Wandelavonturen.

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Ik heb gisteren nog naar je gezwaaid Erna, toe we langsreden!
Wat is Almere inderdaad uitgestrekt en ook wel groen!
:jeah:
Ariënne jullie hadden natuurlijk een koffiestop in Almere kunnen maken, zou wel leuk geweest zijn. Hadden wij elkaar, en Vera en Lisa elkaar kunnen ontmoeten.
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, jullie hadden goed weer hé!
En ja, Almere is een hele grote gemeente met heel veel groen. Veel mensen weten dat niet.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef: En ja, Almere is een hele grote gemeente met heel veel groen. Veel mensen weten dat niet.

Groetjes, Erna.
Je zit toch niet toevallig reklame te maken he?
:P :o :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

In een bosgebied kan het geen kwaad als je daar iets van je hond laat liggen, als het maar niet op een pad is of plek waar mensen kunnen lopen. Lisa zal altijd in de dekking gaan zitten. Heb wel altijd zakjes bij me voor als het toch op de verkeerde plek mocht komen. Ik ruim dus niet altijd alles op :oops:

Pim is vanochtend met Lisa wezen lopen, en toen heeft ze ook zo verschrikkelijk lopen rennen. :dog: :dog: :dog: Vooral in het stuk waar veel konijnen zitten. In de auto op weg naar huis zat ze nog steeds te hijgen. Eenmaal thuis begon ze overnieuw, :shock: vloog het hele huis door van voor tot achter. Heb haar echt tot kalmte moeten manen. Ben haar op mijn gemak gaan kammen omdat ze weer eens onder de klittenbolletjes zat. Nu is ze weer rustig en ligt lekker te slapen. Gekke hondjes, die smousjes.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

In het bos of op de uitlaatstrook ruim ik het ook niet op hoor. Moet dat eigenlijk ook dan?

Ik ruim het wel op in de parkjes, speeltuintjes, veldjes waar kinderen spelen, voetpad/fietspad en plekken waar Phoebe eigenlijk niet mag komen. Ik vind het zelf ook niet leuk om hondenpoep onder schoenen uit te krabben om er maar over te zwijgen als het tussen je tenen zit als je lekker bij een zwemplas wil gaan zwemmen... :roll:

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:schrik: Getsiederrie dat heb ik ook wel eens mee mogen maken: hondenpoep die tussen je blote tenen omhoog komt. :?

Gewoon opruimen, daar waar iemand er last van kan hebben, is natuurlijk altijd prima! :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:
Erna schreef: En ja, Almere is een hele grote gemeente met heel veel groen. Veel mensen weten dat niet.

Groetjes, Erna.
Je zit toch niet toevallig reklame te maken he?
:P :o :wink:
Nee hoor! Ik weet dat je wil verhuizen , maar vast niet naar Almere.
Almere wordt erg groot, inmiddels al ruim 180.000 inwoners.

Nou ja, toch maar een stukje reclame.
Almere heeft bijna geen hoogbouw,
Almere heeft heel veel fietspaden,
Almere heeft aparte busbanen,
Almere heeft een goed openbaar vervoer,
Almere heeft vijf treinstations, komt er in de toekomst nog een bij,
Almere heeft een rondweg,
Almere heeft alle wijken van elkaar gescheiden, geen sluiproutes dus aanwezig,
Almere heeft veel winkelmogelijkheid,
Almere heeft een nieuw winkelcentrum met 100 nieuwe winkels, je kan hier echt alles kopen. Een heel groot minpunt: vind het centrum te modern en het waait er altijd. Is vlak naast open water gebouwd. Niets is overdekt en ze hebben tig stoepetjes, richeltjes, trappen en schuine stukken ingebouwd. Leuk voor de afwisseling, maar moeilijk begaanbaar voor een grote groep mensen. Voor mensen die minder makkelijk lopen, rolstoelers en mensen met kinderwagens is het lastig begaanbaar.
En nog een groot minpunt, waar wij nagenoeg geen last meer van hebben. Almere heeft altijd file's in de spitstijd.

Dus Mary, ik denk dat jullie hier hard voorbij rijden op weg naar het mooie Drenthe.
Maar wij wonen hier naar onze zin, beiden geboren en getogen in Amsterdam was het niet zo moeilijk wennen voor ons.
We zitten binnen vijf minuten op de A6 of de A27, dus hoeven niet eerst de stad door als we ergens naar toe gaan.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:
Ariënne schreef:Ik heb gisteren nog naar je gezwaaid Erna, toe we langsreden!
Wat is Almere inderdaad uitgestrekt en ook wel groen!
:jeah:
Ariënne jullie hadden natuurlijk een koffiestop in Almere kunnen maken, zou wel leuk geweest zijn. Hadden wij elkaar, en Vera en Lisa elkaar kunnen ontmoeten.
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, jullie hadden goed weer hé!
En ja, Almere is een hele grote gemeente met heel veel groen. Veel mensen weten dat niet.

Groetjes, Erna.
Dank je wel Erna. Zo'n stop was leuk geweest!
Toen we eindelijk aankwamen ging de zon weg, maar goed we hadden wel de voorpret... :scratch: De verjaardag werd pas vanaf 16.00 uur gevierd. En hoewel we voor ons doen op tijd weggingen, kwamen we toch later aan! Iets te veel binnendoor gegaan. :oops: :)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef::schrik: Getsiederrie dat heb ik ook wel eens mee mogen maken: hondenpoep die tussen je blote tenen omhoog komt. :?
Slik!!!! Moet er niet aan denken. Bah wat vies. :cry:
Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

[quote="Ariënne"

Dank je wel Erna. Zo'n stop was leuk geweest!
Toen we eindelijk aankwamen ging de zon weg, maar goed we hadden wel de voorpret... :scratch: De verjaardag werd pas vanaf 16.00 uur gevierd. En hoewel we voor ons doen op tijd weggingen, kwamen we toch later aan! Iets te veel binnendoor gegaan. :oops: :)[/quote]

Binnendoor is wel altijd het mooiste, maar jullie moesten zo'n beetje het halve land door. Is dan wel moeilijk in te schatten hoe lang je onderweg bent. Je weet meestal wel ongeveer hoeveel tijd er in de reis gaat zitten, maar in Nederland heb je toch vaak onverwacht oponthoud.

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Jakkes, hondenpoep tussen je tenen :x Whaaaa..........
Wij hebben altijd zakjes bij ons. Alleen in het bos aan de kant mag het. Op het pad ruimen we het ook op.
We hebben de laatste tijd ook een paar bijtincidenten met herders. Mensen gaan daarover klagen bij SBB en dat maakt het er niet beter op. Je hebt van die mafkezen die hun agressieve hond hun gang laat gaan.
Ik vind dat ze het in Almere heel goed doen. Voor elk wat wils en rekening houdend met mens en dier :boeketje:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Hè hè, eindelijk was er net weer een speelkameraatje voor Phoebe op de loslaatstrook. Een herdermengelmoesje. Phoebe en die hond hebben een halfuur heerlijk kunnen rennen en spelen. Dat hadden we gemist de afgelopen weken. Phoebe en ik zijn er allebei voldaan van! :wink:

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heerlijk als het zo klikt, Renate!

Ik ben zelf een beetje bang geworden van het onstuimige gedrag van een bevriende jonge herder: Vera hield daar haar langdurige schouderblessure aan over.
Maar ja, zoiets kan natuurlijk altijd wel gebeuren. :roll:
Toch ben ik nu bijna geneigd haar niet meer met haar te laten spelen. Hoe zien jullie dat?
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Hmmmmm, moeilijke vraag. Ik denk dat zoiets met iedere hond kan gebeuren (een chiwawa daargelaten misschien), maar ik kan me jouw reactie goed voorstellen.

Dit was een Hollandse Herder met korte pootjes. Leuk beest om te zien. Phoebe en zij waren goed aan elkaar gewaagd. Het baasje van het herdermengelmoesje stond ervan te kijken dat Phoebe zoveel pit had. Nou ja, ze heeft ook een paar weken kunnen sparen :lol:

Groetjes, Reante

Erna

Bericht door Erna »

Even aankijken en als het te wild gaat het spel onderbreken. Je moet altijd wel oppassen als het speelmakkertje veel groter is dan jouw hond. Honden hebben veel kracht en sommige gooien hun gewicht in de strijd. Als dat 10 om 25 kilo is heb je een ongelijke strijd.

Groetjes, Erna.

Mary

Bericht door Mary »

Zelf heb ik ook wel doelbewust honden ontweken omdat ze me te groot en
te ruig waren. De meeste honden die duidelijk groter zijn, zijn vaak zelf meer
voorzichtig met een kleiner speelmaatje. Ik zou het nog even uit de weg gaan.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja het gaat er echt heftig aan toe. En dan te bedenken dat het kleine poedeltje (roedelgenoot) wel de baas is over de jonge Duitse Herder. Ze scheuren samen achter Vera aan!
Het is wat gewicht betreft inderdaad ongelijk.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Weer wat geleerd vanavond. Ik zag er nooit zoveel kwaad in. Phoebe speelt vaak met een nog al lompe, uit de kluiten gewassen labrador. Ik liet ze altijd maar hun gang gaan, maar ik zal er nu toch eens op gaan letten. Deze lab gooit ook regelmatig zijn hele lijf in de strijd. Hij is zo sterk dat hij regelmatig met zijn vrouwtje aan de wandel is. Ooit een lab met een prikband gezien? Buiten dat ik een prikband geen goede oplossing vind, ziet het er ook niet uit bij een lab.

Groetjes, Renate

Mary

Bericht door Mary »

Ik wist niet eens dat die rotdingen nog bestaan.
Dat hoort nu toch echt wel in het museum thuis, bij de hondenkar.

Renate

Bericht door Renate »

Nou ik zie ze hier nog regelmatig en vaak hangen die honden nog in de riem, dus erg effectief zijn ze ook niet als je het mij vraagt.

Groetjes, Renate

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Ja het gaat er echt heftig aan toe. En dan te bedenken dat het kleine poedeltje (roedelgenoot) wel de baas is over de jonge Duitse Herder. Ze scheuren samen achter Vera aan!
Het is wat gewicht betreft inderdaad ongelijk.
Ariënne in zou ze ver bij Vera vandaan houden. Laat die twee het onderling maar uitzoeken.
Groetjes, Erna.

Gesloten