Wat heb je zoal nodig ???
Wat heb je zoal nodig ???
Maar eens een nieuw onderwerp.
Leuke koordjes gemaakt voor de pups Loes, maar het werkte dus niet???
Ze zijn ook wel erg wijd. Vind ik een beetje eng.
Dus, toch maar weer eens mijn super handige, niet zo dure, bandjes aangeprezen.
Echt makkelijk en snel.
Koop een meter of 1,5 biesband in allerlei kleurtjes.
Hup, om de nekjes, zo ruim dat er een vinger tussen kan, strak knoopje erin, kort afknippen en klaar is kees.
Je hebt ze zo vaak in de hand, dat je snel in de gaten hebt wanneer de bandjes strakker gaan zitten, hup, knip, nieuw bandje.
De haartjes vallen over de bandjes heen. Nooit last van pootjes die er in verstrikt raken en gemakkelijk te vervangen en in heel veel kleuren te krijgen.
Leuke koordjes gemaakt voor de pups Loes, maar het werkte dus niet???
Ze zijn ook wel erg wijd. Vind ik een beetje eng.
Dus, toch maar weer eens mijn super handige, niet zo dure, bandjes aangeprezen.
Echt makkelijk en snel.
Koop een meter of 1,5 biesband in allerlei kleurtjes.
Hup, om de nekjes, zo ruim dat er een vinger tussen kan, strak knoopje erin, kort afknippen en klaar is kees.
Je hebt ze zo vaak in de hand, dat je snel in de gaten hebt wanneer de bandjes strakker gaan zitten, hup, knip, nieuw bandje.
De haartjes vallen over de bandjes heen. Nooit last van pootjes die er in verstrikt raken en gemakkelijk te vervangen en in heel veel kleuren te krijgen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Wat heb je zoal nodig ???
Ja, ik had een paar koordjes, maar ook biaisband en dat hebben ze nu om: wit, zwart, lblauw, rood en alleen geel heeft nog een koordje en de ene ee-gele niks. Straks krijgt geel een mosterdkleurbandje, want dat is nog de enige kleur die ik heb.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wij hebben nooit last gehad met die gehaakte dingen.
Ook ervoor gezorgd dat er ongeveer een vinger tussen kon, maar ook echt niet méér. En dan op tijd navoelen of ze niet te strak gingen zitten.
Maar biesband lijkt ook makkelijk.
Maar bij pas geboren pups, hebben wij typex gebruikt (droogt veel sneller dan nagellak). Hup snel hier en daar een streep of stip (wel even noteren), en pas als alles achter de rug was, de bandjes er zorgvuldig omgedaan.
Verder vinden wij nagellak of typex in ons geval, niet echt handig, want moeders likt het er vrij snel weer af.
Ook ervoor gezorgd dat er ongeveer een vinger tussen kon, maar ook echt niet méér. En dan op tijd navoelen of ze niet te strak gingen zitten.
Maar biesband lijkt ook makkelijk.
Maar bij pas geboren pups, hebben wij typex gebruikt (droogt veel sneller dan nagellak). Hup snel hier en daar een streep of stip (wel even noteren), en pas als alles achter de rug was, de bandjes er zorgvuldig omgedaan.
Verder vinden wij nagellak of typex in ons geval, niet echt handig, want moeders likt het er vrij snel weer af.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Ik vond de gehaakte bandjes geen succes, maar ik had ze denk ik te los omgedaan.
Ik heb ze op wens van Dana allemaal omgedaan (net als W-dreej), maar dat was bij die kleurenwaaier van Phoebe natuurlijk helemaal niet nodig.
Een dag later heb ik ze afgeknipt. Dana kon de pups vrij snel uit elkaar houden.
Na een week of zes moest ze wel allebei de pups zien om dezelfde kleuren uit elkaar te houden. Gek want in mijn ogen waren ze allemaal heel anders.
Ik heb ze op wens van Dana allemaal omgedaan (net als W-dreej), maar dat was bij die kleurenwaaier van Phoebe natuurlijk helemaal niet nodig.
Een dag later heb ik ze afgeknipt. Dana kon de pups vrij snel uit elkaar houden.
Na een week of zes moest ze wel allebei de pups zien om dezelfde kleuren uit elkaar te houden. Gek want in mijn ogen waren ze allemaal heel anders.
Je hebt een geoefend oog, met die meiden van jullie 
Ach...Bloemetje meende in ieder geval haar oude mand en het gestreept fleece dekentje nodig te hebben.
Die mand is van buiten af afgevreten. Stukken schuimplastic worden er afgetrokken... rondje rijden op de rand... diepe zucht en met haar bek om te rand zakt ze zeer tevreden en ontspannen de mand in. Vooral als ze loops was.
Het ding heeft al drie hoezen gehad. De laatste was van katoen. Dat sabbelde nog lekkerder volgens mij.
En elke nest van haar is in die mand begonnen....mét het gestreepte dekentje.
De laatste keer was ik het dekentje vergeten...nee nee... Er werd gedrenteld tot het er in lag.
Het ding is nu opgebruikt. Talloze keren gewassen en versteld. Vanmiddag heb ik het weggegooid.
Afsluiten van een tijdperk.
Over een maand of twee laten we Bloem steriliseren.
Dieuw heeft een andere keus gemaakt. Haar water brak op mijn schoot...en die blijft nog wel een tijdje.
Die mand is van buiten af afgevreten. Stukken schuimplastic worden er afgetrokken... rondje rijden op de rand... diepe zucht en met haar bek om te rand zakt ze zeer tevreden en ontspannen de mand in. Vooral als ze loops was.
Het ding heeft al drie hoezen gehad. De laatste was van katoen. Dat sabbelde nog lekkerder volgens mij.
En elke nest van haar is in die mand begonnen....mét het gestreepte dekentje.
De laatste keer was ik het dekentje vergeten...nee nee... Er werd gedrenteld tot het er in lag.
Het ding is nu opgebruikt. Talloze keren gewassen en versteld. Vanmiddag heb ik het weggegooid.
Afsluiten van een tijdperk.
Over een maand of twee laten we Bloem steriliseren.
Dieuw heeft een andere keus gemaakt. Haar water brak op mijn schoot...en die blijft nog wel een tijdje.
Ach, het dekentje mocht blijven. 
Met zo'n dekentje is iedere volgende mand alweer bijna net zo fijn toch...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ze moet er nog even aan wennen. Maar deze zal vast ook wel gesloopt worden.
Naast de mand op die plek vernielt ze nooit iets, dus die mand... dat mag.
Het dekentje mag nu permanent blijven, dus ze is al weer tevreden.
Toch blijkt, na zo'n drie nestjes, dat een teefje, als de spanning op zijn hoogst is tijdens de bevalling, echt behoefte heeft aan 'vastigheid'.
Die mand...die deken..
Heel belangrijk om ruim voor de geboorte al kennis te laten maken met de werpkist enz.
Naast de mand op die plek vernielt ze nooit iets, dus die mand... dat mag.
Het dekentje mag nu permanent blijven, dus ze is al weer tevreden.
Toch blijkt, na zo'n drie nestjes, dat een teefje, als de spanning op zijn hoogst is tijdens de bevalling, echt behoefte heeft aan 'vastigheid'.
Die mand...die deken..
Heel belangrijk om ruim voor de geboorte al kennis te laten maken met de werpkist enz.
Wij hadden met Stijnke ook geluk dat we tweemaal dezelfde werpkist konden lenen en dezelfde bank nog hadden. Want de eerste pup moest op de bank komen. De rest in de kist. Vastigheid is belangrijk op zo'n moment.
Nou heeft Bloemetje natuurlijk ook haar bijdrage ruimschoots geleverd aan het TFP, maar ja, dan hecht je ook extra aan je speciale dekentje en mand. En gelukkig heeft ze jullie, die snappen dat dat dekentje dan toch minstens moet blijven.
Nou heeft Bloemetje natuurlijk ook haar bijdrage ruimschoots geleverd aan het TFP, maar ja, dan hecht je ook extra aan je speciale dekentje en mand. En gelukkig heeft ze jullie, die snappen dat dat dekentje dan toch minstens moet blijven.
Maureen
Ik zit erover na te denken om zelf een nest kist te maken als Billie straks zover is , weet iemand of daar standaard maten voor staan .?
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
De maat van de werpkist van Indy hebben we overgenomen van de maten van Charlottes werpkist.
Er staat er een in Delft, dus.....
Je gaat wel heel snel Trix.

Er staat er een in Delft, dus.....
Je gaat wel heel snel Trix.
Goed voorbereid zijn is het halve werk
Barbara (van Tara) heeft er eentje zelf gemaakt. Zal ik haar vragen hoe ze aan de afmetingen is gekomen?
Barbara (van Tara) heeft er eentje zelf gemaakt. Zal ik haar vragen hoe ze aan de afmetingen is gekomen?
Maureen
b
Ja mag jij van mij vragen , doe dan direct de groetjes aan haar .Maureen schreef:Goed voorbereid zijn is het halve werk![]()
Jolanda en Trix
Heeft Maria ook gedaan, kreeg ze nog problemen mee met Spat. Daar is iets mee trouwens, want toen ik laatst iets wilde nakijken kreeg ik de hele site niet te pakken.Ansje schreef:destijds heeft Daan onze werpkist ook zelf gemaakt, van afneembaar materiaal da geen vocht opneemt ( MDF of zoiets?) . Voor voorbeelden en ideeën keken we bij Spat, een (online) babyzaak voor dieren zeg maar
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Watervast multiplex?