castreren of niet

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Gesloten
Ina

castreren of niet

Bericht door Ina »

Ik ben op zoek naar mensen met een gecastreerde reu, graag zou ik willen weten wat voor een invloed het heeft gehad op de vacht van de hond.

sammydesmous

Re: castreren of niet

Bericht door sammydesmous »

Daar is al heel veel over geschreven op dit forum. Even via Zoeken het onderwerp opzoeken. Niet voor iedere vraag een nieuw topic aanmaken svp. Dan wordt het zo onoverzichtelijk.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

rini

Bericht door rini »

Niet steeds een nieuw topic ben het er helemaal mee eens :ja:

Maar een topic maken waarin je je zelf voorsteldt MAG altijd natuurlijk :ja: Graag zelfs :!: :!: :!:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Ina, leuke vraag over de vacht van een reu na de castratie.
Er is inderdaad wel meer over castratie/sterilisatie geschreven.
Als je het intikt onder 'zoeken' rolt er van alles uit.
Maar ik weet niet of er al iets besproken is over de verandering van de vachtstructuur bij gecastreerde reuen. In ieder geval wordt de vacht wel vaak voller. Bij sommige rassen ook pluiziger en minder ras-specifiek.
Zowel onze eerste reu als Stapper zijn gecastreerd. Toeval of niet, ze hebben allebei daarna een heel goede harde vacht gehouden. Misschien is die van Stapper wat voller geworden...maar eigenlijk kun je dat lastig beoordelen. Een smouzenvacht veranderd sowieso vaak van kwaliteit.... ten goede...als ze ouder worden én goed geplukt zijn door de jaren heen.
Maar ik vind wel dat er een heel goede reden moet zijn om een smous te castreren, zeker als hij goedgekeurd is en zijn nestje(s) nog niet heeft kunnen maken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten