Het schiet nog niet echt op....
Wel heel langzaam wat vooruitgang, dus er is hoop.
Gelukkig wordt dat 4e pootje wel weer vaker gebruikt.
Maar even geduld hebben nog.
Ach, die Veertje. Zo moeilijk dat je niet precies weet wat het is en het haar even uit kan leggen Dat kan ze gepast rust nemen, of juist niet natuurlijk
Stappers pootje gaat 2x per dag in de biotex en hij heeft een antibioticum voor een dag of acht.
Met het pootje blijft hij rustig 10 minuten staan in een bakje. Zoet hè
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toen ik vanavond bij mijn uitlaat-golden retriever thuis kwam
bleek hij ook mank. Gelukkig lag er een briefje klaar. Hij had het
ook al een paar dagen. Eigenlijk ook zonder duidelijke oorzaak.
Het zit zeker in de lucht.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Hoi Anja,
Wat leuk!!!
Zeker omdat we vandaag net hebben gehoord dat op de terreinen van SBB, zeker de nationale parken, zoals 't Drents Friese wold, het regel wordt dat de honden aangelijnd moeten worden :x :x En ook geen stukje losloop/speelgebied hoor :twisted:
Ze mogen van mij best grote stukken stilte gebied maken en dan aangelijnde stukken en een losloopgebied, maar helaas, gelijk hup, alles aan de lijn. Zucht............
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Volgens mijn boekje zit er bij Diever een groot losloopgebied! Met routes, 13, 18 en 23 km! En het is van SBB , wandelkaart Drents-Friese wold. Het is een boekje van de ANWB.
Het zal toch niet zijn dat je hier nu al niet meer mag lopen met je loslopende hond??!!
Het Sleenerzand staat ook in het bokje en bij Hellendoorn , Het Ravijn.
Nee hoor Anja, het duurt nog wel even. Misschien dit jaar nog niet. Maar ja, zoals je weet wonen wij in dat bos, dus voor ons is het erg jammer. Ook al is onze jagende smous nu vaak aan de uitloopriem.
Laatst gewijzigd door Jeanette op 09 jul 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Die loslopende honden zeggen inderdaad niets.
Het staat meestal prima aangegeven met bordjes.
Je moet ze dan wel even gaan lezen.
Vaak is het best klein.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
En er zijn ook gemeentelijke verordeningen die kunnen gelden voor een gebied, zonder dat je dat weet. Als in een bepaalde gemeente honden aangelijnd moeten zijn en het stukje bos of park hoort erbij...............
Bij de gemeente Almere ligt een hele grote kaart waar je op kan zien waar de losloop gebieden zijn binnen de gemeente grenzen. Er staan ook overal bordjes. In sommige gebieden mag je zelfs niet met een aangelijnde hond komen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mary schreef:Jeetje, dat is toch wel heel bruut.
Dat zie je hier alleen binnen een winkelcentrum.
Mary in het winkelcentrum mag je hier ook geen honden meenemen. Ik bedoelde eigenlijk de bosgebieden hier in de omgeving. De gemeente Almere is behoorlijk uitgestrekt.
In de Oostvaardersplassen mag je zelfs helemaal niet komen, daar zit de zeearend en heel veel andere vogels. Dat is beschermd gebied.
We hebben hier ook gedeeltes waar runderen lopen, mag je ook niet komen.
Naar verhouding zijn de losloopgebieden duidelijk in de minderheid jammer genoeg.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Omdat Phoebe de laatste tijd nogal 'vrij' en eigenzinnig (heb ik niet-luisteren nou niet netjes omschreven?) is én er in het bos hier heel veel dazen zitten, die mij altijd weten te vinden, ben ik gisteren een keer illigaal met Phoebe gaan wandelen. Bij de plaatstelijk zwemplas. Een prachtige wandeling langs het water van dik een uur. Eigenlijk verboden voor honden, maar Phoebe had het echt even nodig om lekker te kunnen rennen en ravotten.
Phoebe vond het helemaal geweldig. Ze rende haar pootjes onder haar lichaam vandaan. Als een raket zo snel. Ik moest flink doorstappen om haar bij te houden. Wat een energie! Halverwege kwamen we nog een illegaal hondje tegen. Een dikke zwarte worst met korte pootjes. Ze hebben een minuut of 10 samen gespeeld toen kon dat hondje Phoebe niet meer bijhouden en werd hij nukkig. Tijd om verder te gaan.
Toen we na dik een uur bij de auto terug kwamen, zat Phoebe nog vol energie. Tjonge wat had ze genoten. We zullen zeker nog eens illegaal gaan wandelen . Als ik netjes alles opruim, kan er nooit iemand last van ons hebben.
Ik denk dat dat de reden is dat er op veel plekken geen honden mogen komen. Als iedereen nu eens netjes opruimde als je hond ergens poept, dan hadden we volgens mij veel meer ruimte. Ik ben een keer op vakantie geweest met Jules, waar honden ook welkom waren. Overal keurige poepplaatsen, afvalbakken, en nog lag er overal stront. Ik vond het zo vies! Wat is dat toch? Dat je dat mensen maar niet aan het verstand krijgt. Zeker op plaatsen waar heel veel mensen komen zoals parken, schoolpleinen, speeltuintjes.
Ze verpesten het zo voor anderen, want ik ken mensen die daarom een hekel hebben aan honden. Wat is makkelijker om dan maar te zeggen dat ze er niet meer mogen komen.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007