Gelukkig, de bevalling is achter de rug .
Heel, heel erg jammer dat er eentje het niet heeft gehaald .
Saar is bevallen van vier flinke reuen, waarvan er dus 3 over zijn.
Ik wens haar mensen een hele fijne puppytijd toe.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Fijn, dat het met de 3 overige boys goed gaat. Zo gaat het vlot voor de reuenwachtlijst.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Dit kwartete gaat ook verder als trio. Fijn dat de andere 3 gezond zijn. Ik las net 3 reuen , kan dat bericht niet terug vinden. las wel ergens 3 jongen , zonder s.
Ik wens de baasjes een fijne en gezellige puppentijd toe. Dat ze maar flink genieten van het drietal
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ria schreef:Gefeliciteerd met de drie pups. Wat waren de gewichtjes van ze? Frouckje is over-over grootje van de pups.
Ik heb na vanochtend Margareth niet meer gesproken. Heb begrepen dat het zware pups zijn. Arme Saar, ze heeft het zwaar gehad.
Hoorde van Charlotte, die na mij nog met Margareth had gesproken dat de zwaarste 345 gram was.
De dierenarts is geweest, en moeder en pups maken het goed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zeker!
De gewichten in het nest van Fieke destijds liepen uiteen van 194 tot 264 gram en die grootste was al best wel een knoeperd.
345 Moet dan enorm geweest zijn!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zeker een flink gewicht, maar fijn dat het goed gaat met moeder en kinderen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb Margareth gesproken, een mailtje van haar gehad met foto, namen van de pups en geboorte gewichten.
Zal het in haar woorden hier neer zetten, vindt ze vast wel goed.
Saar heeft prachtige reuen geworpen. Vier stuks waarvan nummer drie jammer genoeg de geboorte niet overleefd heeft.
Deze drie zijn enorme kanjers, wegen veel en liggen bijna 24 op 24 aan de tepel. Ze schreeuwen hard als iets ze niet bevalt, Saar heeft amper tijd om een plas te doen.
Rood is eerst geboren en heet Tikker. Hij maakt het meest lawaai. 328 gram.
Turquoise wordt nu al op zij geschoven, hij is nummer twee en de minst drammerige. Hij heet Olivier en weegt 322 gram.
Roze is het laatst geboren, is de baas, is de sterkste, is de dikste. Hij heet Beer en weegt 345 gram. ( hij is vandaag maar liefst 46 gram aangekomen)
Op de avond en in de nacht van 17 - 18 jan. zijn ze geboren en Saar is een ware moeder. Ze is doortastend en lief voor haar kleintjes.
Dit is zo prachtig om te zien en mee te maken. Wij zijn er nog ondersteboven van. De natuur heeft zo haar eigen wetten en het instinct van Saar is perfect.
De foto die bij de mail zit zal ik hieronder zetten en naar Loes sturen.
Laatst gewijzigd door Erna op 20 jan 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een mooie foto. Die Saar heeft inderdaad enorme zwaargewichten op de wereld gezet. Het lijkt bijna wel of de gewichten die pupjes bij de geboorte hebben toeneemt.
Saar heeft het er maar druk met haar mooie mannetjes.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje