Patella Luxatie

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Gebruikersavatar
Jiske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2018 19:44
Locatie: Rotterdam

Patella Luxatie

Bericht door Jiske »

Jeanette schreef:
21 sep 2018 17:59
Gaat het een beetje?
Ja hoor, al zijn er steeds meer momenten waarbij ik mijn hart vasthoud. Het gaat (denk ik) zo goed dat ze alweer op vier pootjes loopt tijdens het uitlaten. Vandaag probeerde ze tegen een buurvrouw op te springen en gebruikt ze haar poot om eens even lekker hard haar oor te krabben. En dit was pas dag drie... Afbeelding

Toch geneest de wond goed en heeft ze nog steeds geen behoefte om aan de hechtingen te zitten. Iets wat me een hoop extra gedoe en zorg bespaart. Het pootje wordt dus weer langzaamaan gebruikt, wat een goed teken is. Ik probeer het lopen op drie poten ook zoveel mogelijk te vermijden, want ze had al vrij vlot door dat ze op die manier veel sneller gaat Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Amber Moos 29-03-2013

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Patella Luxatie

Bericht door Maureen »

Oef, zo te lezen barst ze alweer van de energie...dat valt niet mee. Maar wel fijn dat ze de wond nog met rust laat. Een geluk bij een ongeluk.

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Patella Luxatie

Bericht door loes »

Maria liet op een filmpje zien hoe goed ze al met het manke pootje loopt. Niet voor te stellen na toch wel een forse operatie en een flinke wond.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Jiske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2018 19:44
Locatie: Rotterdam

Re: Patella Luxatie

Bericht door Jiske »

loes schreef:
22 sep 2018 23:33
Maria liet op een filmpje zien hoe goed ze al met het manke pootje loopt. Niet voor te stellen na toch wel een forse operatie en een flinke wond.
Ik sta er ook van versteld hoor. We zijn pas op dag vijf en ze loopt al, de poot is niet rood en dik meer en zit nog steeds niet aan de wond :D

Het maakt het allemaal wel iets makkelijker. En dat terwijl ik er toch nog steeds continue mee bezig ben. Zorgen dat ze nergens op springt, rustig aan doet, haar medicijnen krijgt, na elke inspanning met icepacks koelen, etc :shock:

Morgen ga ik even de dierenarts bellen. Haar pijnstillers lijken niet 24 uur te werken, waardoor ze ‘s nachts wakker is door de pijn. Wilde eerst nog aankijken of het alleen iets was van de eerste dagen, maar dit is voor niemand leuk.
Amber Moos 29-03-2013

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Patella Luxatie

Bericht door Jeanette »

Maar als ze ietsje pijn heeft, remt dat dan ook niet haar acties niet af?

Gebruikersavatar
Jiske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2018 19:44
Locatie: Rotterdam

Re: Patella Luxatie

Bericht door Jiske »

Jeanette schreef:
23 sep 2018 19:36
Maar als ze ietsje pijn heeft, remt dat dan ook niet haar acties niet af?
‘s Nachts is er nu meer actie dan overdag door de pijn, het is echt heel zielig dat ze niet meer weet hoe te liggen of zitten + ik ben zelf nu ook al nachtenlang wakker :(

Denk dat de dosering verder wel goed is, alleen dus iets te snel uitgewerkt. Ben benieuwd wat de DA er van vindt.
Amber Moos 29-03-2013

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Patella Luxatie

Bericht door Maureen »

Dat is ook niet goed, dat ze dan 's nachts niet meer weet hoe te liggen.... De DA weet er vast iets op.

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Patella Luxatie

Bericht door Jeanette »

Nee, dat klinkt niet goed. Hopelijk morgen advies.
Niet slapen is ook flut.😑

Gebruikersavatar
Jiske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2018 19:44
Locatie: Rotterdam

Re: Patella Luxatie

Bericht door Jiske »

Ze mag er een lage dosis Tramadol naast gaan slikken. Blijkt dat er wel meer ervaringen zijn met honden waarbij de Rimadyl (wat ze nu al 1,5 maand slikt) inderdaad niet 24 uur lang lijkt te werken.

Ik mag de Tramadol twee keer per dag geven, maar aangezien de Rimadyl zijn werk overdag al prima doet, geef ik het haar alleen voor het slapen. Dan kijk ik om de zoveel dagen of het nog nodig is, want het blijft natuurlijk heftig spul.
Amber Moos 29-03-2013

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Patella Luxatie

Bericht door loes »

Met zo iets is het altijd zoeken, ieder individu reageert weer anders. En het kan ook wel zoiets als gewenning zijn.
Hoop dat de goede dosis gevonden is.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Plaats reactie