Dit hebben wij weer.
Ik nam Phoebe vanmorgen mee met Dana naar schoolbrengen, zodat we lekker een stuk konden gaan wandelen langs het Eindhovens Kanaal. Aan één kant kan ze los omdat daar geen struiken staan waar ze met de canule's achter blijft hangen. Aan de andere kant grenst het bos en daar loopt ze aan zo'n rolriem. We genoten van de zonsopgang aan de losloopkant van het kanaal. Prachtig want de weilanden waren net aangevroren. Phoebe heeft zich lekker uitgeleefd. We steken de weg over naar het stuk dat aan het bos grenst. Daar mag ze niet los want dat is te dicht begroeid.
Op een gegeven moment komt er een man met een enorme grote poolhond aangefietst. Die hond is normaal heel vriendelijk. Phoebe mag er nooit mee spelen omdat ik hem te groot en te lomp vind, maar het beest is de vriendelijkheid zelve.
Ik denk dat het beest schrok van Phoebe kap, want hij deed me toch een partij lelijk en trok zijn baasje van de fiets. Gelukkig hield het baasje de hond wel vast, maar hij had een paar flinke schaafwonden. Phoebe schrok zich een hoedje en rende zo hard weg dat de lijn geknapt is. Weg was ze. Daar stond ik met een kapotte riem en zonder hond. Ze is het bos in geschoten.
We hadden al gemerkt dat Phoebe niet goed hoort met die kap. Zeker niet als het geluid van achter komt. Ik besloot daarom maar niet te veel te roepen.
Van Charlotte had ik gehoord dat Finny altijd terugkomt waar ze weggegaan is, dus besloot ik maar te blijven staan. Nu had ik een afspraak bij de huisarts, dus na een half uur ben ik toch maar naar huis gelopen. Ik heb aan iedere voorbijganger gevraagd of ze Phoebe aub mee willen nemen als ze haar vinden. Thuis heb ik meteen het meldpunt voor weggelopen huisdieren gebeld. Ze was nog door niemand gevonden.
Daarna heb ik Martijn gebeld. Die is naar huis gekomen en naar het kanaal gefietst. Ondertussen ben ik naar de huisarts gegaan. Toen ik thuiskwam was het huis nog leeg
Ik heb Martijn gebeld dat ik ook kwam zoeken, maar hij had Phoebe al gevonden. Op de plek waar ze mij is kwijtgeraakt rende ze rondjes heen en weer! (Bedankt voor de tip, Charlotte

)
Hij was onderweg naar de DA, want de kap was helemaal kapot. Of ik ook kwam, want hij was zijn portemonaie vergeten.
De DA was zo lief om Phoebe's oog even na te kijken. Ook heeft ze gelijk haar snoet schoongemaakt. Gelukkig zat alles nog op z'n plek. We hoefden alleen de kap af te rekenen
Ze ligt nu heerlijk te slapen. Ik ga haar zo even op teken controleren.
En wat heb ik ervan geleerd? Ik knoop nooit meer een kapotte rolriem aan elkaar omdat ze zo prijzig zijn.... we halen gewoon een nieuwe.