Vieze dingen eten

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Vieze dingen eten

Bericht door Jeanette »

Bloem en Dieuw zijn vieze dingen eters. Poep is favoriet, paard, mens, hond.... maakt niet uit.
In het toeristen seizoen is regelmatig mensen/kinder poep te vinden op zijpaden. Gewoon brede zijpaden hoor en soms gewoon midden op het pad met closetpapier er boven op. Of achter een bankje... je kunt het zo gek niet bedenken. Niet even drie meter het bos in en netjes begraven...ben je gek joh..
Vannacht had Bloem slikproblemen. D.w.z. ze maakte veel slikbewegingen. Ben er even uitgegaan omdat ik haar wilde laten drinken.
Enfin...ze had vanmorgen wat gespuugd op bed en in de keuken kwam er een mooie 'hoop' met wat gras uit. Daar bleek een doekje in te zitten!
Wat het precies is weet ik niet, maar ik gok op een onverteerbaar billendoekje oid. Heeft ergens op een op gefrummeld hoopje gelegen waarschijnlijk...en ze kunnen zo snel zijn.
Gelukkig is het eruit. We zijn de dans ontsprongen. Een darmafsluiting had ook gekund. Brrr…..
We letten natuurlijk altijd goed op...maar nu extra extra goed.
De Duitse Staande Draadhaar van iemand hier in de buurt had een muilkorf ivm zijn vieze vreetlust. Toch drie keer geopereerd en bij de laatste keer toch overleden aan een maagtorsie. Bezeten van vreten.
Vossen en dassen hebben helaas geen hulp bij de hand en die zullen toch ook dit soort dingen doen. Reeën/vogels en plastic broodzakjes, ook zoiets.

Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Karin »

Oei, wat een mazzel dat het eruit gekomen is...
Ben bijna blij dat die van ons er alleen maar in rollen.

Hollands Koetsiertje's Suske (08-06-2009)
Blufpoker's Fien (13-05-2013)


Corrie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 jul 2018 15:12

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Corrie »

Gelukkig is het goed afgelopen voor jullie meiske.Wat een vieze ,de boel vervuilende mensen zijn er toch....
Onze Tessel lust ook alle soorten poep. Na een intensieve poep training is het gelukkig aardig onder controle. Bah betekend frolic….

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Vieze dingen eten

Bericht door loes »

Fija is ook een echte poepvreter en roller.
Ik maak me daar altijd druk over. Hier in het bos komen natuurlijk ook veel druggebruikers, vroeger sliepen ze er gewoon in de zomer maar ik geloof dat ze daar streng(er) op controleren. Tenslotte zal het niet de eerste hond zijn die er aan overleed of heel erg ziek werd.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Alida »

O jakkes jeanette, gelukkig goed afgelopen.helaas kan Kasper er ook wat van. Van vogelpoep tot hondenpoep en sigaretten peuken noem maar op.Wij letten altijd heel goed op, maar vaak is Kasper sneller.Op advies van de DA een halve eierkoek geven.Nou mooi dat dat niet werkt. Dus zelf op blijven letten. Een duidelijk familie trekje☺️Groetjes Alida
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Gwen »

Bah, wat naar Jeanette. Ik ben als de dood dat Dorus iets raars binnen krijgt.
Gelukkig is hij over het algemeen geen vieze-dingen-eter. Soms een kattendrolletje als ik (of de baas) niet oplet.

Alle wilde dieren hebben hier echt onder te lijden. Stomme onnadenkende mensen. Afbeelding
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Maureen »

O wat ben ik blij dat Bloemetje het weer naar buiten gewerkt heeft. Zo'n stom doekje zal toch maar ergens klem komen te zitten in haar darmen.... :paniek: Deze keer is ze de dans ontsprongen gelukkig.
Die van ons zijn ook poepvreters en rollers, maar gelukkig gaat het meestal goed in het bos. In de zomer inderdaad nog weleens een verrassing, maar dat is bijna altijd in de buurt van "de grote Sahara" (zo heet het deel waar een open stuk zand is en waar 's zomers veel gepicknickt wordt) Hele luiers vind je daar soms met inhoud...
En er was een deel waar studenten in de introductietijd kwamen klussen in het bos. Dan vond je ook overal poep en zooi. Na heel veel klachten kwamen er dixies voor de studenten. Dat scheelde een stuk....

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vieze dingen eten

Bericht door Charlotte »

Jeanette schreef:
10 aug 2019 10:12
Gelukkig is het eruit. We zijn de dans ontsprongen.
Gelukkig :happydance:

Onze dames kunnen er ook wat van, zeker de laatste 2-3 jaar.
Ondanks de oplettendheid verdwijnt er wel eens 'wat'.

Wat de mentaliteit van mensen betreft, daar kan je een boek over schrijven.
Achter menig gat vergaat de wereld. :janken: :evilgrin:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Plaats reactie