vers voer (vlees)
-
ewhuitema
Re: vers voer (vlees)
Ja Mary, we proberen 1 dag per week een vlees dag. Gister voor het eerst en het viel zeer goed in de smaak!
Vandaag nog geen brokje gegeten......
Volgens de kinderen liep ze heel sneu bij de voerbak weg toen ze zag dat er weer brokjes in zaten...
Ik heb het vlees bij de Jumbo uit de vriezer, manlief heeft zich er over ontfermd gister (ben ook vegetarier) en de verpakking weggegooid.
Het is een complete hondenvoeding maar ik kan niet meer op de naam komen!
Dat houden jullie dus nog even tegoed.
Elske.
Vandaag nog geen brokje gegeten......
Volgens de kinderen liep ze heel sneu bij de voerbak weg toen ze zag dat er weer brokjes in zaten...
Ik heb het vlees bij de Jumbo uit de vriezer, manlief heeft zich er over ontfermd gister (ben ook vegetarier) en de verpakking weggegooid.
Het is een complete hondenvoeding maar ik kan niet meer op de naam komen!
Dat houden jullie dus nog even tegoed.
Elske.
Lekker voor haar. Moet je nog wel even kijken bij de verschillen tussen
brokken. Geperste passen w.b. vertering beter bij vlees.
brokken. Geperste passen w.b. vertering beter bij vlees.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
ewhuitema
We geven nog steeds Hill's brokken. Denk er wel over om t.z.t. over te gaan op geperste brokken, bijvb. Farmfood.
-
ewhuitema
Het vlees uit de vriezer is Smuldier vlees compleet.
Heb nu per e-mail proefpakketjes en info aangevraagd van Farmfood en Cavom.
Cavom verkopen ze ook bij de Welkoop, waar wij regelmatig komen.
Farmfood bij de trimsalon. Even afwachten wat we toegestuurd krijgen.
Gister heeft ze maar 1 maaltijd gehad ('s ochtends).
Vanmorgen weer alle brokjes op.
Elske.
Heb nu per e-mail proefpakketjes en info aangevraagd van Farmfood en Cavom.
Cavom verkopen ze ook bij de Welkoop, waar wij regelmatig komen.
Farmfood bij de trimsalon. Even afwachten wat we toegestuurd krijgen.
Gister heeft ze maar 1 maaltijd gehad ('s ochtends).
Vanmorgen weer alle brokjes op.
Elske.
-
ewhuitema
gisterochtend het laatste vlees gegeven, daar heeft ze dus de hele dag op geteerd.
Je kent nu duidelijk haar voorkeur. Prettig om te weten. Wel lastig dat ze de brokken zo slecht eet.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tussen haakjes: ik zou het bevroren vers vlees niet of zo min mogelijk in de magnetron ontdooien.

-
renske
Ik had de up-dates in dit forum gemist
.
Ariënne, hoe vinden je hondjes de CB?
De biologische variant is inderdaad vrij prijzig. Lumi is maar een kleintje (7 kilo) en krijgt ongeveer 120 gram per dag. Beetle is een oudje en deed het niet meer goed op haar andere voer. Tja, misschien raar, maar bij zo'n oudje maak je een vluchtige berekening: en dan ach, misschien kost zij de rest van haar leven nog bedrag x. De kosten voor haar delen mijn ouders en ik.
Vincent, helaas voor hem, hij is een flinke reu en dan wordt het wat te prijzig. Hij krijgt FF brok en met daar doorheen wat CB. Bij mij krijgt hij meestal 70% CB en 30% brok.
Vlees in stukken gaat bij ons met een zaag. Ook kun je het vlees iets ontdooien en dan snijden.
En op barfplaats vinden ze CB inderdaad niet zo goed. Ondertussen hoor ik ook wel over andere merken die eigenlijk beter zijn (zoals bijv. bandit). Nog een ander interessant forum over natuurlijke voeding is http://www.voernatuurlijk.nl deze vind ik wat prettiger als barfplaats.
Ariënne, hoe vinden je hondjes de CB?
De biologische variant is inderdaad vrij prijzig. Lumi is maar een kleintje (7 kilo) en krijgt ongeveer 120 gram per dag. Beetle is een oudje en deed het niet meer goed op haar andere voer. Tja, misschien raar, maar bij zo'n oudje maak je een vluchtige berekening: en dan ach, misschien kost zij de rest van haar leven nog bedrag x. De kosten voor haar delen mijn ouders en ik.
Vincent, helaas voor hem, hij is een flinke reu en dan wordt het wat te prijzig. Hij krijgt FF brok en met daar doorheen wat CB. Bij mij krijgt hij meestal 70% CB en 30% brok.
Een tip, als je vergeten bent vlees uit de vriezer te doen, leg deze dan in een bak met koud water. In een uur is het ongeveer ontdooid en als je het in lauw water legt (mogelijk minder goed voor de kwaliteit) dan in ongeveer 20 minuten.Ariënne schreef:Tussen haakjes: ik zou het bevroren vers vlees niet of zo min mogelijk in de magnetron ontdooien.
Vlees in stukken gaat bij ons met een zaag. Ook kun je het vlees iets ontdooien en dan snijden.
En op barfplaats vinden ze CB inderdaad niet zo goed. Ondertussen hoor ik ook wel over andere merken die eigenlijk beter zijn (zoals bijv. bandit). Nog een ander interessant forum over natuurlijke voeding is http://www.voernatuurlijk.nl deze vind ik wat prettiger als barfplaats.
Aha, dat laatste forum had ik al heel even gespot, maar daar ga ik zeker nog rondneuzen.
Afijn, Tannetje Koning vindt Carnibest heel goed (zie de site van Carnibest). Maar er zijn zeker/natuurlijk meer mogelijkheden.
Ik ben wel van plan wat Barf-achtige zaken tussndoor toe te gaan voegen, bijv. geplette
kippennek...
De honden èn katten krijgen het nu bij ons: ze zijn er dol op!! Roosje krijgt 2 x 80 gram per dag en Vera inmiddels 2 x 100 gram.
Ja, jammer dat er een prijskaartje aan hangt. Maar wie weet, voorkom je DA-kosten.
Het mengen van brok met vlees schijnt niet zo goed uit te pakken voor de vertering, heb ik wel eens begrepen? Maar wat de harde feiten daarover zijn, weet ik nog steeds niet.
Carnibest op een temperatuur van 30 graden C voorschotelen is goed voor het dier met alvleesklierproblemen. (Carnibest Natuurvoer Pancreas) Maakt bepaalde enzymen actief.
Ontdooien in de koelkast vind ik trouwens erg langzaam gaan.
Afijn, Tannetje Koning vindt Carnibest heel goed (zie de site van Carnibest). Maar er zijn zeker/natuurlijk meer mogelijkheden.
Ik ben wel van plan wat Barf-achtige zaken tussndoor toe te gaan voegen, bijv. geplette
De honden èn katten krijgen het nu bij ons: ze zijn er dol op!! Roosje krijgt 2 x 80 gram per dag en Vera inmiddels 2 x 100 gram.
Ja, jammer dat er een prijskaartje aan hangt. Maar wie weet, voorkom je DA-kosten.
Het mengen van brok met vlees schijnt niet zo goed uit te pakken voor de vertering, heb ik wel eens begrepen? Maar wat de harde feiten daarover zijn, weet ik nog steeds niet.
Carnibest op een temperatuur van 30 graden C voorschotelen is goed voor het dier met alvleesklierproblemen. (Carnibest Natuurvoer Pancreas) Maakt bepaalde enzymen actief.
Ontdooien in de koelkast vind ik trouwens erg langzaam gaan.

-
renske
Pletten hoeft niet, als je deze de eerste (paar) keer maar vast houdt. Via Carnibest kun je deze ook kopen. Bij mij krijgen ze ook regelmatig een (biologisch) kippennekje. Deze is ongeveer 50 gram, dus een maaltijd vervanger voor Lumi.Ariënne schreef: Ik ben wel van plan wat Barf-achtige zaken tussndoor toe te gaan voegen, bijv. geplettekippennek...
Klopt, voor de vertering is het niet zo goed. Maar dan onthoud ik maar, let op de ontlasting van de hond, de ene hond doet het daar goed op en de ander daar op. We vinden het zo sneu dat Vincent wel het vlees ruikt en het dan niet krijgt.... Hij krijgt het dus meer voor de lekker dan met een doelAriënne schreef:Het mengen van brok met vlees schijnt niet zo goed uit te pakken voor de vertering, heb ik wel eens begrepen? Maar wat de harde feiten daarover zijn, weet ik nog steeds niet.![]()
's avonds uit de vriezer halen en in de kk doen, dan is het dus 's ochtends wel ontdooid. Uit de vriezer halen vergeet ik ook regelmatig. Dus dan is ontdooien in water ideaal. Of een enkele keer een maaltijd FF brokjes bij Lumi.Ariënne schreef:Ontdooien in de koelkast vind ik trouwens erg langzaam gaan.
Mooi, bedankt voor de info, Renske. Ik ben ook op zoek naar biologische kippennekken.
's Avonds bevroren Carnibest in de koelkast is bij mij nog niet ontdooid in de ochtend. Misschien moet ik de temperatuur nog maar een keer wat hoger zetten.
's Avonds bevroren Carnibest in de koelkast is bij mij nog niet ontdooid in de ochtend. Misschien moet ik de temperatuur nog maar een keer wat hoger zetten.

Wij zetten het in een afgesloten emmertje in de bijkeuken en zelfs, met deze kou, in de keuken de avond er voor. Anders ontdooit het echt niet.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
renske
Die kunnen ze dus bij Gabrielle bestellen. 3 stuks (per 3 verpakt) in een zakje voor €1,05, dus een hele redelijke prijs! Mijn ervaring is alleen dat ze niet altijd leverbaar zijn.Ariënne schreef:Mooi, bedankt voor de info, Renske. Ik ben ook op zoek naar biologische kippennekken.
Ja, bij mij in een tuppertje.
Het komt de koelkast niet in, anders is het geen doen.
Het komt de koelkast niet in, anders is het geen doen.
Goh, dit had zo prima gepast bij mijn aanvullende vragen op de formulieren.loes schreef:We hebben nl sinds mensenheugenis weer een geval van eclampsie gehad en het betreffende teefje werd met vlees gevoerd (ik weet niet via welke methode). Toeval? Maar toch wel iets om op te letten.
Waar overigens geen behoefte aan was. Dan zou er wel gelijk inzicht zijn of
er werkelijk anders gevoerd gaat worden over het hele smouzenbestand.
Ik heb een apart topic geregeld voor: Eclampsie!
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... f=9&t=1005
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... f=9&t=1005

En dan zijn er ook nog mensen die tijd hebben om boeken te lezen?