Marga stelt zich voor.

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Gebruikersavatar
MargaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2018 14:39

Marga stelt zich voor.

Bericht door MargaB »

Hoi allemaal! Ik ben ook maar overgestapt naar het nieuwe forum. Wel even wennen hoor.

Ik ben dus Marga, getrouwd met Eddy en we wonen in de provincie Groningen. We staan sinds september 2017 op de wachtlijst voor een smous. Het wordt ons eerste hondje, tot nu toe hebben we alleen katten gehad. Op dit moment wonen Lola en haar zus Dushi bij ons, twee dametjes van 12.

Ik ben op het forum vooral een stille meelezer, ik merk dat ik weinig kan toevoegen aan een discussie omdat ik zelf geen hond heb. En kattentips zijn hier niet echt nuttig. :lol:

Ik ben wel opgegroeid met honden, mijn ouders hadden eerst een kruising keeshond-fox terriër en later een Duitse herder, maar de smous is nieuw voor mij. En hoe meer ik er van lees en zie, hoe verliefder ik op dit hondje word! We mochten Beer en Indy van Jet al in het echt ontmoeten en Eddy wou ze gelijk allebei mee naar huis nemen. Helaas voor hem moeten we nog een jaar wachten voor ons eigen pupje. :D
Vrouwtje van smousje Olaf de Blaf (30-07-2022)
Trouwe onderdaan van katers Oele (20-08-2021) en Jelle (12-04-2022)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Maureen »

Een jaar van blijde verwachting en voorbereiden...

Gebruikersavatar
Nienke
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2018 15:48

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Nienke »

Leuk Marga, veel leesplezier.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Trix »

Ha die Marga , veel leesplezier en welkom.
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Charlotte »

Ook gezellig overgevlogen, Marga.

Wij gaan hier met je mee wachten op een pup.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Jeanette »

Leuk dat je er weer bent. :)

Gebruikersavatar
MargaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2018 14:39

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door MargaB »

Dank, dank!

Dat laatste jaar voorbereiding is ook niet verkeerd, ook al smelt ik bij alle lieve puppen foto's en duurt dat laatste jaar ineens enorm lang. :)
Vrouwtje van smousje Olaf de Blaf (30-07-2022)
Trouwe onderdaan van katers Oele (20-08-2021) en Jelle (12-04-2022)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door Jeanette »

Al twee jaar voorbij... nog niet gebeld?

Gebruikersavatar
MargaB
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2018 14:39

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door MargaB »

We zijn afgelopen mei gebeld, maar we hebben ervoor gekozen nog geen pup te nemen. Afgelopen zomer hebben we een paar dagen een jonge smous te logeren gehad en toen bleek dat mijn twee katten de stress en drukte van een jonge hond niet (meer) aankunnen (ze zijn nu 13,5 jaar oud). De poezen durfden niet meer in huis te komen, zelfs in de tuin was te eng. Nadat ons logeetje weer naar huis was, heeft poes Lola nog twee maanden in huis lopen sproeien en is heel lang angstig gebleven. Dit voorjaar bleek ook nog dat Lola een gezwel in haar wang heeft die niet operabel is. Zij zit nu dus in haar laatste levensfase en dan gaan we haar zeker niet pesten met nieuwe huisgenoten. Hoe het straks met Dushi alleen is, moeten we nog maar bezien, maar wat ons betreft mag ze een rustige oude dag hebben.

Mijn katten zijn niet het sociale type, alles is eng en alleen hun eigen huis is fijn en veilig (mits wij het niet in ons hoofd halen om meubels te verschuiven of ergens iets nieuws neer te zetten. Of op schoenen door het huis te lopen, want oei eng, lawaai. Zachte slofjes graag.) Ik heb van veel mensen gehoord dat een pup erbij 'vanzelf wel went'. Dat was ook mijn eigen ervaring met de hond en kat bij mijn ouders (hond kwam erbij, kat gaf hond een pak slaag, rangorde bepaald, dikke vriendjes daarna). Ik denk alleen dat dat met deze twee niet gaat lukken en aangezien de katjes hier het eerst woonden, hebben zij de oudste rechten.

We staan nu dus op de bellijst.
Vrouwtje van smousje Olaf de Blaf (30-07-2022)
Trouwe onderdaan van katers Oele (20-08-2021) en Jelle (12-04-2022)

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Marga stelt zich voor.

Bericht door sammydesmous »

Heel verstandig van jullie Marga. 👍
Niet iedere kat is blij met een pup in huis en zal er nooit aan wennen en misschien een ander heeft er weer geen problemen mee. Maar goed dat de logeerhond er was zo heb je hun reacties kunnen zien voordat er een pup in huis is.

Andersom kan ook, wij kregen 2 jaar geleden 2 kittens erbij maar onze Lieveke kon daar absoluut niet mee omgaan. Terwijl ze met een poes in huis opgegroeid is. Ze was er bang van en verstopte zich in het uiterste hoekje van de tuin voor ze. Dus je begrijpt het al de kittens moesten tot ons verdriet ergens anders gaan wonen. En Lieveke werd weer zichzelf.

Ik hoop dat jullie nog een hele tijd van jullie poezekinderen kunnen genieten.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Plaats reactie