vers voer (vlees)
Re: vers voer (vlees)
Vast geen moeite, meer een kleine wolf schat ik zo.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het is ook de bedoeling dat ze de botten opeet. Ik verwacht dat ze wel 2 dagen over één stuk doet. Ze hoeft ook niet elke dag een complete maaltijd te hebben. Nu krijgt ze ook af en toe een stuk pens, en dat is ook niet compleet. Dus wat ik wil gaan proberen is elke dag wat variatie aan te brengen. Dus 2x per week wat anders in de vorm van pens of vleesbotten of een makreel. De rest van de week KVV in verschillende smaken.

Zo....
...ik ga Bloem en Stapper van Haptswoude maar niets in de bevallige oortjes fluisteren over jouw drie sterren restaurant, anders gaan ze in staking.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hahaha, zou het? Volgens mij krijgen ze thuis ook heerlijk te eten!Jeanette schreef:Zo.......ik ga Bloem en Stapper van Haptswoude maar niets in de bevallige oortjes fluisteren over jouw drie sterren restaurant, anders gaan ze in staking.

-
Yolanda
Emi krijgt hier afwisselend Farmfood en Bibi ( versvoer) Ik blijf dit combineren omdat, als we bijv. op vakantie gaan of eens ergens op visite ik wel makkelijk brokken mee kan nemen en geen versvoer. We hebben enkel in de vakantie wel gemerkt dat ze veel meer poept dan thuis, dat is een nadeel van brokken vind ik. Bowie mag absoluut geen kalk dus die staat op een dieetvoer... helaas
Ja, daarom hadden wij ook Farmfood. Om makkelijk over te stappen als vers niet uitkomt. Maar ik vind het wel plakkerig op haar gebit. Ik zat eerst nog aan Cavom te denken om er bij te doen (wat harder), maar we gaan het zonder brokken doen. En als het niet uit komt, dan kan ik altijd nog wel wat geperste brokken of gedroogd vlees ter vervanging doen.
En eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze geen granen meer krijgt. Want ze mocht wel ietsje afvallen
En eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze geen granen meer krijgt. Want ze mocht wel ietsje afvallen

Lisa kreeg eerst ook Farmfood, heb ik haar 2.5 jaar gegeven. Ik vond dat ze zo'n donker gebit kreeg, dat was voor mij de reden om over te stappen op een ander voer.yvonne schreef:Ja, daarom hadden wij ook Farmfood. Om makkelijk over te stappen als vers niet uitkomt. Maar ik vind het wel plakkerig op haar gebit.
http://www.ecostyleanimalcare.nl/vitaal ... huid.vacht
Maria had mij de link doorgegeven omdat Lisa in die tijd nogal op haar pootje aan het bijten was. Ik had later op een ander samenstelling over moeten stappen, maar Lisa vond het lekker en ze ziet er mooi uit. Nooit vacht of huid problemen gehad of iets in die richting.
Ik geef Lisa twee keer per week vlees van Eco Style.
http://www.ecostyleanimalcare.nl/vitaal ... ent.honden.
Dit is natuurlijk niet het verse vlees dat jullie geven, maar je kan dit buiten de koelkast bewaren, voor de vakantie is het ideaal. Als je geen brokken zou willen voeren is dit misschien ook wel iets.
Zowel voer als vlees zijn deze week in de aanbieding bij Ranzijn, 20% korting. Ik wist het niet, was een meevallertje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik ken het niet, maar is het ook een geperste brok? Want naast vers vlees kun je eigenlijk alleen maar geperste brokken geven i.v.m. de manier van verteren. Er zitten wel weer granen in. En eigenlijk wil ik haar daar vanaf hebben.

Ah, sorry Erna. De tweede link deed het niet, maar ik begrijp dat dat geen brokken zijn. Lisa ziet er heel goed uit hoor! 

De brokjes vallen niet uit elkaar in het water, ze zijn hard. Dus geen geperste brok denk ik. Ik wist niet dat je dat beter niet kan combineren met vlees.yvonne schreef:Ik ken het niet, maar is het ook een geperste brok? Want naast vers vlees kun je eigenlijk alleen maar geperste brokken geven i.v.m. de manier van verteren. Er zitten wel weer granen in. En eigenlijk wil ik haar daar vanaf hebben.
Ik geef Lisa al jaren de combinatie van brokken met vlees. Lisa verdraagt het goed. Vroeger gaf ik het vlees zelfs door haar brokken heen. Nu krijgt ze vijf dagen brokken en twee dagen vlees.
Waarom wil je geen granen meer geven Yvonne. Het kan toch geen kwaad als dat erin zit.
Een paar weken geleden bij Horse Event waar ik bij de opname was van het TV programma van Gaus, stond er ook een kraam met hondenbrokken. Ik kreeg een klein proefzakje mee. Het ziet net uit als Farm Food, iets lichter van kleur.
De site die op de verpakking staat klopt niet, maar heb wel deze site erover gevonden.
http://www.voerwijzer.com/forum/healty-dog
Je kan via de andere link over de brokken, ook naar het vlees gaan, is hetzelfde merk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
In heel veel brokken, maar ook vers vlees zijn granen verwerkt. Eigenlijk als vulmiddel, want honden hebben het niet nodig. Ik weet niet of granen ook minder goed zijn voor het gebit, maar het zijn wel dikmakers. Senna kan er goed tegen hoor, maar ik denk als het niet in het voer zit, het beter is.

Senna heeft net 1 1/2 uur op haar parelhoenkarkasje liggen kauwen. Ik moet zeggen dat het geluid van het fijnkauwen van het bot, mij als muziek in de oren klonk. Ik hoop dat het nu einde tandenborstel is
Ze vond het in het begin een beetje vreemd. Eerst voorzichtig likken en wat heen en weer slepen. Ik ben er de hele tijd bij gebleven voor het geval ze een te groot stuk bot ineens eraf zou kauwen, maar het ging prima. Wel mooi om te zien hoeveel moeite ze nu voor haar eten moet doen.

Geslaagde smulpartij!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Wat zal die wolf voldaan zijn. Daar heb je nu geen kind meer aan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Inderdaad, het wolfje zal straks wel lekker gaan slapenMary schreef:Wat zal die wolf voldaan zijn. Daar heb je nu geen kind meer aan.

Wat leuk; vooral ook omdat ze zo heeft moeten werken voor haar eten. Dit zou Bobbie ook heerlijk vinden; dat weet ik zeker!
Ik weet alleen niet goed hoe ik dat aan moet pakken en of ik het hier in de buurt kan krijgen en welke kosten dit met zich meebrengt... Ook kan ik niet goed overzien of ik dit op de lange termijn zou kunnen volhouden en of ik er wel eens vanaf zou mogen wijken. Kortom; ik weet er eigenlijk nog niets van, maar vind het wel zo interessant dat ik hier meer over te weten wil komen. Ik ga me dus maar storten op internet...
Ik weet alleen niet goed hoe ik dat aan moet pakken en of ik het hier in de buurt kan krijgen en welke kosten dit met zich meebrengt... Ook kan ik niet goed overzien of ik dit op de lange termijn zou kunnen volhouden en of ik er wel eens vanaf zou mogen wijken. Kortom; ik weet er eigenlijk nog niets van, maar vind het wel zo interessant dat ik hier meer over te weten wil komen. Ik ga me dus maar storten op internet...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Heel mooi geregeld voor Senna.
Ik weet er ook te weinig van...
zou bang zijn om onvolledige voeding te geven. Ben nog niet veel verder gekomen dan een rauwe kippennek, die ze in no time opschrokken.
Goed idee om die granen te laten staan. Om te beginnen zouden we over kunnen stappen van Carnibest op Carnivoer en dan ook geen stukjes brood meer geven.
Ik weet er ook te weinig van...
Goed idee om die granen te laten staan. Om te beginnen zouden we over kunnen stappen van Carnibest op Carnivoer en dan ook geen stukjes brood meer geven.

Wat ik begrepen heb, is dat het niet noodzakelijk is om elke dag compleet voer te geven. Dus een dag vuile pens of vleesbotten kan makkelijk.
Ook kun je makkelijk met KVV verschillende (goede) merken afwisselen. Belangrijk is ook om variatie in diersoort te geven.
Maar als ik het mis heb, zou ik het graag horen van de kenners. Ik weet er zelf ook nog niet zoveel van.
Ook kun je makkelijk met KVV verschillende (goede) merken afwisselen. Belangrijk is ook om variatie in diersoort te geven.
Maar als ik het mis heb, zou ik het graag horen van de kenners. Ik weet er zelf ook nog niet zoveel van.