Verrassing

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Gesloten
loes

Verrassing

Bericht door loes »

Die Fija, verraste ze ons toch even :schrik: :!: Ontdekte gisteren, dat ze loops :dog: is; ze had op het (schone) bed geworsteld met Adah en het onderlaken bleek vol vlekken te zitten. Ik dacht eerst, dat het van Ramses was, die we net bij de dierenarts hadden opgehaald, maar nee, madame bleek loops, nog geen 4 maanden na de laatste = 1e keer. Ze was toen precies met 6 maanden loops. Ik ben toch maar naar les gegaan, want ze is de oudste van de groep en het ging ook zonder problemen , want we waren met minder en ik ben bij een paar teefjes gaan staan. Nou ja, is het net over met de clubmatch, maar ik hoop toch niet, dat ze zo'n korte cyclus voor gewoonte houdt, maar volgens Fredie zijn de 1e paar loopsheden wel vaker zeer onregelmatig. Ik ben meer langere cyclussen gewend, want bij Norma zaten er op het laatst 13 maanden tussen. :D
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is wel erg snel!
Inderdaad maar hopen dat het niet haar normale cyclus zal worden. Nou ja, als ze verder maar gezond zijn!
Alles weer in orde met Ramses?
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ja, het was blaasgruis (ook nog jong, nog geen 2 1/2) en hij heeft dus dieetbrokken, die hij uiteraard bij de dierenarts at, maar die hij nu lekker laat staan. Shaffy mag ze niet en hij beslist niets anders, dus het is een heel gepuzzel om dat goed te laten verlopen, maar dat zal wel wennen.
Nu maar hopen, dat het goed gaat, over een paar weken z'n urine weer laten testen.
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Ach Loes, wat jammer dat het diertje het zo jong al heeft.
Dat dieet zal wel voor altijd zijn?
Best een hele klus om dat eten goed in de gaten te houden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

loes schreef:Ja, het was blaasgruis (ook nog jong, nog geen 2 1/2) en hij heeft dus dieetbrokken, die hij uiteraard bij de dierenarts at, maar die hij nu lekker laat staan. Shaffy mag ze niet en hij beslist niets anders, dus het is een heel gepuzzel om dat goed te laten verlopen, maar dat zal wel wennen.
Nu maar hopen, dat het goed gaat, over een paar weken z'n urine weer laten testen.
Loes hoe gaat het nu met Ramses??
Is het te doen met het gepuzzel, wat eten betreft?
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Jammer genoeg zijn de plasproblemen nog niet over, dus nog een antibioticakuur en blaasontspanner en ik geef hem vitamine C. Ook diverse soorten zacht voer uitgeprobeerd, waarvan hij 1 soort redelijk lust. Het apart laten eten blijft een gepuzzel, zodat Shaffy ook zo nu en dan wat van het dieetvoer eet. Trouwens wel lastig, dat dat voer alleen via de dierenarts te krijgen is Of via internet te bestellen bij de dierenapotheek.
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat is wel tobben nog...
Er is dus gruis en er wordt een bacterie bestreden?
Ik weet niet of dat nog zo gaat, maar eerder werd wel een deel van het :sortof: piemeltje geamputeerd, zodat de plasafvoer ruimer wordt en het gruis (of kristallen?) er makkelijker doorkan.
En lust hij het dieetvoer niet, dat je expirimenteert met verschillend voer?

(Voor een dochter met terugkerende blaasontsteking had ik pas D-Mannose besteld. Dat is het werkzame bestanddeel, dat ook in cranberry zit. Dat spul kan wonderen verrichten.
Alleen hielp het in ons geval niet...)

Beterschap voor Ramses!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Loes beterschap voor Ramses, jammer dat je zo met hem moet tobben. Heeft hij pijn bij het plassen denk je?

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Door die grove kristallen (struviet) schijnt de boel zo te irriteren, dat het gaat ontsteken, vandaar de antibiotica. Maar het gaat nog steeds niet soepel, dus vaak en kleine plasjes. Dat van het verwijderen van het topje heb ik ook gelezen, maar als de problemen blijven moet er eerst een foto genomen worden om te kijken of er toch echte blaasstenen zijn en niet alleen die kristallen.
De harde brokken vindt hij niks, dus diverse soorten zachtvoer meegekregen en daar lust hij gelukkig 1 merk van, dus gisteravond daar een voorraadje van gehaald bij de DA.
Het is inderdaad tobben, maar gelukkig krijg ik de pillen vrij makkelijk naar binnen.
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vervelend hoor. Hopelijk komt hij er toch definitief vanaf.
Wel een geluk dat je de antibiotica goed naar binnen krijgt. Dat verschilt ontzettend per kat hè. Wij hadden een ontzettend lieve (sullige?) rode kater Tommie, die een tabletje zo wel uit de hand op wilde eten. Dat hebben we ook heel anders meegemaakt.
Beterschap maar weer!
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Sterkte Loes met Ramses. Ik hoop dat hij gauw van zijn pijnlijke kwaal verlost is. Remy voer ik trouwens in de bench omdat anders de honden zijn eten opeten. Misschien heb jij ook nog een kattenbench over?

Renate

Bericht door Renate »

Beterschap voor Ramses. Fijn dat hij zijn medicijnen makkelijk inneemt.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Arme Ramses,
Hopelijk heeft hij niet al te veel pijn en zal het snel verbeteren.
Ja, ze kunnen van een kater een 'poes' maken :?
Hopelijk blijft het dappere Ramses bespaard.
Gelukkig dat hij blikvoer lust, krijgt hij gelijk vocht binnen.
Sterkte jullie allemaal.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

Onze (ex) kater heeft er jaren geleden ook last van gehad. Toen ik hem geen harde brokjes meer gaf ging het over. Omdat hij nu altijd buiten rondloopt heb ik er geen zicht meer op, maar ik merk nooit meer iets aan hem.........en het is al zeker een jaar of 8 geleden. :D
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Gesloten