Wandelavonturen.

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
rini

Re: Wandelavonturen.

Bericht door rini »

De hertjes en geiten staan hier op de hoek daar lopen beiden gewoon voorbij maar die Schotse Hooglanders is wel ff wat anders.Daar loop je voorbij met de houding van we doen net als of we jullie niet zien.Maar vanmorgen zei er 1 tje boe en het was maar goed dat Boy en Missy vast zaten anders hadden ze nu nog gelopen!!
Was eigenlijk een geweldig gezicht om te zien 2 smouzen die zich rot schrikken
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Werd ik vandaag even op mijn wenken bediend zeg!
Waar ik altijd loop staan sinds kort twee hertjes achter een omheining, alleen zie je die bijna nooit, want ze trekken zich nogal terug.
Tot vanmiddag dus, stond er een van hen langs de draad. Finny en Guusje kregen het beest ook in de smiezen, en wilden eropaf! Dat hert was niet misselijk en beukte direkt met haar kop tegen hen op. Was ik daar even blij mee zeg, want de dames vonden dat minder leuk. Finny begon fel te blaffen, maar Guusje vond het wel eng, en die angst heb ik verschillende keren bevestigd! Ben nog een paar keer langs gelopen, met de honden aan de lijn, want hier en daar zouden die twee er best onderdoor kunnen, en dat wil ik natuurlijk niet. Het hert rende gewoon met ons mee, en na een paar keer hadden onze honden het wel gezien, en schonken er geen aandacht meer aan. Eens kijken bij een volgende gelegendheid.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Handig zeg! Is dat hert in te huren? :mrgreen:

Erna

Bericht door Erna »

Net als die herten in Drenthe die wij tegenkwamen, beuken en meelopen.
Heb nooit geweten dat die beesten zo fel zijn. Best eng als je hond, zoals Stapper doet achter ze aan gaat.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Zou een hond, ook al jaagt hij graag, dat niet op instinct goed inschatten, denk je?

Erna

Bericht door Erna »

Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit gehoord dat een hond gewond is geraakt door een hert. Waarschijnlijk springen ze op tijd weg.

Groetjes. Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Stapper is een slimmerik. Hij vergist zich ook nooit in andere honden. Hij weet gelijk wat voor vlees hij in de kuip heeft. Dus ik verwacht geen aan een gewei geregen Stapper. Als een ree of hert eenmaal vlucht, denk ik dat ze niet omkeren en in de aanval gaan. Aanvallen zal in de eerste ontmoeting zijn, maar een ree is geen jager, dus zal vast niet 'bedenken' hoe ze een hond te pakken kan krijgen. Ik denk dat afschrikken om haar jongen te beschermen het enige is wat ze kan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Stapper zal wel opletten, hij is een slimmerik. Hij ziet ze ook niet voor de eerste keer en weet misschien al hoe de herten reageren.

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

[quote="Erna"]Hij ziet ze ook niet voor de eerste keer quote]
Nee, zeker niet :crazy:
Vanmorgen weer drie, heel dichtbij. Wat een prachtige kleur warm goudbruin.
Gelukkig zat het kereltje aan de lijn :wink:
Helaas loopt op het stukje waar hij los kan de laatste dagen een dikke haas !!! En dat strookje komt op de weg uit, dus.........weer vast. Sneu hoor.

Erna

Bericht door Erna »

Hé wat jammer nou Jeanette, nu weer een haas. Zo kan Stapper steeds minder vaak los. Bij jullie komen zeker geen konijnen voor, ik heb ze niet gezien en Ariënne vertelde mij ook al dat ze bij hun ik de buurt niet meer zitten. Lisa ging wel als een "haas" door het bos, haar neus achterna. Er zitten natuurlijk genoeg andere dieren die ze ruiken. Lisa wilde ook af en toe een boom in, helaas voor haar kan ze niet klimmen.

Groetjes, Erna.

wubke

Bericht door wubke »

Ik denk dat honden heel goed kunnen inschatten wat ze opjagen en waar ze voor weg moeten lopen. Ik zie het hier aan Siem. Hij vindt het heel leuk om de paarden uit te dagen, maar op een gegeven ogenblik hebben ze genoeg van hem, doen ze het hoofd naar beneden en een paar passen in zijn richting. Hij weet dan niet hoe snel hij zich uit de voeten moet maken...... :dog:
Bij de katten is dat precies zo. Wat wegrent is leuk, maar als ze zich ineens omdraaien en de klauwen uitslaan wordt het minder. :crazy:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jeanette

Bericht door Jeanette »

We zijn gisteren en vandaag naar Noorderhaven geweest, net onder Den Helder.
Daar is een kleine camping waar familie van verstandelijk gehandicapten, die daar wonen, kunnen camperen en dus lekker met hun familielid kunnen samenzijn. Helaas is dit het laatste jaar. De kleine camping wordt opgeheven. Te weinig belangstelling. Jammer hoor.
We waren op bezoek bij de ouders en bij ons 'oude' oppaskind. Caravannetje en Stapper mee :)
Vanmorgen lekker met Stapper naar zee geweest, waar hij heerlijk los kon lopen. Wat een pret. Af en toe een ander hondje waar hij lekker mee kon rennen.
Misschien moeten we maar weer naar Texel verhuizen :mrgreen:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

En geen reeën op het strand, waar Stapper achteraan kan gaan!
Wat lekker Jeanette om nog even te kamperen! En wat een heerlijk weertje heb je gehad! Wel heel jammer van het opheffen van deze kleine camping.
Maar weer verhuizen naar Texel?!! Dat zou wat zijn. Dan wel iets met gastenverblijf! :idea:
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Wandelen op het strand zou het geteisem hier ook wel geweldig vinden.Helaas heeft Elburg geen strand terwijl in onze vorige woonplaats(Den Helder) het strand nog geen 5 min weg was.Toch wel een gemis!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Jammer dat de camping weg gaat Jeanette. De oversteek van Den Helder naar Texel is zo gemaakt, daar op het strand zal Stapper het ook geweldig vinden.
Over een kleine twee weken zitten we er weer, heerlijk. Het jaarlijkse familie weekje met Pim zijn broer en zussen met aanhang en hondenvriendje Quincy voor Lisa.
Hier in Almere hebben we ook een klein strand, de moeite niet waard om er te lopen. Er zijn bij dat strand ook bosjes met hordes konijnen er in. Dus als we daar lopen ziet Lisa echt niets van het strand. Wij gaan er bijna nooit meer naar toe, want die bosjes zijn ook ontmoetingsplaatsen voor homo's. Je hebt geen idee hoeveel mannen er op elk willekeurig moment van de dag daar rondscharrelen.

Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gisteren aan het Blauwe Meer, hier vlak bij, gewandeld.
Jammer dat de honden eigenlijk aangelijnd moeten zijn, want het zou een prachtig gebied zijn voor een smouzenwandeling. Ook nog een leuk restaurantje in de buurt.
Maar helaas. Iedereen doet het illegaal buiten het seizoen, maar het mag niet, dus kun je het risico niet lopen met zo'n grote groep.
Er staan een paar foto's in m'n album.

Erna

Bericht door Erna »

Mooie omgeving Jeanette. Wij zijn toch twee keer dit jaar in Drenthe geweest. Weet van het blauwe meer af, ook waar het ligt, maar er nog nooit geweest.
We komen vast nog een keer jullie kant op om daar te wandelen.
Leuke foto's.

Groetjes, Erna.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Kunnen we die boswachters niet omkopen? :mrgreen:
Ziet er mooi uit.
In Venlo ligt een plas, die het Zwarte water heet. Kun je ook prachtig wandelen, alleen ook met de hond aan de lijn. En zo zijn er nog wel meer plekken waar het mooi is, en je illegaal de hond lekker los laat rennen en zwemmen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

De uitlaatservice heeft sinds deze week een afgezet terrein. Ze was er helemaal mee in haar nopjes. Prachtig stuk bos en de hondjes met jachtdrift kunnen nu ook zonder problemen los.

ik zal eens informeren of het bos waar ze voorheen liep een losloop gebied is. Er loopt een stromende beek doorheen waar de hondjes in kunnen zwemmen of in Phoebe's geval: pootje baden en drinken.

Erna

Bericht door Erna »

Wat luxe Renate, en ook nog met een beekje er door heen. Hier moet je zoeken naar leuke losloopgebieden. Meestal moeten de honden aangelijnd worden.
Ik loop nu meestal in een stukje bos bij stichting Aap in de buurt, daar heeft Lisa nog geen konijnen kunnen ontdekken.
Van de week gingen de apen vreselijk te keer, alsof ze elkaar aan het vermoorden waren. Het leek net alsof ze ook nog hun hokken aan het slopen waren. Kan Lisa dan niet goed "lezen" op zo'n moment. Ze heeft een hekel aan harde geluiden en nu tilde ze even haar kop op om te kijken waar het geluid vandaan kwam, en rommelde verder op haar manier.

Groetjes, Erna.

Gesloten