Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Renate

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Renate »

:mrgreen:

Nee, het is mooi geweest. Gelukkig hebben we een huis om in te leven en niet voor in een blaadje.

Lekker nog een weekje van Boester genieten en dan terug naar ons rustige leventje. Mijn laatste studiepunten bij elkaar sprokkelen.
Laatst gewijzigd door Renate op 13 mei 2009, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Alma

Bericht door Alma »

ooooooooooooooooooooooooooooo, gaat hartstikke goed dus :jeah: :jeah:

Weet je zeker dat je hem nog mee wilt nemen op 21-5 :fluit: :fluit: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Nou één ding is zeker......daar komt ie dan: De pups zijn in ieder geval goed verzorgd bij je!!

Nog ffe een andere vraag, zijn er nog andere mensen die je pups gaan krijgen die ook op het forum komen?? Volgens mij niet?

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Nee vooralsnog ben jij de enige, Alma. Al mijn hoop is op jou gevestigd. :hihi:

Ik wilde het forum wel in de gebruiksaanwijzing :sortof: van de pups vermelden. Misschien dat we nog iets van Boesters brusjes zullen lezen...

Alma

Bericht door Alma »

Ja dat is een leuk plan!!

Van Charlotte kreeg ik via de mail nog documenten met tips bij de opvoeding, dus als je die nog mee wilt geven. Misschien heb je die al gehad toen je Phoebe kreeg?

Ik loop op de zaken vooruit maar kon het toch niet laten alvast Boester zn foto te plaatsen + zijn gegevens in mn berichtje te zetten......Hij is per slot van rekening nog een Helmonster!!!
Peter gaat deze uitspraak erin houden zegt ie net tegen me....... :jeah2:

Alma
Laatst gewijzigd door Alma op 13 mei 2009, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Renate

Bericht door Renate »

Mail me die documenten eens door Alma! Misschien leuk om mee te geven. Het zegt mij zo niets.

Ik moet morgenavond de gebruiksaanwijzing :sortof: nog schrijven, over wat ze eten en hoeveel, wanneer ze precies ontwormd zijn en waarmee. Dat soort dingen.
En ik heb een leuke kaart (al zeg ik het zelf :oops: ) voor ieder nieuw baasje gemaakt.

Alma

Bericht door Alma »

Als het goed is heb je ze in je mailbox ontvangen.

Heb je trouwens wel een geslaagd feestje gehad?
Ik was je trouwens helemaal vergeten te feliciteren met je dochters, volgens mij waren die 26 of 27 april jarig???
Bij deze alsnog!!

Ik ga op stok!!
Succes morgen met alle drukte....je weet wel, chipper en het bekijken van de pups.

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt. Eerlijk gezegd kon ik niet zo goed van het feestje genieten, Alma.

Hoewel ik een geweldige buurvrouw heb, die goed naar Boester gekeken heeft, was ik met liefde thuis gebleven.
Wetende dat ik niets meer kon doen als de buurvrouw, ben ik meegegaan. Dana heeft gelukkig veel plezier gehad. Zij had niet gemerkt dat Boester ziek was en aangezien hij opgeknapt was toen we terugkwamen is het volledig langs haar heen gegaan.

Ik heb de formulieren ontvangen :thumbsup:

loes

Bericht door loes »

Morgen toch de chipper en dames TFP?
Dan is al het "officieels " achter de rug en dan nog heel even genieten....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ja morgen de laatste verplichtingen. Vrijdag nog lekker genieten van de 6 Helmon(d)sters!

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat zal je geschrokken zijn Renate jammer dat het net samen viel met het feestje :(

De helmonsters :cheer:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

rini

Bericht door rini »

Fijn dat alles i.vm. de puppy's goed is gegaan de afgelopen weken en dat je het bijna heb gehad Renate al zal het wel ff afkicken zijn.

Maar je ziet ze allemaal wel weer terug en Alma zal jou en ons vast op de hoogte houden van de belevenissen van Boester :cheer:

Alma, nog ff dan hoef je niet alleen naar foto's te kijken (leuke foto trouwens) maar dan is hij echt bij jullie :jeah2:
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Joepie!!!

Ik heb volgens mij nu echt alles in huis en de tuin is zo ongeveer Boesterproof.
In mijn auto zit al een mooi hondennetje achterin, de kennel staat al met een lekker kleedje, de puppybrokjes en opruimzakjes, de tientallen speeltjes die de kids hebben gekocht liggen allemaal klaar.
De haak voor de hondenlijn hangt en ook de blijdschap hangt hier in de lucht!!
O,ja de puppycursus is ook al bijna rond..........

Nu nog fftjes kamperen met Hemelvaart, een stel of 5 met kinderen in de leeftijd van 7 t/m 18 jaar, bij elkaar een man of 23 altijd heerlijk!! Deze vrienden hebben we al vanaf onze tienertijd uit onze jeugdgroep van onze kerk en het is altijd even op adem komen met elkaar. (Ook de kinderen trekken heel vaak met elkaar op)
Daarna halen we lekker Boester op!!
Eén stel, zonder kinderen, gaat dit jaar niet mee....die krijgen op Hemelvaart een pup, een heidewachtel. Ze hebben al een andere hond. Boester en Kyra zullen wel leuke vriendjes worden van elkaar, denk ik.

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Leuk zo'n weekend in het vooruitzicht Alma, en daarna Boester ophalen. :jeah2:
Vind een Heidewachtel als vriendje voor Boester heel erg leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Deze vrienden hebben altijd hele grote, eerst hadden ze een newfoundlander samen met een zwart/witte jachthond(sorry ffe ras kwijt...).
De newfoundlander ging dood en toen kregen ze een bruinwitte jachthond erbij en nu de zwartwitte dood is krijgen ze dus de heidewachtel.
Als je het nog kan volgen hoor!

Ik kan ook gewoon zeggen: ze hebben altijd 2 honden, een oudere en een jongere.

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Klinkt heel gezellig dat kampren, Alma! Mogen er honden op de camping.. voor volgend jaar?
Veel plezier alvast!
:tent: :tent: :tent: :tent:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

He Renate.
Die Helmonsters weten het wel te brengen hoor.
(Beetje) ziek worden als jouw meiden verjaardags feest vieren.
Het lijkt wel of ze het erom deden ;) .
Gelukkig met een sisser afgelopen, en blijft het gissen wat de oorzaak geweest is.

Alma, Peter meent dat hij jullie al eens eerder ergens heeft gezien. Kan dat?
Leuk dat jullie gaan kamperen met een club, volgend jaar lekker Boestertje mee. Leuk dat jullie vrienden een Heidewachtel krijgen; hadden wij vroeger ook.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

Charlotte:
Altijd kiezen we een camping met honden, er zijn nog meer honden die meegaan.
En de vrienden die nu een pup krijgen zullen zeker voor de grootse bbq komen.....

We zijn een keer op een Rits-dag in Zeewolde geweest? Dat is al wel een aantal jaren geleden?? Voor de rest zou ik het niet weten, in Reuver komen we nooit, helemaal niet die kant uit eigenlijk.....
Of het moet werk/vakantie of een andere activiteit geweest zijn.
Kent Peter ons allemaal of één van ons van gezicht??
Wanneer gaan jullie je weekend weg?? Komend weekend??

Renate, benieuwd hoe je drukke dag is verlopen en of de smousjes allemaal bekeken en besnuffeld zijn?

groetjes, Alma

moet Peter van de bus halen.,.....tot later

Renate

Bericht door Renate »

Tieske, Boester, Lieve, Dolorus en Lenna gaven geen kik bij het chippen. Alleen Olivia schrok even en piepte.
De chipper legde het leuk uit: de pups zijn al gewend aan prikjes. Ze bijten elkaar immers geregeld met die scherpe tandjes. Doordat een prikje iets herkenbaar is, herstellen geschrokken hondjes erg snel.
Het tatoëren was vele malen vervelender, vertelde de chipper.
Ik had nog wel een klein probleempje toen de chipper om de moederhond vroeg: Phoebe was namelijk zoals elke donderdag met de uitlaatservice mee. Ik dacht van de week nog zal ik het afbellen, maar op het visitekaartje stond niet dat de moederhond aanwezig moest zijn. Ik moest de regelementen kennen aldus de chipper. Tja... :hmm:
Toen ik belde was Phoebe gelukkig al bijna thuis en kon ze gecontroleerd worden.

Fredie en Ine vonden het niet erg om even gestoord te worden door de chipper. Ik vond het erg leuk om te zien hoe de hondjes allemaal beschreven werden en waar op gelet werd. De pups mogen allemaal naar de gezinnen die ik in gedachten had.
Fredie en Ine hadden bij sommige karaktertrekjes van de pups nog tips, die ik aan de nieuwe eigenaren mee kan geven.
Al met al een heel geslaagde middag. Morgen de laatste volle dag met onze Helmonsters.

Oja Boester is een echte vent geworden nu zijn balletjes ingedaald zijn. Tieske is bijna een ventje.

loes

Bericht door loes »

Fijn Renate, dat nu alles rond is. Ja, als "fokker" :) hoor je de reglementen te kennen.
Ik denk dat de dames TFP over jou ook vast heel tevreden waren :cheer:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:boeketje: voor jou, Renate! Deze mijlpaal is bereikt! Dat is een feestje waard: daar zorgen de hondjes nog wel heel eventjes voor!
Afbeelding

Gesloten