Nieuw hier dus ik stel mij even voor. Ida

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Maureen »

Hallo Ida.
Ook vanuit het midden des lands (Zeist) een warm welkom hier.
Wij hebben Bikkel-Stijnke en Harm-Dorus. Moeder en zoon. En resp. Smous 4 en 5 in ons huishouden.
Onze dames Lienke (inmiddels overleden) en Stijnke hebben ieder 2 nestjes geworpen en Dorus heeft ook al een bijdrage geleverd evenals een halfbroer en twee zussen. We zijn ook met het Smousvirus besmet. Maar net zo goed geïnteresseerd in andere hondenverhalen hoor!

Ida
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:10
Locatie: Dronten

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Ida »

Bedankt voor alle leuke reacties, hierdoor voel ik mij echt welkom🤗 Ik woon overigens in Dronten.
Ik ben zeker van plan Ritsdagen te bezoeken, lijkt me erg leuk!
Verder zal ik eens kijken of ik uit die wirwar van Smouzen namen kan komen die hier de revue gepasseerd zijn.

Zoals ik al schreef heb ik Tollers.
Tollers zijn zeker hele leuke honden en ik heb echt een zwak voor dit ras, maar mijn jongste hond vind ik nu wel erg sterk met al zijn enthousiaste reacties naar iedereen en alles die en wat hij ziet. Lief bedoeld van hem maar erg lastig. Ik heb heel veel ervaring met honden maar Rody vind ik wel een gevalletje apart.
Ik ben inmiddels de 55 gepasseerd en over een paar jaar heb ik toch liever een wat kleinere hond waarbij ik het gevoel heb dat ik met de hond loop en niet de hond met mij. Een beetje vooruit denken kan geen kwaad vind ik.

Ik verwacht dat de Smousjes mijn hart net zo zullen stelen als dat de Tollers nu doen. Voorlopig geniet ik mee met jullie Smousjes in afwachting van mijn eigen Smous in de toekomst.
Ik volg graag jullie verhalen.

Groetjes, Ida en :puppykiss: van mijn Tollers River en Rody

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Maureen »

Oei, dat klinkt zeker als een leuke handvol, je Rody. Nu nog te doen en over een paar jaar als het goed is toch ietsje rustiger.
Maar je hebt gelijk dat je naar iets handzamers uitkijkt. Dat zou heel goed een Smous kunnen zijn.
Veel leesplezier alvast.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Charlotte »

Gisteren op de Barbets van mijn zus gepast.
Dit ras is nog een stukje groter dan jouw Tollers.
Hoe lief en braaf ze ook zijn, ik ben zo blij met het formaat van onze Smousjes.
Heel handzaam, passen achterop de fiets, kunnen heel makkelijk mee een winkel of restaurant in, zonder in de weg te zitten of liggen.
Ook een beetje lichter aan de lijn!
En wat ik ook heel fijn vind, de lichaamsgeur van een Smousje is (bij ons althans)stukken minder sterk.

Het is natuurlijk niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Onze Stien was ook een gevalletje apart.
Finny en Guusje waren hele makkelijke honden qua opvoeding.
Stien was echter een hele uitdaging. Zij heeft een hoog temperament b.v.
Daar zitten heel wat meer uren in dan bij de andere twee.
Inmiddels doet ze het prima.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Corrie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:12

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Corrie »

Welkom vanuit Schiedam. :roosje: Ook namens onze smouzen dames Jutte van alweer bijna 15 en Tessel van 13 maanden. Wi hebben Jutte zelf gefokt.Haar moeder Hieke is op de leeftijd van bijna 16 jaar overleden. Zij is de overgroot oma van Tessel. En volgens mij ook van Suske van Karin
Veel plezier met inlezen.

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Nieuw hier dus ik stel mij even voor.

Bericht door Karin »

Hieke was de oma van Suske, zij moet tante Jutte zeggen als dochter van haar broer Bobby.

Plaats reactie