluit: Brutus, klinkt toch een stuk bruter dan Brutie). Heel romantisch, in een prachtige tuin, mooi verlicht. gelukkig ging het erg gemakkelijk. na een half uurtje was het gepiept. Mijn nest is uitgerekend rond de jaarwisseling. het moet een W-nest worden (Wubke, hier ligt een naamverwijzing voor jou!) :D
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Martine

Bericht door Martine »

Erna,

Ik hoop toch zo dat het raak is, ik ga er stiekum van uit dat dat wel het geval is, en hier wordt in elk geval nog flink geduimd.
:wave:

groet, Martine,
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Maria leuk dat Jip ook is gedekt. Rond de jaarwisseling, knallend worden ze op de wereld gezet. Dus dat worden Wiebe's en Wubke's.
Bij Lisa hoeven ze niet met een bepaalde letter te beginnen. Heb er al over nagedacht.

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is allemaal wel reuze spannend :roll:
En nu al weer half broertjes en zusjes in de maak !!!!!
Dubbel duimen voor de aanstaande moeders :thumbsup: :thumbsup:
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Gelukkig, er zit weer een beetje schot in!
Rona's nest wordt van de week "afgeleverd".
Ariënne, dan worden Jips kinderen ook nog familie van Vera, want Brutie is haar broer. Tante Vera dus. :wink:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Re: Ook Jip gedekt

Bericht door Ariënne »

Maria schreef:Erna, Lisa is vast en zeker drachtig. Gewoon op vertrouwen.
Jip is vanavond gedekt door Brutie (voluit: Brutus, klinkt toch een stuk bruter dan Brutie). Heel romantisch, in een prachtige tuin, mooi verlicht. gelukkig ging het erg gemakkelijk. na een half uurtje was het gepiept. Mijn nest is uitgerekend rond de jaarwisseling. het moet een W-nest worden (Wubke, hier ligt een naamverwijzing voor jou!) :D
Hé Maria wat leuk! Een broer van Vera?!!

En Erna, ik ben benieuwd naar de namen! :P (Ik ben ook al wat aan het verzamelen op papier...)
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Hopelijk weer puppie's op komst :dog:

Maria, leuk dat de dekking's afspraak nog gelukt is! En nu het resultaat afwachten. Dus dat wordt een drukke jaarwisseling voor jullie. :worship:

Erna ik duim voor Lisa dat ze drachtig is.

wubke

Bericht door wubke »

Ach...die Jip :(
Wordt ze nog een keer moeder. Kleine halfbroertjes en zusjes. Wij gaan ook duimen hoor. We zijn erg benieuwd! :P
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Re: Ook Jip gedekt

Bericht door Erna »

Ariënne schreef: En Erna, ik ben benieuwd naar de namen! :P (Ik ben ook al wat aan het verzamelen op papier...)
Tipje van de sluier, het worden hollandse namen met één lettergreep.

Toch wel snel gegaan hoor, de pups van Rona gaan op eigen benen staan. Weer een aantal mensen blij dat ze een smousje in hun armen mogen sluiten. Hoop dat ze een lang gezond en gelukkig leventje tegemoet gaan.

Groetjes, Erna.

wubke

Bericht door wubke »

Nu zie ik dat er een treurige smilie bij mijn berichtje staat. Dat was niet de bedoeling. Te snel geklikt denk ik. Het is juist zo'n vrolijk bericht. Nog meer van die vrolijke hondjes op komst, als alles goed is. Daar wordt een mens juist blij van :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Die moest het zijn. :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Gesloten