Ik zou op Yvonne's lijn zitten.
Bewust of onbewust, Sammy zal voelen dat je bezorgd bent rond dingen met eten.
In combinatie met misschien misselijkheid kan dat haar denken over eten wellicht negatief beïnvloeden.
Geen tussendoortjes...drie keer per dag kliene beetjes pure carnibest neerzetten en na 15 minuten weghalen.
En net doen alsof er niets aan de hand is.
Wellicht doorbreek je het zo.
Sterkte.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
De combi van Yvonnes (ik had ook gegoogeld) en Jeanettes antwoord was ik rond middernacht aan het schrijven maar er ging iets fout.
Geen snacks want daar zitten meestal geen of te weinig nuttige voedingsstoffen in. Ik denk trouwens dat Duck of carnibest niet echt iets uitmaakt.
Niet te veel nadruk op alles leggen, teveel aandacht is zeker dan niet goed want dat sterkt haar alleen maar in het gevoel dat er iets niet klopt.
Sterkte. Ze zal best binnenkort als een wolf gaan eten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Vervelend hoor, dat ze gewoon niets neemt. Met niets in haar maag zag een keer overgeven niet zoveel uitmaken denk ik, hooguit komt er dan vocht naar buiten. Maar dat heeft ze nu hard nodig.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Phoebe deed het ook hoor, José. Maak je alsjeblief niet te veel zorgen. De pups pakken toch wel wat ze nodig hebben.
De Duck at Phoebe redelijk goed, maar niet met smaak en ik deed ook maar kleine porties, dus ze kreeg maar de helft binnen van wat ze mocht hebben. Pas na de worp ging Phoebe weer met smaak eten. Eerst de kip met rijst en daarna vrat ze Duck en energique als een hongerige beer.
Ze heeft het niet eten lang volgehouden. Verder was ze net zo actief als Sammy. Tot week acht ging ze met de uitlaatservice mee. Ik merkte ondanks het slechte eten eigenlijk niets aan haar en Phoebe's pups waren groot met de geboorte: van 285 tot 350 gram! Maak je dus niet te veel zorgen.
Soms speelde ik een psychologisch spelletje met Phoebe omdat ik graag wilde dat ze iets at. Dan zette ik de duck (afgedekt onder vershoudfolie) tussen ons avondeten op tafel (beetje aan de zijkant want het ziet er niet smakelijk uit). Als wij klaar waren een schepje van onze sperziebonen erbij en madame dacht dat ze met ons mocht meeëten. Bingo! Ze at nog niet met smaak hoor, maar vond dat wel heel interessant.
Ook heb ik wel eens een stukjes duck in een plakje rookvlees gerold. En haar zo kleine beetjes per dag gevoerd.
Als beloning kreeg ze puppybrokken van een ander merk. Ik beloonde haar wat vaker dan normaal. Zo kreeg ze toch iets binnen. Na de worp was het allemaal over. Toen de pups op brokken overgingen, ging ze moeiteloos weer mee over op haar oude brokken.
Dat heb ik ook ergens gelezen; dat het soms helpt met een spelletje. Wat voedsel verstoppen (afdekken) of zo. Misschien dat zo bepaalde instincten naar boven komen om zelf voedsel te zoeken? Je zou het kunnen proberen. Sterkte ermee!
Tja Mary, dat klopt, maar zo kan José kijken wat er bij haar past.
Ik hou helemaal niet van pamperen. Dus ik heb een week of anderhalf voer aangeboden en na het een paar minuten weer weggehaald. Maar Phoebe at toen dus helemaal niets. Snoep kreeg ze niet. Dit was week 5 en 6 van haar dracht.
Ik heb toen met de DA overlegd. Hij vertelde mij dat de pups niets te kort zouden komen, maar dat ik het gevaar liep dat Phoebe na de worp te weinig melk zou hebben om de pups te zogen. Het hoefde niet zo te zijn, maar het kon.
Toen ben ik zo af en toe wat trukjes gaan gebruiken.
De DA heeft gelijk gehad dat de pups niets geleden hadden van het slechte eten van Phoebe. Phoebe heeft minimaal gegeten en had melk in overvloed, dus misschien ben ik te voorbarig geweest met mijn trukjes.
Ik weet niet wat ik nu weer gedaan zou hebben. Ik zou het korte aanbieden waarschijnlijk wel langer volgehouden hebben, maar of ik het alle weken vol zou houden, weet ik niet. Pups bijvoeden lijkt me ook een heel werk.
Ik heb het wel altijd vreemd gevonden dat het slechte eten na de worp meteen over was. Dus wat de reden nu geweest is? Misselijkheid? Braken deed ze ooit maar één keer, heel in het begin.
Zelf vond ik zwangerschapsmisselijkheid ook heel 'dragelijk'. Ik kon wel overgeven, maar ik kon het ook makkelijk binnen houden. Zo kon ik makkelijk een telefoontje met een klant afronden, nog even iets in de computer verwerken en dan op mijn gemak naar het toilet lopen om even over te geven.
Mary schreef:De adviezen kunnen niet sterker met elkaar verschillen.
:
Misschien, hoewel het hoofdthema is er niet een al te groot drama van te maken en het zo achteloos mogelijk proberen te benaderen. Ach en wee werkt beslist averechts.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Lastig José, kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt.
Adviezen genoeg, hoop dat je er eentje tussen ziet staan die voor haar goed werkt.
Lisa heeft altijd goed gegeten, ook tijdens haar dracht. Heb dus zelf geen tips voor je.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bedankt allemaal voor jullie goede adviezen. Het klinkt misschien raar Renate maar ergens ben ik ben blij dat jij zo'n beetje het zelfde meegemaakt hebt met Phoebe. Ik weet dat we ons geen zorgen zouden moeten maken maar dat doe je toch. Een hele geruststelling voor ons dat het destijds met Phoebe ook goed gekomen is. We gaan er dan ook vanuit dat het met Sammy ook wel in orde komt. In iedergeval gaan we dinsdag weer voor een echo en dan zal de DA haar ook wel nakijken.
Spelletje er van maken met eten is ook allang uitgeprobeerd hoor maar nee. Gisteren heeft ze dus echt niets op. Vandaag een piepklein stukje eiwit maar dat kwam meer volgens mij omdat Jari er aan begon te eten. Waarschijnlijk als een andere hond hier zou komen die uit haar bakje gaat eten dat ze het zelf snel opeet. Oh dat zou mooi zijn. Wie wil is welkom hoor. In ieder geval gaan we dinsdag weer voor een echo. En indien nodig zal de DA haar wel nakijken.
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 11 aug 2014, 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Er woont vast wel iemand in de buurt. Anders wil Pebbles wel komen hoor die lust alles !!! en we wonen niet zo ver. Sterkte met alles, het komt vast wel goed. Ze gaat vast weer eten. Gerry en Pebbles.
Ik hoop dat het bij jullie werkt, José, maar Phoebe kon haar voer letterlijk gestolen worden. Saartje, de teckel van de onze buren, schiet altijd snel naar binnen om te kijken of Phoebe nog iets voor haar heeft.
Phoebe vindt dat altijd prima. Die deelt haar voer wel. Altijd. Ik moet Lieve-Suus hier altijd opsluiten als Phoebe eet, want anders krijgen haar baasjes haar een paar kilo zwaarder terug na een logeerpartij.
Tijdens Phoebe's dracht had Saartje nog wel eens geluk en trof ze een bak vlees. Phoebe stond erbij en keek er naar: nou mooi is het vrouwtje ook weer blij dat mijn bak leeg is.
Ik bracht het vlees dat Phoebe niet op at, 's avonds altijd naar buren, want ik vond het zonde om weg te gooien.
Maak je maar niet te veel zorgen. Zolang Sammy fit en vrolijk is, maakt ze het prima. En zoals ik al zei, had Phoebe ondanks haar slechte eten tijdens de dracht, melk in overvloed voor de pups. Het kwam soms letterlijk hun neus uit, zo hard stonden die kraantjes open.
Ik heb mijn aantekeningen van de dracht even nagekeken. Phoebe heeft 11 dagen alleen maar gedronken met een enkel likje of hapje (5 dagen alleen maar gedronken) in week 5 en 6 van de dracht. Eind week 6 begin week 7 lukte het soms met trukjes. In week acht en negen at ze af en toe iets met lange tanden, maar vaak maar 1 keer per dag een halve schijf.
Pas na de geboorte is haar trek weer teruggekomen.
Drinkt ze wel José?
Ik heb het zelf niet gedaan, maar je zou over een aantal dagen kunnen kijken of Sammy een beetje puppymelk lust. Dan heeft ze in ieder geval wat voedingsstoffen binnen.
Want het is echt een rot gevoel. Een soort onmacht. Ik vond het erg onbevredigend in ieder geval.
Ik heb hier natuurlijk helemaal geen kaas van gegeten, maar mijn gevoel zegt dat de natuur hier heus wel over heeft nagedacht. De pups zorgen er echt wel voor dat ze niets tekort komen in haar buik en zolang Sammy niet slapjes en lusteloos in een hoekje gaat liggen is er m.i. niets aan de hand. Als baasje lijkt het me wel frustrerend, maar tot eten dwingen gaat je echt niet lukken en is alleen maar slecht voor je humeur. Ik zou niets veranderen en alles blijven doen wat je normaal ook doet. Altijd voldoende water hebben staan en 2 x per dag eten aanbieden. Als ze niet wil het ook gewoon weer weghalen als je dit normaal ook doet.
Voor jou hoop ik dat ze snel haar normale trek weer krijgt!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Vandaag heeft Sammy een klein beetje gegeten. 1/3 Prins schijf en 3 hondeknakworstjes. Eerst wilde ze het worstje niet en opeens ging ze er aanlikken en voor we er erg in hadden was hij op. 2e worstje precies zo. En de derde wat later zat er ook zo in. Ze heeft zelfs vanavond weer aan haar kauwkluifjes geknaagd. Had ze ook al heel lang niet gedaan. Vanmiddag heeft ze ook een nog een paar plakjes ei op. Het lijkt er op dat ze meer eetlust krijgt. We juichen nog maar niet te vroeg. Hoop dat het mogen zo doorzet.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Gisteren en vandaag heeft Sammy weer zo goed als niets op gegeten. Carnibest strakjes neergezet en maar een paar likjes nam ze. Klaar was ze weer. Plakje rookvlees ging er wel in maar met wat vlees erin gerold
Volgens de DA is ze kerngezond. We zijn vandaag voor de 2e echo geweest. Er was nu toch wel wat meer te zien dan vorige week. Rechts 3 en links 2 pups hebben we nu gezien. De DA denkt dat het er nog meer zijn. Eentje zat druk met zijn kopje te bewegen. Prachtig dat je dat zo kunt zien toch. Wat een uitvinding. Ik zei al tegen Theo zo'n apparaat wil ik ook dan ga ik de hele dag puppy's kijken. Ze weegt nu 10 kg.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Dat ziet er zeker goed uit Jose, en ik snap best wel dat je zorgen maakt om dat Sammy niet goed eet maar de DA vind haar hartstikke gezond dus vertrouw daar maar op en op alle adviezen van de dames hier