Stamboom

De Hollandse Smoushonden Club
Plaats reactie
Coby
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jan 2019 17:04

Stamboom

Bericht door Coby »

:hi: Kan iemand mij vertellen hoe het zit bij de smouzen en hun stamboom? Hebben ze die of geldt dat niet omdat het ras nog in opbouw is en er ook look a likes worden gebruikt? Ik heb hier totaal geen verstand van. Misschien één van jullie wel? :biggrin:

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Stamboom

Bericht door Jeanette »

Jazeker krijg jij straks een Stamboom van je hondje. Het registratie/eigendomsbewijs wordt jou toegestuurd door de Raad van Beheer en de Stamboom wordt aan de fokker gestuurd. Die komt hem dan brengen, dat vonden wij altijd erg leuk, of ze sturen hem naar je op.

Coby
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jan 2019 17:04

Re: Stamboom

Bericht door Coby »

Oké, bedankt Jeanette, dan weet ik dat. Ik wacht wel af.
Met of zonder stamboom, Bobby is een schattig hondje.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Stamboom

Bericht door Jeanette »

Bij het volgende clubblad voer ik de gegevens van jouw Bobby in in PawPeds, dan kun je daar de voorouders van jouw hondje vinden tot aan het allerprilste begin.

Coby
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jan 2019 17:04

Re: Stamboom

Bericht door Coby »

Wat leuk! Daar is dus een speciaal programma voor dat je kan invullen? Mits je alle voorouders weet, denk ik.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Stamboom

Bericht door Maureen »

Nee, je hoeft alleen de stamboomnaam van je pup te weten en soms het nestnummer (als er meer met dezelfde naam zijn). De naam vul je in en dan krijg je alle Smouzen met die naam te zien. Dan kies je de jouwe en kun je de voorouders zien. Je kunt zelfs kiezen voor heel veel generaties terug.
En als hij ooit vader wordt kun je naderhand ook terugvinden of zijn kinders alweer pups hebben en met wie en hoe ze heten.
Jeanette hoeft ze ook niet allemaal te weten. Alleen de ouders en de namen van de pups schat ik. Grootouders etc. staan er al in.....

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Stamboom

Bericht door Jeanette »

Maureen schreef:
11 jul 2019 00:56
Jeanette hoeft ze ook niet allemaal te weten. Alleen de ouders en de namen van de pups schat ik. Grootouders etc. staan er al in.....
Nee, ik voer alleen de naam van de nieuwe hond in, zoek de ouders erbij ...geboortedatum, m/v/, nummers invoeren, enz.
Dan wordt het hondje automatisch ingevoegd.

T.z.t. zet ik hier de link van Bobby wel.

Plaats reactie