Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Zeker zit piepen in de van Abtswoudelijn. Adah deed het niet heel erg, eigenlijk alleen als we met de groep in Kijkduin stonden te wachten om naar het strand te gaan, maar nu ze ouder is, wordt het steeds erger....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Suus komt eind van de week nog voor twee weken terug bij ons. Ze kan niet mee naar Frankrijk omdat ze geen rabiësvaccinatie heeft gehad.
Ze doet het hier prima, dus voor ons geen probleem.
Ze doet het hier prima, dus voor ons geen probleem.
Leuk hondje is Suus. Ze lijkt ook op Phoebe vind ik, alleen iets donkerder.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat is hier ook zo, verleden jaar was daar ook genoeg reden voor, maar alsloes schreef: maar nu ze ouder is, wordt het steeds erger....
ik nu zie hoe tierig hij is en zijn ogen weer goed staan snap ik al dat gepiep
echt niet meer. Ik moet het gewoon negeren, probeer dat ook, maar ik word
er doodzenuwachtig van. Gedragsverandering zie ik verder ook. Vroeger kon
ik gewoon roepen : kom gauw. Dan kwam hij als een speer. Nu komt hij niet.
Als ik naar hem toeloop gaat hij gauw op zijn rug liggen. Niet onderdanig, maar
met de wetenschap dat ik hem dan niet kan optillen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Adah is ook veel minder gewillig en al is ze dan een stuk dover, heb ik toch het gevoel dat oostindisch daar inmiddels ook wel bij komt. Als ze op de bank ligt en ze ziet dat ik naar haar kijk of in haar buurt ga zitten, drukt ze zich gauw om te voorkomen dat ik aan haar pluk.
Ik vind dat piepen ook zenuwslopend en totaal overbodig.
Bij Adah is het ook beslist niet omdat ze zich niet happy zou voelen, want ze heeft weer een heel goede conditie en speelt en rent naast de fiets.
Ik vind dat piepen ook zenuwslopend en totaal overbodig.
Bij Adah is het ook beslist niet omdat ze zich niet happy zou voelen, want ze heeft weer een heel goede conditie en speelt en rent naast de fiets.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ook Boy loopt of zit te piepen
en soms denk ik dat hij huilt en ook ik kan daar niet tegen en wordt daar kriegelig van.
Negeren is een optie en dan doe ik dan ook vaak maar zijn gepiep is voor Missy een reden om mee te doen
dus zeg ik er maar wat van.
Negeren is een optie en dan doe ik dan ook vaak maar zijn gepiep is voor Missy een reden om mee te doen

-
Renate
Onze 'piep' Lieve-Suus is afgelopen weekend alweer komen logeren. De oppas belde vlak voor het weekendje-weg af en dus werden wij donderdagavond gebeld of Suus van vrijdag tot zondag mocht komen.
Natuurlijk mag dat. Ze is hier heel graag.
Ik heb veel met Phoebe en Suus gefietst. Het valt me op dat Suus enorm atletisch is. Ze kan net als Phoebe erg hard lopen, maar ondertussen ook nog allerlei sprongen (over Phoebe!, takken, stronkjes, slootjes, plassen, enz) maken. Het lijkt wel een hertje.
Phoebe is ook dol op Suus. Suus neemt altijd haar eigen mandje mee, maar dat gaat atlijd ongebruikt weer terug. Suus kruipt veel liever bij Phoebe in de mand of op het kleed.
Suus is buiten naar andere honden erg onderdanig. Ze gaan meteen op haar rug liggen. Echt nog als een pup.
Opvallend is dat Phoebe binnenshuis juist altijd die positie aanneemt als ze met Suus speelt. Alsof ze Suus laat oefenen of is dat te ver gezocht?
Suus haalt soms nog wat kattekwaad uit. Zo heeft ze in de vakantie al een keer alle konijnensnoepjes opgegeten (ons Yvonne haar konijn logeert hier) en afgelopen weekend heeft ze konijnenvoer gegeten. Ze heeft met haar poot net wat uit de zak weten te halen. Heel de vloer rond het konijnenhok lag vol.
En uit het oudpapier had ze een lege chocoladehagelslagpak gehaald en versnipperd. Verboden vruchten hè?...
Het blijft iig erg leuk om naar te kijken. Ik vind het erg leuk als Suus komt. Nog een voordeel: ik heb dan ineens geen moeilijke eter meer in Pheebs
Natuurlijk mag dat. Ze is hier heel graag.
Ik heb veel met Phoebe en Suus gefietst. Het valt me op dat Suus enorm atletisch is. Ze kan net als Phoebe erg hard lopen, maar ondertussen ook nog allerlei sprongen (over Phoebe!, takken, stronkjes, slootjes, plassen, enz) maken. Het lijkt wel een hertje.
Phoebe is ook dol op Suus. Suus neemt altijd haar eigen mandje mee, maar dat gaat atlijd ongebruikt weer terug. Suus kruipt veel liever bij Phoebe in de mand of op het kleed.
Suus is buiten naar andere honden erg onderdanig. Ze gaan meteen op haar rug liggen. Echt nog als een pup.
Opvallend is dat Phoebe binnenshuis juist altijd die positie aanneemt als ze met Suus speelt. Alsof ze Suus laat oefenen of is dat te ver gezocht?
Suus haalt soms nog wat kattekwaad uit. Zo heeft ze in de vakantie al een keer alle konijnensnoepjes opgegeten (ons Yvonne haar konijn logeert hier) en afgelopen weekend heeft ze konijnenvoer gegeten. Ze heeft met haar poot net wat uit de zak weten te halen. Heel de vloer rond het konijnenhok lag vol.
En uit het oudpapier had ze een lege chocoladehagelslagpak gehaald en versnipperd. Verboden vruchten hè?...
Het blijft iig erg leuk om naar te kijken. Ik vind het erg leuk als Suus komt. Nog een voordeel: ik heb dan ineens geen moeilijke eter meer in Pheebs
Wat een feestje...die Suus.
Ik vind het ook een erg lief ding.
Dat onderdanige klinkt niet alsof het uit de hand loopt...gewoon niet zo'n macha.
Wel leuk die streken...toch...
Ik vind het ook een erg lief ding.
Dat onderdanige klinkt niet alsof het uit de hand loopt...gewoon niet zo'n macha.
Wel leuk die streken...toch...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Ja, grappig die streken. Zoiets hebben we met Pheebs nooit gehad. Of ik ben het vergeten? Suus is iig erg ondernemend.
Haar baasje vertelde dat ze de eerste dagen nadat ze bij ons is geweest altijd van slag is. Dat moet dan bijna het missen van Phoebe zijn, want volgens mij krijgt Suus van haar (kleine) baasjes thuis veel meer aandacht als van ons (mensen) hier.
Rein, de oudste van Suus' kleine baasjes, heeft nog steeds een enorme klik met Suus. Dat had hij al vanaf dat hij de eerste blik in de kist wierp hier: Lieve moest Suus worden. Dat is ook de enige plaatsing waar ik niet aan getwijfeld heb. Rein en Suus horen bij elkaar.
Haar baasje vertelde dat ze de eerste dagen nadat ze bij ons is geweest altijd van slag is. Dat moet dan bijna het missen van Phoebe zijn, want volgens mij krijgt Suus van haar (kleine) baasjes thuis veel meer aandacht als van ons (mensen) hier.
Rein, de oudste van Suus' kleine baasjes, heeft nog steeds een enorme klik met Suus. Dat had hij al vanaf dat hij de eerste blik in de kist wierp hier: Lieve moest Suus worden. Dat is ook de enige plaatsing waar ik niet aan getwijfeld heb. Rein en Suus horen bij elkaar.
Mooi zoals het klikt met de mensen van Suus.
Fijn ook dat ze op jullie terug kunnen vallen als ze eens vast zitten.
Fijn ook dat ze op jullie terug kunnen vallen als ze eens vast zitten.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Die leuke Lieve Suus. Grappig dat er al vanaf de eerste keer een klik is tussen kind en hond. Grappig ondernemend hondje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
sammydesmous
Fijn dat Suus zo graag bij jullie komt. En nog steeds een band met haar moeder Pheebs heeft. Onze Sammy is ook nog steeds gek op mama Guusje en mag graag met haar spelen, uitdagen. Ze reageert ook op de naam Guusje.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Groetjes
Jose en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)