Wandelavonturen.
Re: Wandelavonturen.
Ik wil het best delen hoor.
Ik heb al op de plattegrond gekeken of er geen mooie wandeling te maken is. Maar ik heb nog geen route gevonden die lang genoeg is voor een smouzenwandeling.
Ik heb al op de plattegrond gekeken of er geen mooie wandeling te maken is. Maar ik heb nog geen route gevonden die lang genoeg is voor een smouzenwandeling.
[quote="Ariënne"]Lekker hoor! Spreekt mij ook wel aan! We hebben hier water voor de deur, maar als je daarin zwemt, komt je er bruin uit. quote]
Met zulk water kun je grof geld verdienen
Met zulk water kun je grof geld verdienen

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Over liedjes, die blijven hangen gesproken:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/10069 ... e+mee.aspx
Ook geschikt om te zingen tijdens het wandelen met de hond!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/10069 ... e+mee.aspx
Ook geschikt om te zingen tijdens het wandelen met de hond!

Het was hier gisteren erg warm, dus we zijn maar weer naar 'ons' stekkie aan het water vertrokken.
Na een uurtje te hebben geluierd, besloot ik met Phoebe rond de vijver te gaan wandelen.
Officieel mag het volgens mij niet, maar alle honden lopen daar los, dus ik nam Phoebe zonder riem mee. We zijn nog maar net op weg of Phoebe ziet 3 honden. Ik geef haar groen licht om te gaan kijken, maar ze wordt door 1 van de 2 vrouwen afgesnauwd. Naar mij roept ze: 'Kun je die joekel niet aanlijnen. Die van mij vreet hem op hoor! Die heeft al vaker gebeten.'
Ik laat Phoebe aan de voet lopen. Ik kan het toch niet laten om er iets van de zeggen. "Sorry hoor, maar dat lijkt me niet de juiste manier. Uw hond is vals en loopt los. De mijne is een allermansvriend en moet aangelijnd worden?"
Haar antwoord zal ik maar niet herhalen.
Tja, je hebt mensen en potloden, zou mijn moeder zeggen...
Na een uurtje te hebben geluierd, besloot ik met Phoebe rond de vijver te gaan wandelen.
Officieel mag het volgens mij niet, maar alle honden lopen daar los, dus ik nam Phoebe zonder riem mee. We zijn nog maar net op weg of Phoebe ziet 3 honden. Ik geef haar groen licht om te gaan kijken, maar ze wordt door 1 van de 2 vrouwen afgesnauwd. Naar mij roept ze: 'Kun je die joekel niet aanlijnen. Die van mij vreet hem op hoor! Die heeft al vaker gebeten.'
Ik laat Phoebe aan de voet lopen. Ik kan het toch niet laten om er iets van de zeggen. "Sorry hoor, maar dat lijkt me niet de juiste manier. Uw hond is vals en loopt los. De mijne is een allermansvriend en moet aangelijnd worden?"
Haar antwoord zal ik maar niet herhalen.
Tja, je hebt mensen en potloden, zou mijn moeder zeggen...
Wat een engerd. Soms zou je wensen, dat mensen een diploma moesten hebben om een hond te nemen. (Sommige mensen trouwens voor kinderen ook) 

Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik ben toch wel benieuwd naar wat ze precies zei...
Hopelijk kom je ze niet meer tegen op 'jullie' mooie plekje!
Hopelijk kom je ze niet meer tegen op 'jullie' mooie plekje!

Helaas vinden ook minder "nette" mensen met idem honden de weg naar dat ideale stekkie
.

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Phoebe is vanmorgen door een zwarte hond gebeten.
Phoebe en Martijn waren naar het bos geweest. Martijn had Phoebe aangelijnd en de zwarte hond liep los. Een blonde lab, die bij de zwarte hond hoorde, kwam op Phoebe af. Phoebe reageerde zoals altijd enthousiast. De zwarte hond stormde op Phoebe af en beet. Phoebe piepte flink.
Gelukkig was Phoebe met Martijn, want ik ben niet zo'n held met honden en het vrouwtje van de zwarte hond deed ook niks. Maar Martijn pakte de zwarte hond in zijn/haar nekvel en schopte de hond weg. Meteen kwam hij terug. Martijn herhaalde zijn handeling wat fermer en dat hielp.
De bazin van de zwarte hond was erg geschrokken en reageerde heel medelevend.
Samen met Martijn heeft ze Phoebe helemaal nagekeken. Gelukkig was er niks te vinden. Voor de zekerheid heeft ze haar adres nog gegeven, maar we merken niks aan Phoebe. Met de schrik vrijgekomen dus.
Phoebe en Martijn waren naar het bos geweest. Martijn had Phoebe aangelijnd en de zwarte hond liep los. Een blonde lab, die bij de zwarte hond hoorde, kwam op Phoebe af. Phoebe reageerde zoals altijd enthousiast. De zwarte hond stormde op Phoebe af en beet. Phoebe piepte flink.
Gelukkig was Phoebe met Martijn, want ik ben niet zo'n held met honden en het vrouwtje van de zwarte hond deed ook niks. Maar Martijn pakte de zwarte hond in zijn/haar nekvel en schopte de hond weg. Meteen kwam hij terug. Martijn herhaalde zijn handeling wat fermer en dat hielp.
De bazin van de zwarte hond was erg geschrokken en reageerde heel medelevend.
Samen met Martijn heeft ze Phoebe helemaal nagekeken. Gelukkig was er niks te vinden. Voor de zekerheid heeft ze haar adres nog gegeven, maar we merken niks aan Phoebe. Met de schrik vrijgekomen dus.
Je had in ieder geval te maken met iemand met goed fatsoen.
Dat is nooit vanzelfsprekend, helaas. Gelukkig niets aan de hand.
Mocht het jou ooit overkomen, je zult versteld staan van jezelf.
Wanneer je denkt dat het echt misgaat grijp je echt wel in.
Dat is nooit vanzelfsprekend, helaas. Gelukkig niets aan de hand.
Mocht het jou ooit overkomen, je zult versteld staan van jezelf.
Wanneer je denkt dat het echt misgaat grijp je echt wel in.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Gelukkig, dat ze er, behalve de schrik en misschien angst voor grote zwarte honden (hebben veel smouzen sowieso al) niks van over heeft gehouden.
Adah was ook eens zo maar door een herder gegrepen en leek eerst niets te hebben, maar eenmaal thuis had ze toch een wond in de rug, dus naar de dienstdoende dierenarts. Uiteraard weekend, moest gehecht, antibiotica etc, kassa: €90.00. Die herder-eigenaar kwam Bert eerst regelmatig tegen, daarna nooit meer gezien, dus waren de kosten voor ons zelf
Adah was ook eens zo maar door een herder gegrepen en leek eerst niets te hebben, maar eenmaal thuis had ze toch een wond in de rug, dus naar de dienstdoende dierenarts. Uiteraard weekend, moest gehecht, antibiotica etc, kassa: €90.00. Die herder-eigenaar kwam Bert eerst regelmatig tegen, daarna nooit meer gezien, dus waren de kosten voor ons zelf

H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zo gaat het best vaak
Bij de pech toch nog een voordeel,
die snerthond zie je ook niet meer. :twisted:

Bij de pech toch nog een voordeel,
die snerthond zie je ook niet meer. :twisted:
Dat was schrikken Renate!
Gelukkig kunnen jullie opgelucht ademhalen!
Ik weet niet of ik het goed aan zou voelen en op het juiste moment in zou weten te grijpen.
Gelukkig kunnen jullie opgelucht ademhalen!
Ik weet niet of ik het goed aan zou voelen en op het juiste moment in zou weten te grijpen.

Toch ook wel weer rot voor de bazin van die zwarte hond, zo te lezen voelde ze zich knap beroerd. Had die hond al vaker gebeten of zou hij/zij jaloers zijn geweest?
Nu heb je best kans dat Phoebe een afkeer van zwarte honden blijft houden.
Gelukkig is ze niet gewond geraakt.
Nu heb je best kans dat Phoebe een afkeer van zwarte honden blijft houden.
Gelukkig is ze niet gewond geraakt.
Charlotte
Wat een schrik Renate! Maar gelukkig heeft Martijn op de juiste manier gereageerd! Zelf is mijn reactie dan in een reflex mijn hond optillen, en dat is juist verkeerd
. Maar ik weet niet op ik sterk genoeg zou zijn om zo'n zwarte lab weg te duwen. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen en loopt het met een sisser af!

De mevrouw is wel heel erg geschrokken. Ze stond vandaag - zonder honden - op ons te wachten om te vragen hoe het met Phoebe is.
Ze wist niet wat haar hond bezielde. Ze gaat er morgen mee naar de DA omdat hij zo'n extreme gedragsverandering doormaakt. Ze is bang dat er iets in zijn hersenen niet goed zit.
Ik heb niks gemerkt aan Phoebe, maar ik ben ook nog geen grote zwarte hond tegengekomen.
Ik vond het superlief dat ze ons op stond te wachten. Phoebe heeft het haar in ieder geval niet kwalijk genomen. Ze kon meteen een dikke kus krijgen!
En jullie bedankt voor het medeleven.
Ze wist niet wat haar hond bezielde. Ze gaat er morgen mee naar de DA omdat hij zo'n extreme gedragsverandering doormaakt. Ze is bang dat er iets in zijn hersenen niet goed zit.
Ik heb niks gemerkt aan Phoebe, maar ik ben ook nog geen grote zwarte hond tegengekomen.
Ik vond het superlief dat ze ons op stond te wachten. Phoebe heeft het haar in ieder geval niet kwalijk genomen. Ze kon meteen een dikke kus krijgen!

Triest voor die dame, goed dat ze het grondig laat nakijken.Renate schreef: Ze wist niet wat haar hond bezielde. Ze gaat er morgen mee naar de DA omdat hij zo'n extreme gedragsverandering doormaakt. Ze is bang dat er iets in zijn hersenen niet goed zit.
Ze is wel heel erg geschrokken. Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand met
haar hond.
Wat een toestand !!!
Gelukkig redelijk goed afgelopen.
Misschien wilde de zwarte hond zijn blonde 'vriendin' verdedigen tegen Phoebe....
Waarschijnlijk gewoon jaloezie.
Dat wandel roedel van ons heeft ook wel eens last van over actief verdedigen van het roedel tegen buitenstaanders. Vooral de Italiaanse Dog is daar erg fel in. Ik vind dat heel vervelend. Maar het is wel heel 'honds'. Opletten geblazen voor de baas dus.
Gelukkig redelijk goed afgelopen.
Misschien wilde de zwarte hond zijn blonde 'vriendin' verdedigen tegen Phoebe....
Waarschijnlijk gewoon jaloezie.
Dat wandel roedel van ons heeft ook wel eens last van over actief verdedigen van het roedel tegen buitenstaanders. Vooral de Italiaanse Dog is daar erg fel in. Ik vind dat heel vervelend. Maar het is wel heel 'honds'. Opletten geblazen voor de baas dus.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik maakte zaterdagochtend een kleine wandeling in het park met Phoebe. Dana mocht bij opa en oma logeren, maar omdat Romy ook zo graag mee wilde, had mijn moeder ze allebei meegenomen toen ze Dana op kwam halen. Na het uitlaten van Phoebe zou ik Romy weer op gaan halen, zodat Dana's logeerpartij écht kon beginnen.
Martijn was werken.
De honden hebben een prachtig groot veld als loslaatstrook gekregen in het park. Wij zijn er erg blij mee, want Phoebe leeft zich graag even uit.
Ik zat op mijn gemak op een grote boomstronk (de gemeente heeft hier prachtige, grote bomen gesnoeid omdat er een paar omgewaaid zijn en er huizen in gevaar komen) naar Phoebe te kijken, die uitraasde op het veld. Plotseling schoot er een ree het veld op. Ik schrok me rot. Het park wordt alleen van onze achtertuin gescheiden door de achterburen en een drukke weg. Het is nog geen 50 meter. En daar liep een ree in een woonwijk.
Er loopt een groep van ongeveer 14 reeën hier in het bos, maar zo dicht bij de woonwijk had ik ze nog nooit gezien. De ree schoot op een goeie anderhalve meter langs mij weg richting het bos. Gelukkig niet richting de weg.
Phoebe had wel trek in een reeënruggetje en schoot erachter aan. Ik had het benul nog niet om haar terug te roepen. Ik was met stomheid geslagen in het park een ree aan te treffen.
Maar goed, het verontrustte mij wel dat Phoebe zo dicht bij de drukke weg achter die ree aan zat. Ik heb al zo vaak gelezen dat er een jonge hond verongelukt was. Ik belde Martijn dat ik Phoebe kwijt was, want zijn telefoonnummer staat in haar halsband. Ik wilde niet dat hij Phoebe's evt vinder weg zou drukken omdat hij het te druk had met werken.
Net toen ik mijn telefoontje met Martijn had afgerond, stond Phoebe weer voor mijn neus. Ze was netjes teruggekomen. Precies op de plek waar ze mij achter gelaten had. Net zoals die keer dat ze schrok van de boze Akita.
Ik was blij haar terug te zien.
Nu wacht mij de volgende uitdaging. Reeën negeren. Ik heb Phoebe net zover dat ze wilde konijntjes laat voor wat ze zijn en netjes doorloopt. Nu moet ik haar leren de reeën te negeren. Ach, zo blijven we bezig.
Martijn was werken.
De honden hebben een prachtig groot veld als loslaatstrook gekregen in het park. Wij zijn er erg blij mee, want Phoebe leeft zich graag even uit.
Ik zat op mijn gemak op een grote boomstronk (de gemeente heeft hier prachtige, grote bomen gesnoeid omdat er een paar omgewaaid zijn en er huizen in gevaar komen) naar Phoebe te kijken, die uitraasde op het veld. Plotseling schoot er een ree het veld op. Ik schrok me rot. Het park wordt alleen van onze achtertuin gescheiden door de achterburen en een drukke weg. Het is nog geen 50 meter. En daar liep een ree in een woonwijk.
Er loopt een groep van ongeveer 14 reeën hier in het bos, maar zo dicht bij de woonwijk had ik ze nog nooit gezien. De ree schoot op een goeie anderhalve meter langs mij weg richting het bos. Gelukkig niet richting de weg.
Phoebe had wel trek in een reeënruggetje en schoot erachter aan. Ik had het benul nog niet om haar terug te roepen. Ik was met stomheid geslagen in het park een ree aan te treffen.
Maar goed, het verontrustte mij wel dat Phoebe zo dicht bij de drukke weg achter die ree aan zat. Ik heb al zo vaak gelezen dat er een jonge hond verongelukt was. Ik belde Martijn dat ik Phoebe kwijt was, want zijn telefoonnummer staat in haar halsband. Ik wilde niet dat hij Phoebe's evt vinder weg zou drukken omdat hij het te druk had met werken.
Net toen ik mijn telefoontje met Martijn had afgerond, stond Phoebe weer voor mijn neus. Ze was netjes teruggekomen. Precies op de plek waar ze mij achter gelaten had. Net zoals die keer dat ze schrok van de boze Akita.
Ik was blij haar terug te zien.
Nu wacht mij de volgende uitdaging. Reeën negeren. Ik heb Phoebe net zover dat ze wilde konijntjes laat voor wat ze zijn en netjes doorloopt. Nu moet ik haar leren de reeën te negeren. Ach, zo blijven we bezig.
Renate, dat lukt je vast. Phoebe is van zichzelf een "braaf" hondje en als jij haar duidelijke kan maken, dat konijntjes er niet zijn om achteraan te rennen. lukt je dat ook bij reeën.
Maar idd wat eng. dat die zo dicht bij de losloopstrook komen. Hoop niet dat één van de honden daar wel in moeilijkheden of erger komt
Maar idd wat eng. dat die zo dicht bij de losloopstrook komen. Hoop niet dat één van de honden daar wel in moeilijkheden of erger komt

H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004