Wandelavonturen.

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Toch wel hè.... Zeker voorlopig. En anders wandel ik maar mee zonder hond.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Renate schreef:Nou ik zie ze hier nog regelmatig en vaak hangen die honden nog in de riem, dus erg effectief zijn ze ook niet als je het mij vraagt.

Groetjes, Renate
Die mensen kunnen hun geld beter aan een cursus uitgeven hoe ze dat trekken kunnen afleren. Voor hun eigen gezondheid lijkt het me ook niet goed dat zo'n zware hond steeds aan hun arm hangt.
Lisa trekt ook wel eens hoor, maar dan corrigeer ik haar en gaat het beter.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe, Dana en ik hebben enorm genoten van de wandeling in Beesel. Met name met Fija en Desi, maar ook met Guusje had Phoebe de grootste lol. Desi en Phoebe waren zelfs na 1,5 uur wandelen niet uitgespeeld :D

Phoebe deed het reuze goed. Wij zijn zeker vaker van de partij. Jammer dat Westerbork zo ver weg is, want ik heb de smaak te pakken :dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:

Ik was wel erg blij met m'n witte smous, want ik had nogal moeite de andere smousjes uit elkaar te houden :oops:
Laatst gewijzigd door Renate op 16 sep 2007, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

wubke

Bericht door wubke »

Erg leuk dat het zo'n leuke ervaring was. Het weer was dan ook geweldig om te wandelen. Drenthe is inderdaad wel ver. Is er in Brabant niet een leuke plek om een wandeling te organiseren? :lol: :lol: :?:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat leuk Renate, dat het zo'n super ervaring is geweest!!!
Dat Dana het met haar kleine beentjes 1,5 uur volhield! Grote meid :wink:
Desi is gelukkig de 23e ook weer van de partij. Wat een lekker ding hè. Ik ben heel benieuwd of Stapper zijn eerste grote liefde nog herkent. (Tante Desi :kus: )
Is er bij jou in de buurt niet iets leuks te organiseren Wubke?? Als je maar een goed hondvriendelijk startpunt hebt, kom je al een heel eind.
Wij hebben vandaag Zwiggelte 'voor'gelopen. Een beetje anders dan het voorjaar.
Die manege van waaruit we starten is wel ideaal hoor, lekker ruig en hondvriendelijk.
Maar inderdaad, super weer vandaag....hopen dat het de 23e ook zo is, in ieder geval droog :roll:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Ik had voor Dana onze boscrosser (een oude, stevige wandelwagen) bij me, Jeanette. Ze kan best 1,5 uur wandelen, maar niet op ons tempo. Nu zette ik haar zo af en toe een stuk in de wagen om bij te lopen. Dana is snel afgeleid door bloemetjes, steentjes, eikels, denneappels en de appelbomen ( met wel erg lekkere appels :oops: ), dus wij zaten veelal in de achterhoede, maar het was niet minder leuk. Toen we tijdens het koffie drinken even naar het toilet gingen, zei ze dat ze nog een keer door het bos wilde :lol: .

Als jullie eens een wandelwagen-vriendelijke route hebben (hoeft niet helemaal, ze heeft nu ook stukjes moeten lopen ivm opgevallen bomen of heel zacht zand), laat me dat dan eens weten Jeanette. Dan maken Dana en ik er een weekendje van. Lijkt me erg leuk om eens een weekendje met Dana (en Phoebe natuurlijk) op stap te gaan.

loes

Bericht door loes »

Het was inderdaad heerlijk qua weer, wandeling en gezelschap (en vlaai, natuurlijk). Leuk Renate, dat ik je nu ook echt heb leren kennen en Dana is een lieverd.
Er staan al foto's op de site. Doordat veel "vaste"deelnemers niet konden, waren er maar 7 hondjes en allemaal meissies.
We verheugen ons op volgende week!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Wubke schreef: Erg leuk dat het zo'n leuke ervaring was. Het weer was dan ook geweldig om te wandelen. Drenthe is inderdaad wel ver. Is er in Brabant niet een leuke plek om een wandeling te organiseren?
Hier in de buurt mogen honden bijna nergens los in de bossen. Ik zou eens moeten navragen waar wel.
En zou er animo voor zijn?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach ja, natuurlijk, oenig van me, een boscrosser natuurlijk :oops:
We nemen zelf straks in Zwiggelte een 'bezem'karretje mee voor hele oude of jonge smousjes.... dus, had ik 't kunnen bedenken.
Wat een enige foto's Loes!! Vooral die ene met al die keurige smousjes in een knoedeltje bij de zak met lekkere brokjes. Oh..wat braaf..
De paden zijn over het algemeen goed begaanbaar in Drenthe. Veel zandpaden. Maar je kunt er nooit zeker van zijn. Als het erg geregend heeft b.v. kan het zo weer een onbegaanbaar rommeltje zijn. Misschien kunnen we het komend seizoen eens in de gaten houden wat het bos in Zwiggelte doet, om te beoordelen of er een redelijk blijvend goed begaanbare route te lopen/rijden is voor kleine mensen en honden puppy's. :wink: Lex had vandaag al plannen :idea: om voor kinderen iets in het bos te verstoppen. Ik dacht niet dat Jan Hein op kaboutertocht wilde :crazy: Dus deze keer nog niet :wink:
Ik zet het in de week Renate. Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 16 sep 2007, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Renate

Bericht door Renate »

Stevig duwen is voor mij geen probleem hoor, Jeanette. En voor modder hebben ze laarzen uitgevonden. Onze boscrosser is ook regelmatig voorzien van een dikke laag modder, maar daar moet-ie maar tegen kunnen.

Hou het maar voor me in de gaten, want dan ga ik op zoek naar een hondvriendelijk hotelletje of pensionnetje. En als er dat niet is, plaats ik een oproepje voor een gastadresje voor Phoebe voor 1 nacht.

loes

Bericht door loes »

Maar Dana :innocent: heeft ook hele enden gewandeld, hoor!
En wat je allemaal niet hoort tijdens zo'n ontmoeting van smouzengekken. De vrouw van Gucci: een vriendin van mijn zus heeft een smous via het internet. :hmm: Juist ja, Stix! Het gaat reuze met haar, Stix en mensen varen momenteel door Nederland.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Beter varen met Stix, dan varen over de Styx Brrr.....

Ariënne

Bericht door Ariënne »

(Nee de Styx varen we niet over voorlopig!)

Ik ben gewoon jaloers met terugwerkende kracht!
Gezellig zo'n wandeling!! Fijn dat het zo'n succes was!
:) :) :)
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Inderdaad leuke wandel foto's op de site van de club!!
:)

Een familie uit de stad Groningen, die bij ons twee jaar geleden een smousje in het echt kwam bewonderen, heeft weer contact opgenomen. (Ze staan nu twee jaar op de wachtlijst.) Ik zal ze vragen of ze zondag in Zwiggelte mee willen wandelen.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Leuk plan,
Er zijn nog een paar wachtlijst wandelaars!!!
Ik heb de mensen uit Friesland, die een oproep op de site hadden gezet ook een mailtje gestuurd. Nog niets gehoord, maar je weet maar nooit...

Renate

Bericht door Renate »

Gisteren waren er ook een paar kijkers. Ik wilde net ook nog even het bos in duiken, maar helaas ging het net regelen en ik heb geen regenhoes voor de kinderwagen (van mijn oppaskindje). Jammer.

Phoebe zal wel teleurgesteld zijn. Kaasjes in de tas en dan nog niet naar het bos???

Renate

Bericht door Renate »

Dom dom dom dom :stupid:

Phoebe is net met wandelen in een slootje gevallen. Het lag dicht met kroost, dus ze dacht dat ze erover heen kon lopen :zwemmen: Nou mooi niet! PLONS.

wubke

Bericht door wubke »

Phoebe heeft gehoord dat je haar moest wassen......ze zal gedacht hebben ik begin vast. :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je hebt toch wel een actie-fimpje gemaakt?!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Nee helaas geen filmpje. Ik had mijn camera niet bij me.

Ik had er wel spijt van. Phoebe stond op een dijkje over een weiland te kijken waar net de zon op kwam. Echt een plaatje. Maar ja, de camera lag thuis op de kast.... :?

Gesloten