vers voer (vlees)

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
loes

Re: vers voer (vlees)

Bericht door loes »

Ja het kan knap ingewikkeld zijn, maar gelukkig heb je hier op het forum heel wat ervaringsdeskundigen :smile:
Hoop dat Pip er goed op blijft reageren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Dit klinkt in ieder geval als een goed begin.
Fijn voor Pip en jou!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

"Wij" (nou ja, de hondjes) zitten hier ook op de Carnibest EKO. :thumbsup:

Ik twijfel zelf nog wat of ik overga op Carnivoer, omdat daar geen granen in zitten. Op zich gaat het goed, wel heeft Vera soms dat ze 's morgens heel dringend naar buiten moet om gras te eten. :scratch:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Ariënne schreef:"Wij" (nou ja, de hondjes) zitten hier ook op de Carnibest EKO. :thumbsup:

Ik twijfel zelf nog wat of ik overga op Carnivoer, omdat daar geen granen in zitten. Op zich gaat het goed, wel heeft Vera soms dat ze 's morgens heel dringend naar buiten moet om gras te eten. :scratch:
Voor zover ik weet voegt het niets toe en wordt het als vulmiddel gebruikt. En mijn ervaring is dat Senna er snel te zwaar door wordt. Dus geen granen meer hier.
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

yvonne schreef:
Ariënne schreef:"Wij" (nou ja, de hondjes) zitten hier ook op de Carnibest EKO. :thumbsup:

Voor zover ik weet voegt het niets toe en wordt het als vulmiddel gebruikt. En mijn ervaring is dat Senna er snel te zwaar door wordt. Dus geen granen meer hier.

Ja, dat lijkt me ook wel de reden dat het erin gestopt wordt. Dat lijkt me niet zo goed voor gevoelige buikjes.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:thumbsup: Pip.

Niet te veel kijken wat erin zit Eva.
Ik vind het knap dat je, als super-vegetariër zijnde, Pip toch lekker aan het verse voer zet.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn hoor, dat scheelt zeker een hoop zorgen :thumbsup: Niet teveel nadenken over wat er allemaal in zit, lijkt me :wink2: Het is goed voor haar.
Senna krijgt wel eens een rauwe makreel, nou daar kan ik ook echt niet van genieten hoor :yucky: Maar het is wel heel gezond, met name door de omega-3. En alles gaat op. Kop, graten en staartje.
Je kunt ook druppels geven hoor! :wink2:

Merk je al iets aan haar ontlasting? Als het goed is heeft ze nu veel minder afvalstoffen.
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Wij eten zelf bijna elke zondag middag toast of stokbrood met makreel. lekker , met een wijntje en biertje erbij. De honden smullen mee. Wel zonder graten. Er is er ooit 1 in de keel van Hieke blijven hangen. Een zeer hardnekkige die achteraf ook een ontsteking veroorzaakte. Wij maken de boel grondig schoon voor ze eten.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Martine

Bericht door Martine »

De buit is binnen en ligt in de vriezer. De eerste lading ligt te ontdooien en al het overgebleven, oude voer is weggegooid.
De eerste dag van Bobbies rest van zijn leven is dan eindelijk aangebroken... :)
Volgens de mensen van de dierenwinkel zal zijn lijfje de eerste week gaan ontgiften en zal zijn huid daarna zichtbaar opknappen. Ik gun het hem zo, want vannacht tijdens zijn eerste romper-loze nacht heeft hij zichzelf weer flink toegetakeld... (Het jeuken leek over te zijn...)
Laatst gewijzigd door Martine op 17 nov 2012, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

corrie schreef:Wij eten zelf bijna elke zondag middag toast of stokbrood met makreel. lekker , met een wijntje en biertje erbij. De honden smullen mee. Wel zonder graten. Er is er ooit 1 in de keel van Hieke blijven hangen. Een zeer hardnekkige die achteraf ook een ontsteking veroorzaakte. Wij maken de boel grondig schoon voor ze eten.
Botten en ook graten mogen ze ook alleen maar als ze rauw gegeten worden. Gerookt, gekookt of hoe dan ook bewerkt kunnen ze levensgevaarlijk zijn.
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Martine schreef:De buit is binnen en ligt in de vriezer. De eerste lading ligt te ontdooien en al het overgebleven, oude voer is weggegooid.
De eerste dag van Bobbies rest van zijn leven is dan eindelijk aangebroken... :)
Volgens de mensen van de dierenwinkel zal zijn lijfje de eerste week gaan ontgiften en zal zijn huid daarna zichtbaar opknappen. Ik gun het hem zo, want vannacht tijdens zijn eerste romper-loze nacht heeft hij zichzelf weer flink toegetakeld... (Het jeuken leek over te zijn...)
Spannend Martine, je gunt het hem zo dat hij van die ellende af is. Weet je ook wat de verschijnselen kunnen zijn van het ontgiften?
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Vieze oogjes, oren, snotterig neusje en wat slijmerige ontlasting begreep ik.
Maar het hoeft niet; het kàn.

yvonne

Bericht door yvonne »

Tjonge, dat lijkt wel of het er aan alle kanten uit moet. Maar je weet dan i.i.g. dat het werkt.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Heb jij destijds iets aan Senna gemerkt?

yvonne

Bericht door yvonne »

Martine schreef:Heb jij destijds iets aan Senna gemerkt?
Senna eet het al sinds ze 10 weken was, en behalve dat ze nooit diarree heeft gehad of overgegeven heeft, heb ik niets gemerkt. Ik kan natuurlijk niet zeggen of dat, als ze ander voer had gehad, dat niet zo was geweest. Maar de zuurtegraad van haar maag zal ongetwijfeld een gunstig effect hebben gehad.

Ik heb een hondje gehad die wel alleen brokken kreeg, maar ook geen maag-darm problemen had. Ik denk dat juist de hondjes met problemen het effect duidelijk moeten merken. Dat hoop ik i.i.g.
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

In sommige gevallen kun je ontgiften zelfs ruiken doordat de giftige stoffen via de huid eruit komen.
Mijn eerste Beagle rook als een chemische fabriek toen ze ging ontgiften door de homeopathie. (Ze had toen drie kuren allopathie gehad waar ze alleen beroerder van werd.)
Kan geen kwaad. Hoe sneller de rotzooi eruit is hoe beter.
En een Bobbie zonder jeuk moet geweldig zijn :)
En Pip die zelfs onder haar bak kijkt :smile: geweldig. Ik zie het helemaal voor me.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Zo gaat het hartstikke goed, Eva! :klappen:

Nu hoop ik voor Bobbie dat hij zo snel mogelijk opknapt! Ben benieuwd, Martine. Jammer dat het weer even mis was.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ik verwacht eigenlijk dat het wel mee zal gaan vallen met het ontgiften; slecht voer of tussendoortjes heeft hij nooit gekregen. Ik kan alleen de "graanelementen" bedenken die voor hem niet goed waren in zijn vorige eten; maar of hij die nou zijn lijf uit werkt... Binnenkort zal ik het antwoord vanzelf wel krijgen...

Martine

Bericht door Martine »

Het is dat ik absoluut geen ruimte hiervoor heb, anders reed ik er morgen naartoe. Maar misschien is één van jullie geïnteresseerd...
50 kilo DARF(rund) voor €100,00; echt een fractie van de prijs. Op te halen in Bleiswijk. (Z-H)
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... ousPage=lr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is wel interessant dat jullie allebei ongeveer tegelijkertijd beginnen met zo'n dieet verandering. Ben benieuwd hoe de hondjes het er op doen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten