Daisy x Zafyr

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
sammydesmous

Re: Daisy x Zafyr

Bericht door sammydesmous »

Ach wat vreselijk jammer, een dood pupje daar reken je niet op. Sterkte voor jullie en dikke knuffels voor Daisy.

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Anja

Bericht door Anja »

Het gaat al wat beter met Daisy. Af en toe zoekt ze nog wel maar we gaan haar extra afleiden de komende dagen. Wij zijn allang blij dat er geen keizersnee nodig was. Het is trouwens de dierenarts geweest die het puppy er uit heeft gehaald via het geboortekanaal onder een lichte roes dat wel.
Ze heeft trouwens medicijnen voor de melkafgifte en gelukkig helpt dat heel snel.

Martine

Bericht door Martine »

Fijn dat het al zo snel wat beter gaat! :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Saartje

Bericht door Saartje »

Dat is dan toch weer een beetje goed nieuws
Fijn dat het al wat beter gaat :thumbsup:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het zo aardig goed gaat.
Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de medicijnen tegen de melkproductie helemaal niet nodig zijn in dit geval.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat het al beter gaat.
:friends:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Fijn dt het nu al weer iets beter gaat. Goed dat de DA het pupje er op deze manier uit kon krijgen, dat scheelt een hoop voor Daisy.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gelukkig dat Daisy al weer opknapt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Nescia

Bericht door Nescia »

Wat een teleurstelling en zielig voor Daisy. Op zoek naar je puppies :( . Hoop dat ze snel weer de oude is.

Anja

Bericht door Anja »

Het gaat nog steeds goed met Daisy, zo heel af en toe trekt ze een knuffel uit de kast waar ze mee rond loopt maar verder zorgen we voor zoveel mogelijke afleiding en dat helpt ook goed.

Ria

Bericht door Ria »

Wat fijn dat het weer een beetje beter gaat met Daisy. Wat had ze het zwaar zeg. Je kon alles goed zien via jullie webcam.
Zo kun je zien dat elke bevalling weer anders gaat.
Maar hoe gaat het met jullie na deze ervaring?

Anja

Bericht door Anja »

Ach we hebben al heel wat ervaringen achter de rug, uiteindelijk weegt de teleurstelling niet op tegen de gezondheid van moeders. En die liep al vrij snel door het huis heen, in het begin was ze er zeker van dat er een pup moest zijn maar de natuur hersteld zich ook weer snel. Dit is van al onze nesten ook de eerste keer dat de bevalling niet goed ging.
Het is wonderbaarlijk...zo voel je leven en zo is het overleden. Waarschijnlijk zette de bevalling daardoor vroeger in dan normaal gesproken met 1 puppy.
Je fokt en maak goede dingen mee en soms minder goede. De ene keer sta je te juichen, de andere keer slik je wat traantjes weg. De ene keer zeg je nooit meer, de andere dag ben je het al vergeten.
Fokken is gokken met de natuur, een soort verslaving, soms kost het handenvol geld, soms hou je er iets aan over maar het belangrijkste is uiteindelijk die dag, de trotse nieuwe baasjes die overgelukkig naar huis gaan. Het opbouwen/instanthouden van het ras waar je zo van houdt en die bijdrage is iedere keer weer waardevol.
Ook al gaat het mis zoals nu, we hebben toch volop genoten tot het einde toe. Jammer geen pupsnuifen dit keer. De rommel is opgeruimd en we hebben de rol keukenpapier al klaar staan.....kunnen we straks dochter Sjaan achterna gaan rennen want die moet toch eerdaags ook loops worden en dan...begint het hele proces opnieuw met dezelfde spanning, verwachting, hoop en volop genieten. We gaan er weer voor.
Om te fokken moet je gek zijn....dus ja het gaat goed met ons :)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Anja schreef:Om te fokken moet je gek zijn....dus ja het gaat goed met ons
Nu weet ik wat er mis is met mij en vele anderen :wink2: ....

Wat kan jij dat mooi verwoorden, Anja.
Ik heb mij altijd heel gelukkig geprezen dat wij met de vijf nesten nooit nare dingen hebben meegemaakt. Alle bevallingen zonder problemen verlopen en nooit een dode pup gehad.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Beste Anja en Joke , wel laat maar ik lag in het ziekenhuis, nog mijn deelname met het verlies van het pupje .gelukkig loopt moeders al weer rond geef haar maar een knuffel van mij en van Lobke .Groeten Hein.

Anja

Bericht door Anja »

Ach moeders weet al van niets meer...en leeft gewoon haar dagelijkse leventje :)

Gesloten