Ik gebruikte ook dettol en zou het weer doen. Ik vind het ook hygiënisch en fris.
Op het laatst kon de kist/ren/bench behoorlijk stinken na een nacht zonder schoonmaken.
Toen de pups door ons huis gingen wandelen (ik had de ren alleen 's nachts dicht of als we niet thuis waren), had ik ook altijd een emmertje water met dettol met een dweil klaarstaan om de plasjes en poepjes na te dweilen. Mijn vloer is na 2009 nooit meer zo schoon geweest.
Wij hebben immers nog op de grond spelende kinderen en mijn oppaskindje was nog een kruipertje.
Ik heb vanaf week 6 van de dracht aan al mijn buren gevraagd of ze de kranten na het lezen in onze bus wilden stoppen. Ik kon soms maar net toekomen. Ik zat soms gewoon op de bezorgers van de huis-aan-huis-bladen te wachten.
Ik gebruikte warmwaterkruiken (van die rubberen) en kersenpittenzakken wanneer ik de kist verschoonde en wanneer ik Phoebe mee uit nam. Verder heb ik ze niet gebruikt. O, jawel bij het wegen, want op zo'n lekkere warme kersenpittenzak gingen ze zo heerlijk stil liggen.
De eerste week had ik een babydekentje van de meiden 3/4 over de kist gespannen, maar volgens mij is de kist van Charlotte en Peter al dicht aan de bovenkant.
De dextro heb ik laatste weggegooid, die had ik niet gebruikt. De flosdraad ligt nog in het laatje van de tafel. Het zuigertje had ik geleend van Charlotte en het zat ook bij de spullen van Maria. Ik heb ze geen van beiden nodig gehad.
Mijn buurvrouw had bij haar cliënten (ze werkt in de thuiszorg) een hele stapel oude handdoeken voor me gespaard. Heel handig. Maar ook oude moltons ed zijn handig.