Lisa x Dop
Nee hoor, merk nog niets. Maar dat kan denk ik ook nog niet. Bij het uitlaten vanavond werd er een snuffelende reu weggejaagd. :twisted: Lisa is geen fel hondje, maar nu even wel. Ze blijft haar Dop trouw.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als Lisa Dop helemaal een vriendje vindt, zal ze hem misschien nog niet afwijzen. Ayla vond Sam op dag 7 al helemaal o.k. , voor de gezelligheid dan hè, niet voor het echie natuurlijk, want dat kon Sam niet meer. Maar een minuutje, dan was het wel weer mooi geweest.
Toch was ze naar andere honden toe nog helemaal niet willig. Je hebt teven die echt absolute voorkeuren hebben. Grappig wel. Alleen niet voor de topfokkers als de grote liefde toevallig de asbak van de buren is,
Toch was ze naar andere honden toe nog helemaal niet willig. Je hebt teven die echt absolute voorkeuren hebben. Grappig wel. Alleen niet voor de topfokkers als de grote liefde toevallig de asbak van de buren is,
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik ben wel blij dat Dop en Lisa het zo goed met elkaar kunnen vinden. Dat was ook al zo met de kennismaking in augustus. Zou toch lastig zijn geweest als Lisa niets van Dop had willen weten. Ik heb gelezen dat er fokkers zijn die een reserve reu achter de hand hebben voor het geval de teef de reu zou afwijzen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja hoor, dat klopt. Het kan soms echt niet klikken. Ik denk dat het ook helemaal niet zo gek is om van te voren kennis te maken als je de kans hebt. Dop en Lisa hebben dat gelukkig wel kunnen doen.
Gaan wij ook doen in de toekomst
mocht het ooit zover komen.
Gaan wij ook doen in de toekomst
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Lisa is wel aanhankelijker lijkt wel. Wil steeds op schoot zitten en geknuffeld worden.
Zie verder nog geen verschil.
Vandaag even met haar naar de dierenarts gewandeld, ik wilde weten wat ze precies weegt. Als ik dat nu elke week even doe kan ik zien of ze is aangekomen. Lisa weegt nu 9.15 kilo.
Ook de dierenarts vond een echo niet nodig, zelfs een onderzoek hoeft niet van haar. Alleen nodig als het voor Lisa d'r gezondheid zou moeten. Volgens de dierenarts is het met een onderzoek ook niet altijd goed te voelen. Moet Lisa goed in de gaten houden, dan merk ik de verschillen op een gegeven moment vanzelf wel. Ze heeft meteen genoteerd wanneer Lisa is gedekt. De uitgerekende datum is in een weekend. De dierenarts is dan één dag vrij. Haar vervanger zit in Almere Haven.
Kan altijd met vragen komen.
Ik heb ook gevraagd of Lisa behandeld mag worden met Frontline. Ze krabt af en toe. Kan geen vlo vinden, maar dat wil natuurlijk niets zeggen. Misschien is haar vacht te lang, ze verliest soms wat dotjes haar. Wil het plukken nog een paar weken uitstellen als dat kan.
De dierenarts heeft nagekeken of Lisa momenteel behandeld mag worden met Frontline, zou geen gevaar voor de eventuele pups mogen opleveren. Ze vertelde mij dat er momenteel erg veel vlooien zijn. Daar zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten.
Ik heb Lisa nog niet behandeld, wat zouden jullie doen.
Groetjes, Erna.
Zie verder nog geen verschil.
Vandaag even met haar naar de dierenarts gewandeld, ik wilde weten wat ze precies weegt. Als ik dat nu elke week even doe kan ik zien of ze is aangekomen. Lisa weegt nu 9.15 kilo.
Ook de dierenarts vond een echo niet nodig, zelfs een onderzoek hoeft niet van haar. Alleen nodig als het voor Lisa d'r gezondheid zou moeten. Volgens de dierenarts is het met een onderzoek ook niet altijd goed te voelen. Moet Lisa goed in de gaten houden, dan merk ik de verschillen op een gegeven moment vanzelf wel. Ze heeft meteen genoteerd wanneer Lisa is gedekt. De uitgerekende datum is in een weekend. De dierenarts is dan één dag vrij. Haar vervanger zit in Almere Haven.
Kan altijd met vragen komen.
Ik heb ook gevraagd of Lisa behandeld mag worden met Frontline. Ze krabt af en toe. Kan geen vlo vinden, maar dat wil natuurlijk niets zeggen. Misschien is haar vacht te lang, ze verliest soms wat dotjes haar. Wil het plukken nog een paar weken uitstellen als dat kan.
De dierenarts heeft nagekeken of Lisa momenteel behandeld mag worden met Frontline, zou geen gevaar voor de eventuele pups mogen opleveren. Ze vertelde mij dat er momenteel erg veel vlooien zijn. Daar zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten.
Ik heb Lisa nog niet behandeld, wat zouden jullie doen.
Groetjes, Erna.
Zeker gauw behandelen Erna. Het is een heel erg vlooienjaar. Zelf had ik dat al gemerkt, omdat de honden ondanks Frontline en nu Advantage toch nog zo nu en dan een vlo hebben en de katten, die dus niet buiten komen ook. Ik hoorde het ook op de RITSdag. En je weet wat er met Rona en pups is gebeurd door een vlooienaanval. Zo'n infectie, waardoor zowel moeder als pups wekenlang met antibiotica behandeld moeten worden, is geen lolletje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Loes op de een of andere manier heb ik dit bericht gemist, heb net gezocht maar kon het niet vinden.loes schreef: En je weet wat er met Rona en pups is gebeurd door een vlooienaanval. Zo'n infectie, waardoor zowel moeder als pups wekenlang met antibiotica behandeld moeten worden, is geen lolletje.
Wat voor soort infectie hebben Rona en de pups? Kan het gevaarlijk zijn voor de pups? Wat naar en jammer is dit voor ze. Ik wens Maaike sterkte in deze drukke tijd. Veel werk aan een nestje is niet erg, maar je moet er van kunnen genieten en je geen zorgen hoeven maken.
Loes en Mary door jullie berichten heb ik Lisa en Sarie vanavond meteen behandeld, ik twijfelde nog of ik het moest doen. Heb wel eerst voor alle zekerheid de bijsluiter nog eens gelezen.
Forum is een uitkomst, wat fijn dat je hier met al je vragen terecht kan. En ook nog altijd antwoord krijgt.
Groetjes, Erna.
Het is nu drie weken geleden dat Lisa werd gedekt. Ik weet natuurlijk nog steeds niet of ze drachtig is. Ik schreef al eerder dat ze (nog) aanhankelijker is dan voorheen. Ze is naar andere honden toe rustiger heb ik de indruk.
Vanochtend met haar naar de fly-ball training wezen kijken. Ze mocht natuurlijk niet meedoen. Normaal gesproken is ze altijd erg opgewonden op het veld tijdens een training. Nu heeft ze al die tijd rustig naast me staan wachten.
Thuis slaapt ze veel. In het bos gaat ze nog heerlijk haar gangetje, de konijnen worden nog niet met rust gelaten.
Groetjes, Erna.
Vanochtend met haar naar de fly-ball training wezen kijken. Ze mocht natuurlijk niet meedoen. Normaal gesproken is ze altijd erg opgewonden op het veld tijdens een training. Nu heeft ze al die tijd rustig naast me staan wachten.
Thuis slaapt ze veel. In het bos gaat ze nog heerlijk haar gangetje, de konijnen worden nog niet met rust gelaten.
Groetjes, Erna.
Gisteren is Lisa versierd door Tom en Bart met haar eigen speeltjes.
Hoe heerlijk ontspannen kan Lisa bij me op schoot komen liggen.
Foto's eigen album.
Buikje van Lisa, drie weken geleden gedekt.
Foto album, Lisa en Dop.
Groetjes, Erna.
Hoe heerlijk ontspannen kan Lisa bij me op schoot komen liggen.
Foto's eigen album.
Buikje van Lisa, drie weken geleden gedekt.
Foto album, Lisa en Dop.
Groetjes, Erna.
-
Jajo
Die verkleuring zie ik nog niet, spannend is het zeker.Jajo schreef:Erna,
Kan je niet zien dat Lisa's tepels rose beginnen te kleuren. Drie weken na de dekking moet dat te zien zijn als teken van een dracht.
Succes, spannend hoor!
Jozé
Zodra ik ook maar iets meer weet of een verandering aan Lisa zie laat ik het jullie weten.
Groetjes, Erna.