Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Erna »

Weer twee uitgevlogen Maureen, fijn dat Stijnke ze met een gerust hart laat vertrekken. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's totaal al 16 pootjes minder die scharrelen door de kranten, roffelen in de kist en krabbelen waar ze maar kunnen.
We hebben er nog steeds 16 over, maar het is nu echt weer een stuk stiller.
Maar vier hongerige snoetjes te voeden en voor vier water klaar te zetten. Maar van vier poep te ruimen etc. en vier die in je enkels en vingers bijten.
Het gaat snel ineens.
En morgen vertrekt er weer een hongerig snoetje met vier roffelende pootjes en een kwispelstaartje :( :)
Nog 1 nachtje Irene en Frits......dan kan ze jullie ontwapenen met haar grote donkere ogen en haar wiebelstaart. Pas op, ze lijkt lief, maar is gevaarlijk hoor. Voor je het weet ben je verkocht en laat ze je niet meer gaan. Maar ach, dat weet je al want jullie zijn al verkocht :grijns:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Wolter

Bericht door Wolter »

De eerste nacht is heel erg goed gegaan!
Ik lag toch met een half oor te waken terwijl mijn man er naast lag.
Kobus was gewoon moe.... ;) dus heeft hij gewoon de hele nacht geslapen.
Mijn man is twee keer opgestaan vannacht om te kijken of Kobus' naar buiten wilde, maar er zat weinig beweging in.
Hij heeft hem lekker laten liggen....

Misschien dat het vannacht anders zal gaan, maar voor nu zijn we trots op kobus.
Hij is vandaag ook al kennis wezen maken met de da.. Dat vond hij allemaal prima.
De da was dik tevreden :thumbsup: ( alle lof voor maureen en lies)

Hij houdt wel van opruimen die Kobus'..... :hihi: al het speelgoed sleept hij na het spelen weer z'n bench in en hij vergeet echt niets...

Wat is het leuk om een smous te hebben :wave:

Trix

Bericht door Trix »

Zeker alle lof voor de fokkers

En leuk en fijn dat hij zijn bench als veilig betitelt , ook lekker dat het voor de eerste nacht zo goed ging.

roos heeft het er zeker druk mee , heb nog geen reactie gezien van haar op FB .
Ze zal wel zeer in haar nopjes zijn.

Heel veel plezier met kobus. :thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Wat goed van Kobus, heeeel veel plezier! Als hij eenmaal gewend is, zal hij vast de boel op stelten zetten ;)

Maureen

Bericht door Maureen »

Ach, zolang hij 's nachts doorslaapt heb je overdag meer energie voor hem. :hihi:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wolter schreef:Hij houdt wel van opruimen die Kobus'..... :hihi: al het speelgoed sleept hij na het spelen weer z'n bench in en hij vergeet echt niets...:
Wat ontzettend leuk..!! Dat moet je erin proberen te houden.
Een opruimsmous!! :boogie:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Wolter

Bericht door Wolter »

Hi hi opruimsmous.. :crazy: leuk!

De boel op stelten zetten kan hij ook al hoor! Vandaag kwam mijn zus met haar drie kinderen op visite en Kobus' gedroeg zich echt voorbeeldig en schattig en likte zich een ongeluk op m'n neefjes.
Tot ze weg waren , toen moest hij even helemaal los :boos: het was gewoon lachwekkend om te zien.

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hahaha, alle 'lief'frustraties er even uit rennen :hihi:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Alida

Bericht door Alida »

Wat fijn dat de eerste nacht goed is gegaan! Opruimsmous :hihi: heel veel geluk met jullie Kobus en Barbara jullie met Tara! Geniet ervan! En idd alle lof voor jullie Maureen en Lies! Jullie hebben het super gedaan! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Barbara

Bericht door Barbara »

Daar ben ik dan met mijn verslag voor vandaag! Toch nog even hier voordat ik voor Tara een eigen hoofdstuk start!, :grijns:

Vanochtend vroeg uit de veren! Heb wel geslapen vannacht maar net zoals de voorgaande nacht droom ik heel veel over hondjes! :scratch: :hihi:

De kids wakker gemaakt en op pad naar Zeist! Was best wel druk, dus met een kleine vertraging in Zeist! Wat was de begroeting door Stijnke en de pups en natuurlijk Lies en Maureen hartverwarmend! Alle puppies wilden wel mee (zo leek het :tong2: ). Even alle belangrijke zaken doorgenomen. En na een uurtje was het moment daar! Eerst Stijnke maar gevraagd of ik Tara mee mocht nemen. Ze liep met Maureen mee naar de auto en toen Tara bij Eline op schoot zat sprong Stijnke in de auto en gaf Tara nog een flinke lik.... SMELT!!

De autorit duurde een uur. Zo nu en dan ging Tara piepen. Maar uiteindelijk viel ze in het mandje in slaap. Na de rit eerst even haar laten plassen en toen naar binnen. Kennis maken met ons huis en met de poezen! Tijger vindt het wel prima, maar Balou liep een tijd met een dikke staart rond. Tara benadert ze nog heel voorzichtig, soms een beetje onderdanig. Later op de avond probeerde ze heel voorzichtig of Tijger echt niet even wilde spelen. Helaas daar had tijger geen zin in...

Ze heeft al heerlijk in de bench geslapen. Ik heb haar ruimte vergroot met aan de bench het nekwerk van de konijnenren. Ook heb ik daar water voor naar. Ze weet de weg al goed te vinden. Ze heeft prima gegeten. En ook lekker gespeeld in onze tuin. Ze reageert al prima op haar naam!

Ze mag al lekker op de bank liggen en dat doet ze graag! Gezellig bij ons lekker knuffelen!

Het is een heerlijke hond en zelfs Martijn is onder de indruk van haar :klappen: ! Ze kan mensen dus al goed om de vinger winden!

Vanavond slaap ik in de woonkamer bij Tara en de poezen. Ben benieuwd!

Ik ben helemaal Happy!! :liefde: :love:

loes

Bericht door loes »

Veel geluk met de kleine meid Barbara !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Trix

Bericht door Trix »

Hehe eindelijk jullie Tara in huis , vanaf nu wordt jullie leven even anders , iets drukker even meer organisatie totdat je ook daar in ritme in vindt en dan lekker genieten van dat kleine ding .
Ik wens jullie heel veel plezier en ga de avonturen van Tara volgen .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Haha, nou en of ze mensen om haar vinger kan winden! Met dat lekkere koppie van haar en dat wiebelstaartje...... :fluit:
Maar ze kan de boel ook op stelten zetten :smile: en dan is ze nog steeds geweldig :ja: Net als Kobus trouwens. Even een puinhoop veroorzaken en je dan weer met die ogen aankijken, dat je helemaal vergeet dat je wou mopperen.

Morgen dragen we nog zo'n monstertje over. Hoewel...dat is dus eigenlijk vandaag al. Ook Gijsje kan met van die grote ogen naar je kijken en dan gauw op je schoen gaan liggen kluiven als je denkt dat ze het liefste hondje van de wereld is.
Stijnke heeft vanavond nogeens heerlijk liggen knuffelen met de overgebleven vier.
Ze is ook nu weer niet op zoek gegaan en ligt er tevreden bij. Alsof ze zeggen wil: mijn taak zit erop, nu is het jullie beurt. En ze heeft nog gelijk ook :grijns:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Stijnke is een stoer wijf .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

:ja:
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Veel plezier met Tara, Barbara.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Zo. Weer eentje veilig afgeleverd en goed thuis aangekomen.
Gijsje heeft haar nieuwe huis en tuin al verkend, een schildpad (pluche) gevangen en haar nieuwe mandje in gebruik genomen :)
De laatste drie hebben hier de tuin onveilig gemaakt, de kamer verder op stelten gezet en enorm achter elkaar aan gejakkerd.
Dat hadden ze vanochtend ook al twee keer met z'n vieren gedaan, maar het schijnt nog niet te vervelen........wat een uithoudingsvermogen heeft dat spul.
Tussen de anderhalf en twee uur zijn ze nu aan het onderzoeken, stoeien, testen en leren. Maar nu is het weer even rustig in huize Puppestein.
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Iedereen dank voor de lieve wensen!

De eerste nacht zit erop! Tara was er niet mee eens dat ze nu alleen haar bench en een stuk afgezet met een ren tot haar beschikking kreeg. Eerst flink piepen. En het lukte haar zelfs ook een keer te ontsnappen. Toen sprong ze op mij en ging in mijn nek liggen met een dikke zucht. Zo van hier kan ik wel slapen :hihi: . Na haar kort geknuffeld te hebben haar toch weer terug gezet. Uiteindelijk ging ze in haar zachte mandje liggen en ging ze slapen. Om 3 uur werd ik wakker. Haar mee naar buiten genomen. Ze deed mooi niets! :shock02: sta ik daar in de kou!

Om 7 uur weer wakker en weer naar buiten en toen wel een flinke plas en poep! Dus best wel een geslaagde nacht! Ben benieuwd hoe het vanavond gaat!

Vanochtend ging Tara iets te enthousiast naar Balou toe. Die gaf haar een tik wat een piepende Tara tot gevolg had... Maar ze was snel getroost!

Vanmiddag een klein rondje door het bos gelopen. Heeft ze koeien gezien en was daarna uitgeput in slaap gevallen.

Ik kan in onze tuin al lekker met haar oefenen. Ze komt al keurig naar me toe als ik haar roep! De kids zijn er ook helemaal weg van... En mijn man begint er ook aan te wennen. En natuurlijk is Tara heel dol op hem! :wink2:

Hoe gaat het met Gijsje Ireen en Frits? Veel knuffelplezier toegewenst!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Barbara schreef: En het lukte haar zelfs ook een keer te ontsnappen.
Ik had dat ook zo voor Stien bedacht, Barbara.
Leek te lukken, maar madame was er in no-time overheen geklommen.
Terugzetten hielp niet, ze was weer heel snel over de ren heen.
Dat ding staat nieuw op zolder.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten