Wandelavonturen.

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Zo heeft Bobbie ook voor het eerst kennis gemaakt met water. Ik vond het wel leuk, want hij was nooit in het water te krijgen en toen lag hij er ineens in en bleek hij het heel leuk te vinden... :zwemmen:
Nu gaat er geen week voorbij of hij springt, het liefst al spelend met andere honden, in de zwarte moddersloot. :dog: :dog: :dog:
Ik vind het prima; kennelijk vindt hij het niet erg dat het koud is, anders zou hij het toch niet blijven doen? Als we dan thuiskomen bind ik hem aan de lantarenpaal voor ons huis vast en spoel hem grondig af met de tuinslang. :was:
Dat lijkt misschien wel koud, maar de sloot is echt niet warmer hoor.
En dan gaat hij in de bench liggen opdrogen, want zo kletsnat wil ik hem echt niet in de kamer hebben.
Als het een aantal keren is gebeurd en hij erg begint te stinken dan gaat hij even in bad met een beetje puppenshampoo. Ik weet dat je het niet te vaak moet doen, maar er zijn grenzen... :wink:
Ik ben blij dat ik hem van pup af aan heb laten wennen aan bad - voor als het ooit echt nodig moest zijn - het badderen gaat dan ook probleemloos, zonder al te veel gespetter.
Dat doe ik in elk geval bij een volgende pup weer!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Renate ik had Phoebe haar koppie wel eens willen zien, jammer dat je toestel thuis lag.
Lisa is ook een keer in het water gevallen, ze was een jaar oud, het was erg heet en ze had dorst. Ze probeerde water te drinken uit de vaart. De kant was te hoog en ze duikelde zo het water in. Ze kon uit zichzelf de kant niet opkomen vanwege het hoogte verschil. We hadden haar aan de lijn omdat ze loops was, Pim op zijn buik en kon Lisa aan haar tuig weer op de kant trekken. Ze was vreselijk geschrokken. Lisa hield al niet van water, dat is er vanaf dat moment niet beter op geworden.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Wat een komisch gezicht moet dat zijn geweest, Renate! Lag je zelf niet in een deuk?

loes

Bericht door loes »

Over kroos en smouzen heb ik ook nog een verhaal. Eigenlijk is het Maria's verhaal.Jaren 80 hadden we jaarlijks een Rashondendag in het Vondelpark. Heel erg leuk altijd. De smouzengroep was altijd goed vertegenwoordigd en er was een speciale presentatie met de verklede kinderen en smousjes. Langs het veld liep een sloot vol met groen kroos. Op een gegeven moment begint Sascha, Maria's hond heel druk te doen aan de rand en Naomi, Maria's dochter van een jaar of 9 zag nog net iets in het kroos. Dat iets bleek een kind en ze ging kordaat de sloot in en heeft dat kind gered. Maar zonder waarschuwing van smous Sascha had ze dat nooit gezien.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:shock: Om kippenvel van te krijgen.... :schrik:
Maar geweldig dat dat dankzij dochter + smousje goed afliep!!!
Iets om nooit te vergeten!
Laatst gewijzigd door Ariënne op 12 dec 2007, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jeetje, wat een verhaal zeg. Daar wordt je koud van.
Hoera, met terugwerkende kracht, voor Sacha en Naomi :boeketje:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Kippenvel en koud wordt je van zo'n verhaal, en warm dat het gelukkig zo goed is afgelopen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Stoer zeg, wanneer je zelf nog maar 9 bent.
:kus: :boeketje:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jajo

Bericht door Jajo »

Moet ik zoiets lezen nu ik bijna naar bed ga! Kan je er zeker van zijn, dat ik het in een droom verwerk. Te griezelig om over na te denken.
Zijn er dan toch engelbewaarders? In de vorm van een smousje misschien!

Nou, weltrusten dan maar.
Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Wel te rusten Jozé, het is gelukkig een droom die goed afloopt.
Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren hebben we in het bos bij Harderwijk gewandeld, we waren daar in de buurt en dan is lopen in een onbekend bos altijd leuk.
We komen een mevr. van een uitlaatservice tegen met een stuk of acht honden. En die zegt meteen, hé, is dat niet een Hollandse Smous? Tijdje met haar staan praten want zij kende vier Smousjes die bij haar in de trimsalon komen. Dat blijken Daan, Doortje, de moeder van Daan en een zusje van hem te zijn. Leuk natuurlijk, want Annemieke van Daan en Doortje zit ook op dit forum. Ze zou de groeten aan haar doen, van Lisa, dan weet zij het wel.
Zijn we bijna bij de auto, en wie komen er aan, Annemieke, Daan, Doortje, haar twee andere honden en nog een logé-tekkel. Dat noem ik nog eens een leuk toeval. We hebben natuurlijk staan praten en Lisa kon het heel goed vinden met Doortje, ze hebben heerlijk achter elkaar aan lopen rennen. Daan vond Lisa wel lekker ruiken, maar verder dan snuffelen, daar kreeg hij de kans niet voor. Leuke honden Daan en Doortje.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hé wat leuk en toevallig, Erna!
Zou leuk zijn als Annemieke nog eens even aan komt waaien hier. Maar ja, ze zal het wel erg druk hebben met haar roedel!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Dit hebben wij weer.

Ik nam Phoebe vanmorgen mee met Dana naar schoolbrengen, zodat we lekker een stuk konden gaan wandelen langs het Eindhovens Kanaal. Aan één kant kan ze los omdat daar geen struiken staan waar ze met de canule's achter blijft hangen. Aan de andere kant grenst het bos en daar loopt ze aan zo'n rolriem. We genoten van de zonsopgang aan de losloopkant van het kanaal. Prachtig want de weilanden waren net aangevroren. Phoebe heeft zich lekker uitgeleefd. We steken de weg over naar het stuk dat aan het bos grenst. Daar mag ze niet los want dat is te dicht begroeid.
Op een gegeven moment komt er een man met een enorme grote poolhond aangefietst. Die hond is normaal heel vriendelijk. Phoebe mag er nooit mee spelen omdat ik hem te groot en te lomp vind, maar het beest is de vriendelijkheid zelve.
Ik denk dat het beest schrok van Phoebe kap, want hij deed me toch een partij lelijk en trok zijn baasje van de fiets. Gelukkig hield het baasje de hond wel vast, maar hij had een paar flinke schaafwonden. Phoebe schrok zich een hoedje en rende zo hard weg dat de lijn geknapt is. Weg was ze. Daar stond ik met een kapotte riem en zonder hond. Ze is het bos in geschoten.
We hadden al gemerkt dat Phoebe niet goed hoort met die kap. Zeker niet als het geluid van achter komt. Ik besloot daarom maar niet te veel te roepen.
Van Charlotte had ik gehoord dat Finny altijd terugkomt waar ze weggegaan is, dus besloot ik maar te blijven staan. Nu had ik een afspraak bij de huisarts, dus na een half uur ben ik toch maar naar huis gelopen. Ik heb aan iedere voorbijganger gevraagd of ze Phoebe aub mee willen nemen als ze haar vinden. Thuis heb ik meteen het meldpunt voor weggelopen huisdieren gebeld. Ze was nog door niemand gevonden.
Daarna heb ik Martijn gebeld. Die is naar huis gekomen en naar het kanaal gefietst. Ondertussen ben ik naar de huisarts gegaan. Toen ik thuiskwam was het huis nog leeg :(
Ik heb Martijn gebeld dat ik ook kwam zoeken, maar hij had Phoebe al gevonden. Op de plek waar ze mij is kwijtgeraakt rende ze rondjes heen en weer! (Bedankt voor de tip, Charlotte :kus: )
Hij was onderweg naar de DA, want de kap was helemaal kapot. Of ik ook kwam, want hij was zijn portemonaie vergeten.
De DA was zo lief om Phoebe's oog even na te kijken. Ook heeft ze gelijk haar snoet schoongemaakt. Gelukkig zat alles nog op z'n plek. We hoefden alleen de kap af te rekenen :thumbsup:

Ze ligt nu heerlijk te slapen. Ik ga haar zo even op teken controleren.

En wat heb ik ervan geleerd? Ik knoop nooit meer een kapotte rolriem aan elkaar omdat ze zo prijzig zijn.... we halen gewoon een nieuwe.

Desi

Bericht door Desi »

Oef Renate, dat is schrikken. Ik geloof dat jouw hartslag bij de huisarts wel iets te hoog was, toen je daar was. Maar gelukkig is het voor Phoebe met een sisser afgelopen. Wat fijn dat ze op die plek weer was teruggekomen.

Een rolriem heb ik laast bij de Lidl gekocht voor € 5,00!! Wij gebruiken hem niet zo vaak, alleen als we op drukke vreemde plaatsen zijn. Maar hij werkt wel.

Mary

Bericht door Mary »

Wat heb je een mazzel gehad :!:
Gelukkig dat met het oog niets mis is gegaan.
Zo zie je maar, overal aan gedacht en toch gaat het anders.

Renate

Bericht door Renate »

Martijn gebruikt de rolriem eigenlijk altijd. Ik alleen nu als vervanger voor het loslopen. Ik kreeg het trekken niet goed afgeleerd met de rolriem. Met een gewone riem heb ik meer controle over Phoebe.

Volgens mij heb ik over de 20 euro voor die riem betaald. De aldi zal ze nu wel niet meer hebben.

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
En wat heb ik ervan geleerd? Ik knoop nooit meer een kapotte rolriem aan elkaar omdat ze zo prijzig zijn.... we halen gewoon een nieuwe.
Heel wat van deze rolriemen versleten. Maar geknapt zijn ze bij mij nooit.
Alleen de veer begeeft het op zijn tijd.

Renate

Bericht door Renate »

Geknapt door onze eigen schuld hoor. Als pup vond Phoebe het leuk om met de riem in haar bek te lopen. Te laat kwamen wij er achter dat we dit toch niet zo leuk vonden en hebben het afgeleerd. Resultaat was wel dat de riem al aardig versleten was door die scherpe puppietandjes. Toen hij maanden later inderdaad een keer knapte heb ik de eindjes weer aan elkaar geknoopt. Weer een paar maanden later (nu dus) heb ik spijt van deze oplossing, want het knoopje heeft niet gehouden. :wink:

De poolhond die ik bedoel is een Akita vond ik net met dank aan google. Prachtig beest, maar wel echt groot en krachtig. Het baasje lag zo naast zijn fiets.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Ik heb ooit een rolriem bij de Action gekocht voor 1 Euro zoveel...
Dat was voordat ik me er in had verdiept, want later heb ik besloten dat ik hem niet ging gebruiken. Volgens mij ligt die nu ergens in de speelgoedkist van de jongens...
Ik vind dat er hier teveel verkeer is om Bobbie wat verder bij mij vandaan te lopen, dus ik gebruik altijd de normale riem. Dan heb ik hem gewoon goed onder controle. Hij schiet volgens mij namelijk zo de weg over als er aan de overkant iets interessants te beleven valt.
In het bos en op het strand loopt hij gewoon los en dat gaat, tot nu toe, prima.

Ik wil binnenkort eens met het gaan oefenen met de fiets in het bos. Ik ben geen fietser, maar ik wil hem wel leren wat een fiets is. Nu denkt hij dat het iets is om mee te spelen en rent hij er het liefst vrolijk naartoe. Ik ben van plan hem zelf (heel gecontroleerd) zachtjes aan te rijden, hopende dat dat indruk maakt. En dan gaan we ook gewoon een stuk wandelen met de fiets aan de hand tussen hem en mij in.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Poeh Renate: schrikken!! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!
En die man nog gevallen ook. Wat een toestand!

Martine, het is ideaal als je hond gewend is om te fietsen! Lekker om even snel energie kwijt te raken! Voor de hond dan vooral. :wink:
Ikzelf heb de fiets eens om laten vallen, waar Vera bij was. Sinds die tijd vindt ze het allemaal maar zo zo.
Afbeelding

Gesloten