Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

jetwolrich schreef:
30 dec 2019 19:43
Top 2000 aan en nu maar wachten tot het weer voorbij is. Afbeelding
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Arme Beertje... :aai:

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Vuurwerk

Bericht door loes »

Ik prijs me gelukkig dat Fija niet bang is van geknal. Ondanks dat er bij ons in de buurt toch al flink geknald wordt hebben we gewoon gewandeld. Als het tekeer ging keek ze me eens aan en omdat ik gewoon doorwandelde reageerde ze verder niet.
Ik blijf dat vreemd vinden voor een hond die vaak al schrok als je te hard het blad van een boek omsloeg....
De katten daarentegen deed het vroeger niks, gingen zelfs in de vensterbank zitten maar vorig jaar waren ze allebei bangig.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Hè, dat is jammer Loes, dat de katten zich nu meer aantrekken van het geknal.
We kunnen niet tussen de oren kijken, maar het blijft een raadsel waarom het ene geluid als eng wordt ervaren en het andere niet.
Bloem kijkt niet op of om van carbid geknal...en dan trillen hier soms de ramen, maar gaat overstuur haar mand in bij het zien van een vliegenmepper. Waar ze persoonlijk nooit slechte ervaringen mee heeft gehad.
Tja...konden we ze het maar uit leggen, dan was er een hoop vuurwerkellende minder.

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vuurwerk

Bericht door Karin »

Hier geen probleem als we buiten lopen, ze reageren helemaal niet. Maar binnen slaat Suske op hol van iedere knal. Fien heeft nergens laat van.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Guusje is dus slechthorend, Stien niet.
Binnen gaat het, maar buiten loopt de laatste met de staart tussen de poten en een tong die buiten boord hangt.
Het is gelukkig de hele ochtend rustig hier en de dames konden toch nog lekker los in het bos.

Er was gisterochtend al geknal. Het werd veroorzaakt door jongetjes van 10/11 jaar en (veel) jonger. :paniek:

Ik sprak ze aan. Zij hadden toestemming van hun ouders!!! :huh:

Omdat ik weet van wie die kindertjes zijn, ben ik eerst naar oma gegaan. Die bemoeide zich niet met het gedrag van haar dochter en kleinkinderen.
Ik belde bij de dochter aan (woont aan de overkant).
Haar commentaar laat zich eigenlijk raden. Waar ik mij mee bemoeide!
Heb haar duidelijk gemaakt dat zij als ouder verantwoordelijk is en het daar bij gelaten.
Later heb ik er een officiële melding van gemaakt.
Snap werkelijk het gedrag van heel veel ouders niet! :evilgrin: :evilgrin:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Charlotte schreef:
31 dec 2019 11:30
Guusje is dus slechthorend, Stien niet.
Binnen gaat het, maar buiten loopt de laatste met de staart tussen de poten en een tong die buiten boord hangt.
Het is gelukkig de hele ochtend rustig hier en de dames konden toch nog lekker los in het bos.

Er was gisterochtend al geknal. Het werd veroorzaakt door jongetjes van 10/11 jaar en (veel) jonger. :paniek:

Ik sprak ze aan. Zij hadden toestemming van hun ouders!!! :huh:

Omdat ik weet van wie die kindertjes zijn, ben ik eerst naar oma gegaan. Die bemoeide zich niet met het gedrag van haar dochter en kleinkinderen.
Ik belde bij de dochter aan (woont aan de overkant).
Haar commentaar laat zich eigenlijk raden. Waar ik mij mee bemoeide!
Heb haar duidelijk gemaakt dat zij als ouder verantwoordelijk is en het daar bij gelaten.
Later heb ik er een officiële melding van gemaakt.
Snap werkelijk het gedrag van heel veel ouders niet! :evilgrin: :evilgrin:
Tjonge Charlotte, niet te geloven, op die leeftijd.
Maar de reactie van oma en moeder is diep triest.
Prima, die officiële melding.
:highfive:

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Hier is het erger dan vorig jaar. Maar vooral carbid. Wij wonen toch nog net in de bebouwde kom. Om ons heen is het groot feest. Tientallen bussen. Zelfs met bevroren bieten in plaats van een voetbal.
Beer zit vooral op schoot. En maar hijgen. Als het donker wordt is het carbidschieten wel zo’n beetje voorbij.
Dan maar hopen dat het rustiger wordt.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Hier werd het de afgelopen dagen steeds meer, maar het bleef uit de buurt. De vuurwerkvrije zone werd in ieder geval behoorlijk gerespecteerd. Maar sinds vanmiddag (dus al ruim voor 18.00u) is het bal.
Lies werd tussen de middag net niet geraakt door rotjes die uit een voorbij rijdende auto gegooid werden. Ze kon eerst niet plaatsen waar het vandaan kwam, maar een mevrouw op de fiets had het gezien. Zij was ook bijna geraakt.
De bestuurder moet toch ook minstens 18 geweest zijn...hoezo verantwoordelijk...
Er is al heel wat schoot gezeten en gehijgd.
Stijnke zit beneden op schoot te hangen en Dorus heeft nu even een rustiger moment hier half in de kast en half onder mijn stoel.
De Bachdruppels lijken toch nog wel iets te doen doordat Dorus en Stijnke op een rustig moment ook even kunnen ontspannen. Maar tegen kanonslagen voor de deur is geen kruid gewassen. Goed dat je vanmiddag oma en moeder eerst hebt aangesproken en na die reacties melding hebt gemaakt Charlotte.

Sneu voor de katten, Loes. Het is een geluk dat Fija er stoïcijns onder blijft.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge...het lijkt wel oorlog.
Hier zijn de knallen harder en op de zorgboerderij schuin tegenover wordt dit jaar ook geknald.
Maar dat is niks vergeleken bij de 'stadse' ellende.
Hasse is hier maar gebleven, na de middagwandeling.
Het is in Smilde niet te doen.
Dus dat wordt drie smouzen op/in bed vannacht.

77 miljoen aan vuurwerk ingekocht dit jaar...legaal hè...
Wat had je daar niet veel leuk haakgaren voor babydekentjes voor Zimbabwe kunnen kopen...
en een paar veilige hondenspeelplaatsen bij steden voor kunnen inrichten...
enz....

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Hier ook al sinds zaterdag flink geknal nou ja bommen kan ik beter zeggen. Kasper heeft naast de pillen en het calm dieet ook zijn thundershirt aan, en het werkt😃 wel hangt hij bij ons en voor 1 keer mag hij bij ons op de bank,maar hij is rustig. Tjonge Charlotte toch niet normaal zo jong al met vuurwerk. tja opvoeding is een dingetje tegenwoordig. Hier ook hoor hele jonge kinderen met rotjes🙄 zal blij zijn als het donderdag is. Groetjes Alida😊
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Plaats reactie