Smouzenfokkers zijn toch gelegenheidsfokkers en die gaan in deze tijd (druk verkeer, druk gezin, werk) geen einden meer reizen, zeker geen 2x, dus ook daarmee moet met de planning rekening gehouden worden.
Trouwens, als je zelf geen pup wil houden waarom zou je dan uitgebreid met de reu en reueigenaren kennis willen maken. De combinaties worden naar beste weten gedaan, is best veel werk, want hoewel het uiterlijk nog steeds ondergeschikt is, is lelijk met lelijk ook niet de bedoeling, want Smouzen hoeven weliswaar niet in het keurslijf van de rasstandaard te passen, maar moeten toch wel als Smous te herkennen zijn.
Als op de RITS het karakter niet duidelijk uit de verf kwam of men wil een bepaald aspect beter beoordelen dan krijgt men voor zo'n hond het advies om eerst een gedragstest te doen.
En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
En een echt willig teefje hoeft echt de reu niet te kennen
Maar zoals ik al zei, ik zou ook liever de eigenaren van de reuen die op een lijst staan dat laten weten. Voor alle partijen bevredigender en zaken waardoor een reu al dan niet tijdelijk niet kan dekken komen er dan (hopelijk) eerder uit, zodat niet de teveneigenaar daarmee geconfronteerd worden.