Behendigheid/Agility

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
sammydesmous
Site Admin

Re: Behendigheid/Agility

Bericht door sammydesmous »

Het zal Dorus inderdaad niets uitmaken, hij geniet toch wel.
Wat fijn dat jullie lessen er weer op zitten nu het warmer word.
Wij hebben nog 3 lessen en dan ook zomerstop. Ik zit te twijfelen om weer Dogdance te gaan doen of Behendigheid. Ben bang dat Teddy er nog niet aan toe is om alles los te gaan doen. Ze kan wel los maar met zoveel afleiding zou ze zo maar eens bij andere kunnen gaan kijken.

José Teddy 🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is altijd een lastige afweging. Als ze het "spel"heel leuk vindt zal ze niet zo gauw afgeleid zijn. Maar als ze de andere honden leuker vindt gaat het met de behendigheid niet lukken.

Maureen

Bericht door Maureen »

Gisteren besloten dat we dit seizoen voor het laatst met de behendigheid meedoen.
Dorus is eigenlijk het hele seizoen al klaar met de les voor we aan het einde zijn. Hij gaat zo graag richting de uitgang, dat ik vermoed dat hij vooral voor mij nog meedoet.
Hij is ook al 11 en heeft vorig jaar en begin dit jaar twee flinke operaties achter de rug.
De raakvlak toestellen vindt hij het leukst, dus die mag hij de laatste lessen nog een paar keer extra en dan stoppen we ermee.
Ik breng hem gewoon eerder naar binnen en help dan nog even met opruimen, want we zitten in de laatste groep van de dag.
En volgend seizoen...? misschien hoopers of rally-o?

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een wijs besluit, Maureen.
De rek lijkt eruit bij Dorus, en dat is niet gek na die heftige tijden van operaties en herstel.
Volgend seizoen het wiel maar opnieuw uitvinden met hem.
Gewoon genieten van de dingen die hij (nog) wel leuk vindt, en anders blijft het bij wandelen, of naast de fiets.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous
Site Admin

Als Dorus het zelf al min of meer aangeeft dat het genoeg is is het verstandig om er mee te stoppen. Misschien volgend jaarlijks iets anders. Rally O ken ik zelf niet. Misschien lekker speuren met Dorus.

José Teddy
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Karin

Bericht door Karin »

Doris is duidelijk. Fijn dat jullie hem zo goed begrijpen.
Karin

Hollands Koetsiertje’s Suske (08-06-2009 - 19-06-2023)
Blufpoker’s Fien (14-05-2013 - 02-09-2021)
Sanne-Senna op de Mookerhei (22-05-2011 - 07-08-2024), herplaatser sinds 2-3-‘22
Trijntje-Tika (14-06-2014) onze “deeltijdsmous”
Otje (18-12-2024)

Maureen

Bericht door Maureen »

sammydesmous schreef:
24 nov 2025 17:53
Als Dorus het zelf al min of meer aangeeft dat het genoeg is is het verstandig om er mee te stoppen. Misschien volgend jaarlijks iets anders. Rally O ken ik zelf niet. Misschien lekker speuren met Dorus.

José Teddy
Het speuren zal met hem niet gaan. Hij moet er een speurtuigje voor aan en dat vindt hij verschrikkelijk. Hij loopt er dan bij alsof hij ernstig mishandeld wordt en we moeten er een flink stuk voor rijden. Ook geen pleziertje voor hem met zijn wagenziekte.
Dan loopt hij veel liever een eindje naast de fiets. Heerlijk in zijn eigen tempo. Overal stoppen waar het interessant ruikt of er een paar druppels gevlagd moeten worden :giggle:
En hondenpuzzels oplossen doet hij ook graag, dus dat houden we er ook in.
Hij komt ook graag bij de dierenarts, maar dat wordt me toch te prijzig als wekelijks uitje :biggrin:

sammydesmous
Site Admin

Jammer dat Dorus het tuigje niet fijn vind.
Wekelijks naar de DA doe je niet voor de lol 3n zeker niet me5 die prijzen tegenwoordig. Teddy vind haar DA ook zo leuk, ze kwispelt haar staart er bijna af als ze in de wachtkamer zit. Gelukkig komen we er bijna nooit.

José Teddy

Plaats reactie