Kosten van het fokken van een nestje

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Re: warmtelampen

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:
Maria schreef: Ik kan, geloof ik, geen foto hierbij plaatsen he, van mijn nestkist met laken?

groetjes,
Maria
Een heel persoonlijk album tot je beschikking.
Zet maar vol en laat het zien.
:) :)
Zie Fotoalbums. Rechts bovenaan de pagina: net onder de plaats waar je inlogt, Maria!
Er zijn persoonlijke en algemene.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jammer, ik heb ook geen foto (gevonden)van onze nestkist. Ik dekte hem ook voor 2/3 af met molton. Ik zal mijn oude dozen eens plunderen en dan kom ik vast iets tegen.
Goed om te weten van die warmte lamp. Uitdrogen en te snel weggaan van de teef is een behoorlijk naar iets !!!
Op zoek naar oude zaken kwam ik het oktobernr. van het clubblad van 1990 tegen!!!
Op een daarin gepubliceerde ingezonden brief over de puppy prijs werden een aantal (10) reacties van fokkers gegeven (o.a. Maria, jij ook al :) ) Allerlei verschillende meningen kwamen daar aan bod,
Ook mevr. Barkman natuurlijk. Onverbeterlijk schrijft ze ook nog 1248 paar nylons af :crazy:
Misschien ligt er nog wel een oktober nr. van 1990 bij de oude nrs. in het 'winkeltje' voor degene die het interessant vinden.
Ook vond ik weer het boekje van H. Leijtens, Pups vragen aandacht. Erg leuk voor ons amateur fokkers!!! Is er misschien ook nog ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Lies

Bericht door Lies »

Is er een online winkeltje waar je zulke oude clubbladen kunt kopen? Of is dat winkeltje bij clubactiviteiten aanwezig of zo?

Groetjes, Lies.

loes

Bericht door loes »

Ik ben aan het zoeken gegaan naar "afgedekte nestkistfoto's " en ik vond er in ieder geval 1 van Noordje's nest en als ik er nog meer vind, zet ik die er ook op.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een knus gezicht Loes, die smousjes in hun nestkisten. Niet helemaal de bedoeling, maar wel een erg kleurrijk nest van Otje :wink: Wat een liefies.
Volgens mij zijn jouw foto's beter geordend dan de mijne :oops:
Lies, waar het 'winkeltje' allemaal aanwezig is staat op de homepage van http://www.smoushond.nl. In iedergeval op de vergaderingen en clubdagen.

loes

Bericht door loes »

Ja, leuk hè Jeanette, Ik heb op de site ook een speciaal album Moeder met nest. Nou, ik moest voor de foto's wel even naar de kelder, maar o wonder ik vond ze.

Het winkeltje is ook altijd op de RITS-dagen aanwezig en die dagen zijn sowieso leuk om heel veel jonge smousjes (tussen de 1 -1 1/2 jaar) en hun ouders te zien en iedereen is daar welkom. Er komen daar steeds vaker wachtlijstmensen.
Maar heel veel oude nummers van het blad hebben ze daar niet. Zeker geen nummers van vele jaren geleden.

Groetjes, Loes
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Lies

Bericht door Lies »

Is er misschien een andere manier om aan oude clubbladen te komen? Iemand op de lijst die ze eventueel kwijt wil? Of die ik mag lenen of zo?

Ik zat er zowiezo al over te denken om eens naar zo'n clubdag te gaan, lijkt me leuk om eens een Smousje in het echt te zien!

Groetjes, Lies.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Lies schreef:Is er misschien een andere manier om aan oude clubbladen te komen? Iemand op de lijst die ze eventueel kwijt wil? Of die ik mag lenen of zo?

Ik zat er zowiezo al over te denken om eens naar zo'n clubdag te gaan, lijkt me leuk om eens een Smousje in het echt te zien!

Groetjes, Lies.
Ik heb toevallig een aanbod van iemand. Ik ben bezig het clubblad op te maken, waarin ik namens de aanbieder een advertentie heb gezet. Het blad gaat woensdag naar de drukker. Als je geïnteresserd bent, kan ik je de naam van degene die zijn oude jaargangen kwijt wil, wel geven. Het zou wel prettig zijn, als je dan weer zou melden, of je wel of niet die clubbladen neemt, zodat ik de advertentie er uit kan halen.

groetjes,
Maria van Gaalen
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Maria
Contacteer:

Nestkist met een afdekking van een laken.

Bericht door Maria »

Jip in haar nestkist met aan de bovenkant een afdekking met een laken, staan in mijn persoonlijk album. Vooralsnog alleen met dat ene fotootje.
Jeanette, haal jij Stapper er nu eens tussen uit?

groetjes,
Maria
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Lies

Bericht door Lies »

Maria schreef:
Lies schreef:Is er misschien een andere manier om aan oude clubbladen te komen? Iemand op de lijst die ze eventueel kwijt wil? Of die ik mag lenen of zo?

Groetjes, Lies.
Ik heb toevallig een aanbod van iemand. Ik ben bezig het clubblad op te maken, waarin ik namens de aanbieder een advertentie heb gezet. Het blad gaat woensdag naar de drukker. Als je geïnteresserd bent, kan ik je de naam van degene die zijn oude jaargangen kwijt wil, wel geven. Het zou wel prettig zijn, als je dan weer zou melden, of je wel of niet die clubbladen neemt, zodat ik de advertentie er uit kan halen.

groetjes,
Maria van Gaalen
Ja, heel graag!!!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat zag ik natuurlijk gelijk, Maria. Het is die ene, met dat staartje :wink:
Wat snoezig hè. Stapper lijkt toch echt op mams.
Fijn dat Schaik zo goed was verlopen. Daar gaan jullie al jaren naar toe toch. Lex dacht dat hij misschien nog wel eens voor jullie had gekookt daar, jaaaren geleden. 8)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jeanette schreef:Dat zag ik natuurlijk gelijk, Maria. Het is die ene, met dat staartje :wink:
Wat snoezig hè. Stapper lijkt toch echt op mams.
Fijn dat Schaik zo goed was verlopen. Daar gaan jullie al jaren naar toe toch. Lex dacht dat hij misschien nog wel eens voor jullie had gekookt daar, jaaaren geleden. 8)
Ik dacht al wat knap dat je Stapper eruit pikt! Maar natuurlijk die ene met dat staartje!
Haha nu zie ik het ook! :wink: :wink:
Afbeelding

Gesloten